• 1
  • 2
2020-05-16, 07:03
Medlem
Luxuss avatar
Köra en säsong eller möjligen två - tohatsu.
Köra flera... honda,
Citera
2020-05-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ja det har man hört att 99% av yamaha motorerna blir stulna hamnar på begmarknad i lettland ryssland typ .

Eftersom Sverige typ inte ens har koll vid vikingline o silja line terminalerna. Lätt att frakta ut skiten.

Men de kanske betyder att yamaha är bäst?

Yamaha är driftsäkra, så dom är säkerligen eftertraktade på fulmarknaden.
Citera
2020-05-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Inte så märkligt ändå, jag har själv bytt från 25 hk till 5 hk på en sån båt.
Jag insåg att jag inte behövde åka 30 knop, och fick istället en lätthanterlig motor.
Var väl det jag menade, man bör bestämma hur man ska köra.

Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ja det har man hört att 99% av yamaha motorerna blir stulna hamnar på begmarknad i lettland ryssland typ .

Eftersom Sverige typ inte ens har koll vid vikingline o silja line terminalerna. Lätt att frakta ut skiten.

Men de kanske betyder att yamaha är bäst?
Antagligen bäst ja. Yamaha motorer är det som försvinner i första hand i mina trakter. Men det finns nog chans att få behålla den om du har båten på en ö eller inlåst.
Citera
2020-05-16, 09:08
Medlem
Baalzamons avatar
Att Yamaha stjäls mest är nog en kombination av att de är både riktigt bra och riktigt vanliga. Här i Bohuslän kör "alla" yamaha.
Citera
2020-05-17, 00:31
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Var väl det jag menade, man bör bestämma hur man ska köra.

Antagligen bäst ja. Yamaha motorer är det som försvinner i första hand i mina trakter. Men det finns nog chans att få behålla den om du har båten på en ö eller inlåst.

Låter bra alltså. Då kommer det troligen bli en ny 4taktare 9.9hk.
Eftersom min båt är aluminium med specialkonstruktion eller ja special o special. Så kommer det sättas stort lås. Godkänt av försäkrinhsbolagen + genongående bultar som på tyngre motorer
Citera
2020-05-27, 10:37
Medlem
Covington89s avatar
Att Yamaha är bäst stämmer inte riktigt, kanske driftsäkrast.

Evinrude är värst när det kommer till prestanda sist jag kollade.

Men Evinrude, Mercury, Yamaha, Honda, Tohatshu typ den ordningen.
Citera
2020-05-27, 10:55
Medlem
Fjellrevens avatar
I familjen har vi haft en Tohatsu 25hk 2takt i ca 20 år nu, gått som en klocka hela tiden. Startar på några ryck på våren. Den enda servicen vi gjort på den är att byta olja i drevet varje höst, sötvattenköra, och har bytt tändstift TVÅ gånger.

Men jag vet ju så klart inte hur kvaliteten är idag!
Citera
2020-05-28, 07:19
Har en ny Tohatsu 9.8hk. Går väldigt tyst och fint och känns välbyggd. Har inte så mycket att säga. Är väldigt nöjd med den och hade en suverän sommar med den på båten. Hade en Honda 5hk tidigare. Gillar verkligen Honda men de verkar ligga högre i pris än övriga.

Tohatsu är en gammal och stor tillverkare, de gör bl a Mariners och Mercurys mindre motorer. Trots det ett litet märke i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in