2024-01-08, 22:18
Medlem
fick upp denna 9 månader gamla video på youtube

https://youtu.be/0o7jtO0V3TE?si=9OeUsYBP4AuxiwoA

verkar som det bråkat med mostern förut?
Citera
2024-01-09, 07:22
Medlem
Senaste videon(när hon äter ”saffranskaka” med spaghetti), MÅSTE ju va inspelat pånett vandrarhem. Vem har annars ett litet handfat i ett rum sådär?
Citera
2024-01-09, 08:21
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Senaste videon(när hon äter ”saffranskaka” med spaghetti), MÅSTE ju va inspelat pånett vandrarhem. Vem har annars ett litet handfat i ett rum sådär?

Låter lite konstigt att gå upp på vinden som tillhör ett vandrarhem och sitta där och äta... Som Christoffer gjorde isåfall.
Det finns väl folk till allt, men det vore märkligt att ta sig sådana friheter.
Nej min teori om att de bor hos en viss kvinna ute på landet en liten bit från Katrineholm stämde.
Citera
2024-01-09, 08:26
Medlem
SevenStarss avatar
Jag såg på Hitta att Maria och David är skrivna hos kvinnan jag hade en teori om.
Skönt att jag hade rätt så att jag inte vilseledde.
Citera
2024-01-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Låter lite konstigt att gå upp på vinden som tillhör ett vandrarhem och sitta där och äta... Som Christoffer gjorde isåfall.
Det finns väl folk till allt, men det vore märkligt att ta sig sådana friheter.
Nej min teori om att de bor hos en viss kvinna ute på landet en liten bit från Katrineholm stämde.

Där ser man! Ja jag fastna bara på handfatet, det kändes typiskt vandrarhem. Men ja, skönt att det inte är på vandrarhem, antar jag🤷🏼‍♀️
Citera
2024-01-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Jag såg på Hitta att Maria och David är skrivna hos kvinnan jag hade en teori om.
Skönt att jag hade rätt så att jag inte vilseledde.
Men varför är dom äldre sönerna fortfarande skrivna i Munkfors?
Citera
2024-01-09, 12:00
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Nygren
fick upp denna 9 månader gamla video på youtube

https://youtu.be/0o7jtO0V3TE?si=9OeUsYBP4AuxiwoA

verkar som det bråkat med mostern förut?
Haha, hon kallas alltså ett rövhål för att hon inte ville åka hem tidigt från nåt semesterställe i Norge när de började negga, och sa att de kunde vänta i bilen om de inte ville vara med

Men intressant att han säger att hon sagt sig ”kunna allt om huset”. Hon har alltså förmodligen försökt guida familjen, med all rätt, eftersom hon är mer normalt fungerande och vet hur saker ska vara. Och Maria har väl försökt insistera att hon ”kan själv”, fast hon inte alls kan. Hon tog sig vatten över huvudet och rustade ner huset tills familjen blev utdrivna.
Citera
2024-01-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Haha, hon kallas alltså ett rövhål för att hon inte ville åka hem tidigt från nåt semesterställe i Norge när de började negga, och sa att de kunde vänta i bilen om de inte ville vara med

Men intressant att han säger att hon sagt sig ”kunna allt om huset”. Hon har alltså förmodligen försökt guida familjen, med all rätt, eftersom hon är mer normalt fungerande och vet hur saker ska vara. Och Maria har väl försökt insistera att hon ”kan själv”, fast hon inte alls kan. Hon tog sig vatten över huvudet och rustade ner huset tills familjen blev utdrivna.

Precis

så Maria har bara sig själv att skylla hur synd det än är om henne och familjen
Citera
2024-01-09, 15:29
Medlem
https://youtu.be/QGrfX0V5WdI?si=4Or4m6zz2mDBXlX9

Intressant historia om en av Marias systrar, kanske inte är samma som är involverad i bråket just nu.

Maria och barnen bodde hos systern 2007. Maria säger att hon gjorde allt i hemmet som tack för att hon fick bo där t.ex städning och matlagning. Hon säger att det var systern och hennes man som tjatade på Maria att de skulle flytta in hos dem medans hon letade lägenhet. Andreas ska tydligen ha ställt till med mycket problem och han hade inte fått någon diagnos än.

Maria var vid denna tid gravid med David vilket familjen visste om.

Maria råkade höra systern "snacka skit" om Maria och familjen till sin mamma (som inte är Marias mamma). Maria konfronterade henne med detta och då "flippade" systern ut och skrek att Maria och barnen skulle ut. Systern gick ut och kom sedan tillbaka med sin man och hans bror samt föräldrar för att tvinga ut Maria och barnen.
Senast redigerad av Robert-Nygren 2024-01-09 kl. 15:32.
Citera
2024-01-10, 21:44
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1

Ja? Undrar detsamma.

Maria och sönerna befinner sig uppenbarligen i någon slags gäststuga/ torp utanför Katrineholm, där någon vän till Maria hjälpt att akut husera dem?
Citera
2024-01-11, 10:20
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1

Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja? Undrar detsamma.

Maria och sönerna befinner sig uppenbarligen i någon slags gäststuga/ torp utanför Katrineholm, där någon vän till Maria hjälpt att akut husera dem?

Det är nog bara så enkelt att de är myndiga och själva måste ändra folkbokföringsadress, vilket de inte prioriterat. Gällande Christoffer/Andreas är den biten knappast förvånande. Dock förbryllande att Christian inte fått tummen ur ännu. Kan det vara så att han letar eget boende och avvaktar med ändringen tills han hittat något?
Senast redigerad av Dancer-in-the-dark 2024-01-11 kl. 10:23.
Citera
2024-01-12, 15:04
Medlem
vonDys avatar
Vet ju inte vad som hänt eller förorsakat den hastiga flytten från huset.

Men allt känns bara sorgligt nu, när man kollar deras videor ( som snart nu ska pausas tydligen, de kommer att vara utan uppkoppling tydligen under en period?)

David fyllde 16 veckan före jul (säkert inte kunnat bli firad i stressen), Maria blev sjuk i urinvägsinfektion och covid igen, de har uppenbart spenderat jul och nyårshelger i något slags torp/stuga i ett rum och kök.

Maria försöker trixa fram måltider på skral budget i ” stugköket”, som mer tycks ha köksregård för ” tyska turister en vecka”.

Och det är fint om en bekant i Katrineholm ” förbarmat sig” över situationen, men känns ändå så jävla sorgligt.

Tänker främst på hennes 16-åring.
Det är inte ekonomi till överdåd,presenter, ”Solsidan-Mickan” jag menar.

Trygghet med tak över huvudet, ens egen ”vrå”, snarare.
Och att inte behöva se sin förälder otrygg/ oroad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in