2020-05-16, 15:59
Medlem
Hallå! Jag hade en flickvän för över 3 år sen närt jag var 16 år gammal. Fyfan vad jag älskade bruden... När hon dumpade mig så vändes mitt liv upp och ner.. Det käöndes helt overkligt. Det var verkligen bruden som jag skulle ha som min fru och familj med, fyfan vad jag älskade henne, hon var en fascinerande kvinna!

När hon dumpade mig så kände jag mig så jävla övergiven och ensam. Jag stängde in mig helt. Isolerade mig på mitt rum och hade konstant panik-ångest i en månad. Jag Sedan blev jag en robot, stängde av mina känslor helt.. Kunde inte leva med min ångest, jag förstod verkligen inte hur jag skulle leva med den. Tänkte på självmord hela tiden. Sedan en dag så vaknade jag upp och allting kändes som en dröm, hade inga känslor och allt var overkligt. Sedan dess har jag varit fast i det stadiet.

Men idag så vaknade jag, drack alkohol. Nu började jag tänka på henne helt random från ingenstans, brukar aldrig tänka på henne fast ibland dyker hon upp i mina drömmar. Jag kände bara att jag älskade henne och saknar henne som fan. Jag började gråta väldigt mycket också... fyfan vilken stor inverkan hon har på mitt liv. Har ju fuckat upp mitt liv helt och hållet..

Vad fan ska jag göra, kan ju inte leva såhär. Vi var bara ihop i 5 månader, men det var den bästa tiden i mitt liv, det var min första flickvän och jag älskade från djupet av mitt hjärta. Den perioden känns som en evighet som vi hade tillsammans. Sedan dess har tiden bara rusat iväg. Och jag har stått på och bara tittat med inga känslor inblandat.

Ja hur fan ska jag ta mig vidare kära flashbackare? Det är ju helt jävla absurt.
Citera
2020-05-16, 16:04
Det är ju bara att knölla vidare.

Chansen att man skulle träffa RÄTT brud är ju en på 4 miljarder typ.
Så även om man tycker att det kändes väldigt bra med en. Så är chansen enormt stor att det finns någon där ute som är bättre

Sen kanske det gamla bruden blivit fet och saggig haha
Citera
2020-05-16, 16:16
Medlem
Det är ok. Tänk såhär: du älskar henne; men hon älskar inte dig. Är det värt att lägga sin tid på någon som inte älskar en tillbaka? Fråga dig frågan varför du egentligen älskar henne, för att du är kär kanske? Eller för att hon gjorde så du mådde bra under en tid? Det är inte riktigt bra anledningar. Hon och du är inte menade för varandra. Du var ung och kär, thats it. Det varade i 5 månader, ska du verkligen vara ledsen och låta ditt liv förstöras över någon som endast var i ditt liv i 5 månader? Väx upp och var en man. Du kommer hitta en annan.

Och sluta drick alkohol när du är ledsen.
Citera
2020-05-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleep1234
Jag är man när du kommer fram till mig och säger att du är betjänt. Sen ska jag krossa flera rutor. Jag är inte rädd för dig snarare pissar ner dig fkn neger smuts. Tfoo
Beröm och kondoleanser till tjejen som orkade med dig i fem månader.

Tipset är kort och gott: hon har gått vidare, det bör du också göra. Avlidna människor begravs. Du kan inte spara liket av din mamma hemma i lägenheten bara för att du älskade henne. Jogga vidare.

Edit: svar med tips riktat till TS, inte random-inlägget jag trodde skrevs av TS.
Citera
2020-05-17, 13:08
Medlem
spyder123s avatar
Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2020-05-19, 14:21
Medlem
psaks avatar
Att drömma sig tillbaka till ungdomskärleken/första partnern med passion verkar rätt vanligt så du är inte ensam.
Jag har inga egna tips, mina fixeringar har löst sig med tiden eller så har annat kommit i vägen istället, men det verkar ju som att alkohol inte är rätt hjälp för dig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in