Citat:
Ursprungligen postat av
Harpy
Hur tror du att Marias historia kommer att utvecka sig?
Tvärtemot många i tråden tror jag inte att hon kommer att dö i en hjärtinfarkt inom tio år. Kvinnor gör sällan det. Hon ligger dessutom relativt still viktmässigt och hon är fortfarande rörlig och kan jobba och handla och gå själv, så hon klarar sig säkert bra. Det skulle inte förvåna mig om hon blir 80.
David tror jag tyvärr kommer att gå före sin mor. Hade han bott kvar i Eskilstuna hade jag kunna se honom värvas av något gäng som en low-level knarkbärare och sluta sina dagar skjuten i någon random hämndaktion som han knappt är inblandad i. Nu bor han i Munkfors och där är väl inte närvaron av Shottaz särskilt hög men jag tror ändå att han kommer att torska på knarket innan han är 35.
Christian kommer aldrig att lämna boet. Han kommer att vara Marias hushållerska under resten av hennes liv och han kommer att bli en mycket ensam äldre man, med en snopp som aldrig doppats. Synd, för jag gillar Christian. Problemet är att han nog inte vågar ta chansen att hoppa från nästet.
Andreas kommer att leva ungefär som han gör idag men inom några år kommer LSS-vården att ta över. Han är förståndshandikappad och dessutom både aggressiv och våldsam och det kommer till slut att bli en dörr för mycket som sparkas sönder efter att Andreas har dött i Fortnite och då blir det CP-boende. Han kommer säkert att få ett bra liv. Han är inte särskilt brydd om nånting.