2020-05-15, 14:25
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
I'm jag inte behövt be budet om att hjälpa hade paniken inte börjat dem hade säkert också haft 3 personer chanserna att den gått upp skulle vara betydligt högre jag vet inte hur många gånger jag ska försöka förklara orkar inte längre och mår värre än förut nu har tröttnat med att bråka längre efter alla påhopp jag fått stå ut med här så visst ingen tycker dem gjort fel ok jag trycker ner det tillsammans med allt annat smärtsamt och tar förlusten på 10 000 orkar inte längre, ville veta vem som hade rätt nu vet jag.

Okej, förstår att du får mycket påhopp men jag hoppas att du inte tycker att jag varit allt för elak.

Vi, eller iaf jag vill ju inte att du bara ska svälja saken utan jag försöker få dig att förstå att vad som har gjort är 100% rätt och rimligt ifrån deras sida. Sättet jag försökt få fram det emot är att pressa ut dig på vad du isåfall skulle tycka vara rätt om inte såhär, så att du själv ser ut absolut absurd din logik är ifall man följer den till vad den betyder.

Det känns uppenbart för mig att du egentligen håller med om att dom agerat rimligt och logiskt; varje gång jag knuffat fram dig till vad dina påstående leder till så har du helt enkelt ändrat sak att klaga på. Från saknad av bärhjälp till saknad av borttagning av rör till saknad av en andra bärhjälp till saknad av en mer bemannad bärhjälp, osv. Det har helt enkelt blivit fel och du har inte riktigt plats i din skalle att hantera ett till fel just nu, så istället för att felet som det är så försöker du övertyga dig själv och alla andra om att det är någon annans fel och att dom måste hantera det åt dig.
Citera
2020-05-15, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Okej, förstår att du får mycket påhopp men jag hoppas att du inte tycker att jag varit allt för elak.

Vi, eller iaf jag vill ju inte att du bara ska svälja saken utan jag försöker få dig att förstå att vad som har gjort är 100% rätt och rimligt ifrån deras sida. Sättet jag försökt få fram det emot är att pressa ut dig på vad du isåfall skulle tycka vara rätt om inte såhär, så att du själv ser ut absolut absurd din logik är ifall man följer den till vad den betyder.

Det känns uppenbart för mig att du egentligen håller med om att dom agerat rimligt och logiskt; varje gång jag knuffat fram dig till vad dina påstående leder till så har du helt enkelt ändrat sak att klaga på. Från saknad av bärhjälp till saknad av borttagning av rör till saknad av en andra bärhjälp till saknad av en mer bemannad bärhjälp, osv. Det har helt enkelt blivit fel och du har inte riktigt plats i din skalle att hantera ett till fel just nu, så istället för att felet som det är så försöker du övertyga dig själv och alla andra om att det är någon annans fel och att dom måste hantera det åt dig.

känns mer som att du försöker psykoanalysera mig och få mig att tänka annorlunda vet att du inte menar något illa men jag känner mig lurad av dem pågrund av att jag inte visste innan, allt har med att det inte stod tydligt innan, paniken hade inte funnits om antingen det stod eller att bärhjälp faktiskt fanns med, jag orkar inte förklara detta om och om igen för att du ska försöka hitta svagheter i det, läs dem första sidorna vissa tyckte deras vilkor var luddiga, jag tycker också det där är problemet, dem sa nu att dem tänker ta ut rören och erbjuda rabatt på en flyttfirma och det är en lösning jag kan vara ok med där jag känner mig mindre lurad, jag har problem med vissa saker jag är känslig, mådde illa av att bara se ena delen av mattan röra en smutsig trappgång, gillar inte när någon rör min dator därför lämnar jag aldrig in den om inte jag absolut måste, fick panik av allt tillsammans med att jag såg att mattan också öppnats kalla det vad du vill, är överkänslig för repor och allt möjligt, hela situationen gav mig panik helt enkelt paniken hade inte funnits om dem hjälpte till direkt.
Senast redigerad av zzcool 2020-05-15 kl. 14:41.
Citera
2020-05-15, 14:42
Medlem
lfhs avatar
Citat:
känns mer som att du försöker psykoanalysera mig och få mig att tänka annorlunda vet att du inte menar något illa men jag känner mig lurad av dem pågrund av att jag inte visste innan, allt har med att det inte stod tydligt innan, paniken hade inte funnits om antingen det stod eller att bärhjälp faktiskt fanns med, jag orkar inte förklara detta om och om igen för att du ska försöka hitta svagheter i det, läs dem första sidorna vissa tyckte deras vilkor var luddiga, jag tycker också det där är problemet, dem sa nu att dem tänker ta ut rören och erbjuda rabatt på en flyttfirma och det är en lösning jag kan vara ok med där jag känner mig mindre lurad.

