2020-05-15, 12:14
Medlem
Owlman59s avatar
Vet inte om det här är rätt tråd men antar att det är en enkel sak för er datornördar. Jag ber om ursäkt i förväg för min okunnighet när det kommer till datorer (förutom när det gäller spel). Råkade göra nånting med webbläsaren så den hamna högst upp på skrivbordet om ni förstår va jag menar. Den står där så att det är lättåtkomligt men för mig blir det bara distraherande och störande. Det gick inte att avinstallera webbläsaren. Vet inte varför men det fanns inte med som alternativ. Vet inte om det är omöjligt att avinstallera explorer. Fanns inte med som alternativ när jag öppna uninstall appen. Hur får man bort den därifrån. Har kollat alla inställningar men begriper mig inte på va man ska göra. Och snälla, håna mig inte nu för min okunnighet. Har redan sagt det själv att jag känner mig dum och jag pallar inte med folk som bara vill provocera. Har själv hamnat i problem med såna och fick en varning för att ha konfronterat för hårt men det ska vi inte prata om här. Det är ett helt annat ämne. Hoppas ni förstår hur jag menar och hur man får bort det där. Tack på förhand!
Citera
2020-05-15, 12:17
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Vet inte om det här är rätt tråd men antar att det är en enkel sak för er datornördar. Jag ber om ursäkt i förväg för min okunnighet när det kommer till datorer (förutom när det gäller spel). Råkade göra nånting med webbläsaren så den hamna högst upp på skrivbordet om ni förstår va jag menar. Den står där så att det är lättåtkomligt men för mig blir det bara distraherande och störande. Det gick inte att avinstallera webbläsaren. Vet inte varför men det fanns inte med som alternativ. Vet inte om det är omöjligt att avinstallera explorer. Fanns inte med som alternativ när jag öppna uninstall appen. Hur får man bort den därifrån. Har kollat alla inställningar men begriper mig inte på va man ska göra. Och snälla, håna mig inte nu för min okunnighet. Har redan sagt det själv att jag känner mig dum och jag pallar inte med folk som bara vill provocera. Har själv hamnat i problem med såna och fick en varning för att ha konfronterat för hårt men det ska vi inte prata om här. Det är ett helt annat ämne. Hoppas ni förstår hur jag menar och hur man får bort det där. Tack på förhand!

Va? Står din webbläsare högst upp? Du förklarar som en jävla kratta, plus att du förolämpar de som kanske kommer hjälpa dig. Vad lider du av?
Ta bild på skärmen och visa hur fan det ser ut istället, klåpare!
Citera
2020-05-15, 12:22
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Va? Står din webbläsare högst upp? Du förklarar som en jävla kratta, plus att du förolämpar de som kanske kommer hjälpa dig. Vad lider du av?
Ta bild på skärmen och visa hur fan det ser ut istället, klåpare!
Vill inte visa min bakgrund på skärmen. Är lite privat. Och vad menar du med att jag skulle förolämpa er. Genom att kalla er datornördar? Trodde det inte räknas som en förolämpning. Däremot är klåpare ett taskigt ord att kalla mig som bara vill få mitt problem löst som är svårt att beskriva. Bad till och med om ursäkt för att jag inte kunde förklara tydligare.
Citera
2020-05-15, 12:33
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ta bild på skärmen och visa hur fan det ser ut istället
Hur infogar man ens bild på sitt inlägg? Ursäkta åter igen för min okunnighet men jag ser inte som alternativ här heller. Har iaf redigerat bort min privata bakgrundsbild så jag kan visa mitt problem.
Citera
2020-05-15, 12:43
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Vill inte visa min bakgrund på skärmen. Är lite privat. Och vad menar du med att jag skulle förolämpa er. Genom att kalla er datornördar? Trodde det inte räknas som en förolämpning. Däremot är klåpare ett taskigt ord att kalla mig som bara vill få mitt problem löst som är svårt att beskriva. Bad till och med om ursäkt för att jag inte kunde förklara tydligare.
Men byt bild då, för helvete!
Ja, att kallas för nörd är det väl inte någon som gillar? Både klåpare och nörd är negativt betingade ord, så vill du inte bli kallad för något epitet får du se till att uppföra dig.

Citat:
Hur infogar man ens bild på sitt inlägg? Ursäkta åter igen för min okunnighet men jag ser inte som alternativ här heller. Har iaf redigerat bort min privata bakgrundsbild så jag kan visa mitt problem.
Du får ladda upp din bild på någon sida som tillåter det, typ imgur.com eller något och länka hit.
Citera
2020-05-15, 12:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Som det nämns så är din beskrivning urusel. Men det kanske går bättre om du bifogar in en bild över ditt problem. Läs detta inlägg -> (FB) Infoga bild i inlägg?
Citera
2020-05-15, 12:58
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Du får ladda upp din bild på någon sida som tillåter det, typ imgur.com eller något och länka hit.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Som det nämns så är din beskrivning urusel. Men det kanske går bättre om du bifogar in en bild över ditt problem. Läs detta inlägg -> (FB) Infoga bild i inlägg?

Hitta en bild till slut som visa det problemet jag har.

https://i.ytimg.com/vi/3acaYdcb2S0/maxresdefault.jpg
Citera
2020-05-15, 13:56
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Ser ut som du installerat något och tackat ja till något extra adware ?

Förresten hade du kunnat bara bytt bakgrund och sen bytt tillbaka, om du nu inte vill visa ditt wallpaper
Citera
2020-05-15, 14:15
Medlem
Citat:

Det finns en video kopplad till bilden som ger dig svaret på hur du gör.
https://www.youtube.com/watch?v=3acaYdcb2S0

Avinstallera programmet som gör att du får den.
Citera
W.Irvings avatar

Moderatormeddelande

Postat av W.Irving 2020-05-15, 18:36
Medlem
Skärpning i tråden!

Klarar man inte av att författa ett inlägg utan att oprovocerat vräka invektiv över andra användare, eller finner det nödvändigt att kommentera andras egenskaper, så är det bättre att inget skriva.
Närmsta moderator assisterar gärna med det om det skulle bli nödvändigt.

Rubrik "Webbläsaren sitter fast där ovan vid skrivbordet. Hur får man bort det?" -> "Hur ta bort WebDiscover / oönskat annonsprogram"

/Moderator
Senast redigerad av W.Irving 2020-05-15 kl. 18:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in