Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2020-05-22, 04:34
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Vad har en pulversås med saken att göra? Du hävdar att man kan substituera rödvinet i en rödvinssås mot rödvins- och balsamvinäger. Nej det kan man inte.

Lägg gärna upp ditt recept på en rödvinssås, utan rödvin, men med vinäger istället så vi får ta del utav det.
Finns t.o.m krogar som kör rödvinsvinäger och socker som de reducerar och kallar det rödvinssås. Inte speciellt fräscht men det förekommer tyvärr.
Citera
2020-05-22, 09:54
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Finns t.o.m krogar som kör rödvinsvinäger och socker som de reducerar och kallar det rödvinssås. Inte speciellt fräscht men det förekommer tyvärr.

Jag har aldrig hävdat att det inte förekommer. Jag svarade bara skribenten kraftfoder som hävdade att man kan ersätta rödvinet i en rödvinssås med rödvins- och balsamvinäger med fullgott resultat. Det påståendet är ren och skär rappakalja.
Citera
2020-05-22, 10:12
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tja. Ersätt rödvinet med vinägern och balsamico i följande recept. Fast givetvis inte fyra dl vinäger, snarare en halv-1 dl. Ersätt en del av vinets volym med köttbuljong. Man ska inte reducera såsen som i receptet. Man kan också variera genom att tillsätta en deciliter grädde. Blir en rundare sås.
Kalasgott!
https://www.ica.se/recept/lattlagad-rodvinssas-719766/

Alltid kul att prata med folk som inte tillbringar någon tid bland grytor och kastruller!

Då blir det enligt ditt reviderade och bifogade recept 8,5 deciliter köttbuljong med ca 1,5 deciliter rödvins- och balsamvinäger. Menar du på allvar att du kallar detta för en rödvinssås?

Du har fortfarande inte givit oss något recept på en rödvinssås där man helt exkluderar rödvinet och använder sig av vinäger istället.

Dina omarbetade hottentott recept är ej av intresse. Jag skulle vilja se ett originalrecept.

Jag lämnar dina infantila personliga påhopp obesvarade.
Citera
2020-05-22, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME

Ge ett exempel på en krog som gör detta.
Bara ett enda.
Citera
2020-05-22, 15:02
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Ge ett exempel på en krog som gör detta.
Bara ett enda.
Det vill jag inte göra då det ger var jag bor.
Men det var min kompis som jobbat på krogen som nämnde detta.
Har aldrig varit med om att han ljugit så jag tar hans ord för sanning.
Du får nöja dig med det.
Citera
2020-05-22, 15:04
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag har aldrig hävdat att det inte förekommer. Jag svarade bara skribenten kraftfoder som hävdade att man kan ersätta rödvinet i en rödvinssås med rödvins- och balsamvinäger med fullgott resultat. Det påståendet är ren och skär rappakalja.
Det håller jag med om, sås blir det nog men inget jag hade kallat rödvinssås.
Citera
2020-05-22, 18:02
Medlem
maxorrs avatar
När man lix har er på tråden .. hur länge håller vinäger generellt ja som fungerar till den flesta matlagningen.. och skulle den hålla längre i frysen eller?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in