Ja, helt ärligt så är din logik så dålig så den är hysteriskt rolig för oss andra att läsa. Iaf till en början så ville jag mest dra ut så mycket ”logik” som möjligt ur dig ur rent underhållningssyfte. Men nu i slutet så tycker jag mest synd om dig, inte pga hur du blivit behandlad utav dom utan hur din mentala situation ser ut.

Sen att dom inte informerat saker osv har jag svarat och diskuterat om flera gånger. Du fick den hjälpen du ville ha så det är ju knappast så att dom utsatt dig för något som inte informerat dig om. Problemet här är att det blev knas, och du bara absolut måste skylla det på dom så du letar efter något som dom hade kunnat göra bättre och kastar dig över att det är ett fel dom gjort. Även fast att det i detta fall inte har påverkat dig (ok, det har påverkat dig mentalt eftersom du har gjort allt du kan för att få det att påverka dig mentalt).
Senast redigerad av lfh 2020-05-15 kl. 14:53.
Citera
2020-05-15, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Ja, helt ärligt så är din logik så dålig så den är hysteriskt rolig för oss andra att läsa. Iaf till en början så ville jag mest dra ut så mycket ”logik” som möjligt ur dig ur rent underhållningssystem. Men nu i slutet så tycker jag mest synd om dig, inte pga hur du blivit behandlad utav dom utan hur din mentala situation ser ut.

Sen att dom inte informerat saker osv har jag svarat och diskuterat om flera gånger. Du fick den hjälpen du ville ha så det är ju knappast så att dom utsatt dig för något som inte informerat dig om. Problemet här är att det blev knas, och du bara absolut måste skylla det på dom så du letar efter något som dom hade kunnat göra bättre och kastar dig över att det är ett fel dom gjort. Även fast att det i detta fall inte har påverkat dig (ok, det har påverkat dig mentalt eftersom du har gjort allt du kan för att få det att påverka dig mentalt).

skyller det på dem eftersom att det är deras fel att situationen hände över huvudtaget fick en lösning nu och får hoppas att den går då är jag nöjd, att du är lika illa som alla andra som försökte med sina påhopp gör mig lite besviken eftersom jag trodde du iallafall menade väl men nåja så är världen, ja jag har mentala problem har depression självmordstankar där jag fick problem av det du får gärna tycka det är roligt, min poäng är att dem hade ingen information om det där, vilken annan butik som helst har det tydligt, där är deras fel vilket andra höll med om också jag var inte beredd fick panik av att jag skulle lämnas med en matta utan att kunna flytta den vilket gjorde alla försök efter det genom den paniken, utan paniken så hade jag tänkt bättre och då hade det gått bättre så enkelt är det, om det stod att det inte ingick så hade jag aldrig varit i den här situationen över huvudtaget du försökte få mig att förklara alla möjliga scenarior för att försöka hitta svagheter i min logik men den mest troliga är att det hade stått att det inte ingick inget av detta hade hänt jag hade aldrig gjort tråden och hade köpt matta någon annanstans.
Senast redigerad av zzcool 2020-05-15 kl. 14:54.
Citera
2020-05-15, 14:54
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
skyller det på dem eftersom att det är deras fel att situationen hände över huvudtaget fick en lösning nu och får hoppas att den går då är jag nöjd, att du är lika illa som alla andra som försökte med sina påhopp gör mig lite besviken men nåja så är världen, ja jag har mentala problem har depression självmordstankar där jag fick problem av det du får gärna tycka det är roligt, min poäng är att dem hade ingen information om det där, vilken annan butik som helst har det tydligt, där är deras fel vilket andra höll med om också jag var inte beredd fick panik av att jag skulle lämnas med en matta utan att kunna flytta den vilket gjorde alla försök efter det genom den paniken, utan paniken så hade jag tänkt bättre och då hade det gått bättre så enkelt är det, om det stod att det inte ingick så hade jag aldrig varit i den här situationen över huvudtaget

Nej, det är INTE deras fel.

Sluta skyll allt som händer på andra.
Citera
2020-05-15, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej, det är INTE deras fel.

Sluta skyll allt som händer på andra.

det är så du tycker jag tycker annorlunda och andra här tyckte också annorlunda, jag hoppas dem tar detta och gör informationen tydligare nu eftersom dem själva höll med om att det var otydligt.
Citera
2020-05-15, 14:59
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
det är så du tycker jag tycker annorlunda och andra här tyckte också annorlunda, jag hoppas dem tar detta och gör informationen tydligare nu eftersom dem själva höll med om att det var otydligt.
Du kommer leva ett svårt och jobbigt liv om du ständigt skyller på andra...

