När man sitter med nötfärs i högsta hugg blandat med ägg, salt och peppar å stekt lök (basic) vad mer vore schysst att blanda i bunken innan man formar biffarna? Örter?
När man sitter med nötfärs i högsta hugg blandat med ägg, salt och peppar å stekt lök (basic) vad mer vore schysst att blanda i bunken innan man formar biffarna? Örter?
Persilja är ju en klassiker (järpar osv) men det gör att det landar i fisk-land för mig iaf. Sen har vi finkrossad vitlök man kan använda med bara lite-jättelite oregano för en liten touch av bolognese men utan tomater.
Lite torkad persilja kan absolut passa, men vill jag ha en klassisk pannbiff så är jag tråkig: Salt, vitpeppar och lite japansk soja. Och så ska det vara blandfärs.
Dijonsenap, timjan och hackad persilja brukar jag ha i om jag gör pannbiffar på nötfärs. Jag brukar även ha i en slurk grädde då vanlig nötfärs kan bli litet torr om man steker den i bifform annars.
Gör jag däremot pannbiffar på blandfärs så brukar jag bara krydda med salt, vitpeppar och litet kryddpeppar.
Gör Parisare istället, hacka i lite inlagd rödbeta & kapris. Serveras med stekt ägg & naturligtvis en pilsner.
Du vet uppenbarligen inte vad en parisare är.
"Parisare
Falukorv med senap, ketchup och bostongurka – allt omslutet av ett gyllenrostat sesambröd. Serveras med valfritt tillbehör och dryck." https://www.xgrillen.se/maten/
Du vet uppenbarligen inte vad en parisare är.
"Parisare
Falukorv med senap, ketchup och bostongurka – allt omslutet av ett gyllenrostat sesambröd. Serveras med valfritt tillbehör och dryck." https://www.xgrillen.se/maten/
Det finns olika bud om vad en parisare är:
Citat:
Frågar jag min kollega Mårten vad en parisare är så är svaret om möjligt än mer tvärsäkert än morsans. Parisare är en färsbiff med rödbetor, lök och kapris på en macka som smörsteks. Typ som en Biff a la Lindström på macka alltså. Till det serveras ett stekt ägg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!