2020-05-17, 22:31
Medlem
Livshacks avatar
Kör en VW Golf 01 för tillfället (första bilen, haft i strax över ett år). Är sugen på något lite snabbare och bakhjulsdrivet, gärna kupé men inte roadster då jag trots allt bor i Sverige och inte är medelålders. Just 350Z/370Z har jag alltid gillat främst pga utseendet, men har hört rätt mixat med hur de ska vara att köra.

Finns dessutom väldigt många olika modeller på dessa varav touring verkar ideellt för min del, men finns bristfällig info om just det i blocket-annonserna ute just nu.

Och till sist, vad hade ni pungat ut för en 350Z som absolut max?

Tack på förhud
Citera
2020-05-17, 23:22
Medlem
Nochillss avatar
Om du äger en VW Golf 01 så är ju inte Nissan...ZX precis nästa steg då de är åtråvärda bilar med högt andrahandsvärde(!)?
Varför väljer du inte istället en VW eller Peugeot GTI som du får för under 100K och som det finns fler exemplar att välja på?
Citera
2020-05-18, 00:09
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Om du äger en VW Golf 01 så är ju inte Nissan...ZX precis nästa steg då de är åtråvärda bilar med högt andrahandsvärde(!)?
Varför väljer du inte istället en VW eller Peugeot GTI som du får för under 100K och som det finns fler exemplar att välja på?
Vart inne på GTI/Focus ST/TypeR också. Undviker helst Peugeot eller franska bilar överlag eftersom jag verkligen BARA hört dåligt från folk som haft dem. Det som lockar mest med 350Z är just bakhjulsdriften och även utseendet/imagen som till viss del kommer med. Med en GTI eller dylikt kommer knappast någon som inte är bilinteresserad ens märka att det inte är en vanlig golf, medans Z och andra kupeer sticker ut lite mer och är något mer unika i sitt framförande, man ser dem inte lika ofta på vägen helt enkelt.

Så visst, jag kan lika gå upp något till en något kraftigare halvkombi, men gör hellre klivet till bakhjulsdrivet om möjlighet finns.
Senast redigerad av Livshack 2020-05-18 kl. 00:12.
Citera
2020-05-18, 00:31
Medlem
Nochillss avatar
370Z är ju ingen vardagsbil som du kan köra runt med under Vintern, det är mer en banbil som tex Mikael Persbrandt älskar.
Men om du har mycket pengar så jovisst.... då är det bara att spendera men de inte är billiga bilar att serva i längden.
Citera
2020-05-18, 08:19
Medlem
Vari ligger nyttan eller fördelen med en bil som driver enbart med bakhjulen? Fyrhjulsdrift finns det goda skäl för ibland, men bakhjulsdrift har de flesta gått ifrån.
Citera
2020-05-18, 22:58
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Kör en VW Golf 01 för tillfället (första bilen, haft i strax över ett år). Är sugen på något lite snabbare och bakhjulsdrivet, gärna kupé men inte roadster då jag trots allt bor i Sverige och inte är medelålders. Just 350Z/370Z har jag alltid gillat främst pga utseendet, men har hört rätt mixat med hur de ska vara att köra.

Finns dessutom väldigt många olika modeller på dessa varav touring verkar ideellt för min del, men finns bristfällig info om just det i blocket-annonserna ute just nu.

Och till sist, vad hade ni pungat ut för en 350Z som absolut max?

Tack på förhud
Till skillnad från alla andra i tråden säger jag bra. Japansk grand touring, snygg och med duglig mängd häst.
Is i magen stressa inte, lägg en prenumeration på blocket och invänta en på firma så att du kan provsitta och kanske provköra. Eller leta upp svenska Z-klubben eller vad de kan heta och be om att få åka med, brukar inte vara svårt att hitta en entusiast som gärna åker en timme (han ler ju hela vägen) för att lura in dig i klubben, men provköra lär du inte få.

Var sugen själv men de verkar vara för tunga för seriös bankörning, men det är biltortyr som få pysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in