Ja, informationen kunde varit tydligare.
Det innebär inte att det är deras fel att du antar saker som inte står där.
Det är heller inte deras fel att du inte kollade upp vad som ingick.

De har inte dolt någon information alls.

Acceptera att du gjorde ogrundade antaganden som visade sig vara fel.
Lös situationen du hamnat i och släpp allt sedan.
Citera
2020-05-15, 16:18
Medlem
Citat:
ja vad ska dem annars göra? ta tillbaka produkten och ta betalt för den? man kontaktar butiken förklarar situationen dem ger förslag hur det ska gå man försöker igen, om inte så säger man ok då har jag gjort ett misstag sen vet jag redan att ett nytt leveransförsök kommer att göras.

En annan sak de skulle kunna göra är att ge dig tillbaka pengarna som du betalade för bärhjälpen.

OM de är snälla får du också tips om kranförare/företag kan lyfta in skiten åt dig.

Jag måste få en sak tydligare: mattan du köpte från mattlandet - var den 1m kortare än den nya mattan?
Citera
2020-05-15, 17:48
Medlem
megacrexs avatar
Har läst hela tråden. Tror knappt det är sant. Svårt att tro du är nära 30 eller mer. Undrar hur många bokstäver du diagnostiserats med.

Du köper en matta av Mattlandet. De levererar själva och kommer fram med den men visar sig vara för liten då du tagit fel mått. De är rätt snälla och tar tillbaks den mot en mindre kostnad.

Du köper en ny matta av Kilands mattor. De anlitar DHL vilket tydligt framgår. DHL levererar till fastighet, dvs din port. DHL erbjuder inbärning som tilläggstjänst och då kommer fler än chauffören för att bära. Det är inte chaufförens jobb att kånka på otympliga paket, han levererar paket enligt DHLs regler, att han ändå försökte hjälpa dig borde du se som en bonus, inte som att han misslyckades.

Att sedan bara tjata om att Kilands är skit och luras och att ständigt fokusera på upplevda fel på alla goda förslag du får av Flashback:are som engagerar sig i ditt dilemma antyder att du bör avhålla dig från samspel med andra människor. Men du känner ju ingen och har inga grannar så du är på god väg.

Du måste ha en extremt skev bild av vuxenvärlden.
Citera
2020-05-15, 18:12
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Har läst hela tråden och kan säga att om det är minsta oklarhet kring leveranser, framför allt när det är måttbeställt och inte tas i retur. Då får man helt enkelt fråga innan beställning och reda ut eventuella frågetecken först.
Citera
2020-05-15, 19:51
Medlem
RockFjellstads avatar
Citat:
den skickades tillbaka och väntar på ny leverans nu, jag vet inte hur jag ska packa upp en 480x400 matta i en trappgång som är mindre än en meter i bredd, lägenhetens trappgång är extremt liten hiss finns inte det är en lägenhet från 60 talat
Trappan smalare än en meter!! Och utan hiss! Du bor på fjärde våningen. Törs man fråga hur du fick upp möbler, typ soffa och säng, eller är det luftmadrass som gäller?
Tillbaks till mattrullen. Lek med tanken att Kilands är lite hygglig, och för att få lite lugn och ro, så det kommer ett par gubbar och kånkar upp rullen, och lämpar av den vid dörren som du hade tänkt, eller dom kanske till och med bjussar lite extra och lämnar den innanför dörren, men sen då? Nu står du där helt ensam med en rejäl utmaning, att benda in rullen i det rum du ska ha den, för den ska väl inte ligga i hallen?
Sedan ska du rulla ut den, och antagligen skära till den mot dörrar och väggar utan att förstöra dyrgripen, hur går det? Du verkar dessvärre inte vara så handlingskraftig man, men kanske än hejare på mattläggning, vad vet jag!
Citera
2020-05-15, 20:39
Medlem
MrAncelottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Du kommer leva ett svårt och jobbigt liv om du ständigt skyller på andra...

Ja, informationen kunde varit tydligare.
Det innebär inte att det är deras fel att du antar saker som inte står där.
Det är heller inte deras fel att du inte kollade upp vad som ingick.

De har inte dolt någon information alls.

Acceptera att du gjorde ogrundade antaganden som visade sig vara fel.
Lös situationen du hamnat i och släpp allt sedan.
This! +1

Du kan ju inte bara anta att något ska vara inkluderat när det saknas information om det. Om det inte framkommer tydligt så är det väl bara ringa eller maila och fråga INNAN beställning av varan.

Ta det som en läxa till nästa gång du börjar anta saker och ting när information saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in