2023-11-16, 22:52
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Andreas-Kristoffer och Lilleman filmade runt i "köket" under en lajv, taket såg ut som en sprängd mammamukoja..

I "matsalen" sitter en pappskiva för en av rutorna...

Läckte det inte genom taket, från toaletten på övervåningen ner på köksbordet ett tag?
Citera
2023-11-16, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Läckte det inte genom taket, från toaletten på övervåningen ner på köksbordet ett tag?
Jorå, rätt ner på matbordet, men dom har "renoverat" och lagt in nytt golv i badrummet....exakt hur fackmannamässigt det är utfört vet nog ingen...därav "självdrag" i köket?
Citera
2023-11-16, 23:03
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Andreas-Kristoffer och Lilleman filmade runt i "köket" under en lajv, taket såg ut som en sprängd mammamukoja..

I "matsalen" sitter en pappskiva för en av rutorna...
Låter lite spartanskt.

Lär inte hålla värmen bra det där huset.
Citera
2023-11-16, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Låter lite spartanskt.

Lär inte hålla värmen bra det där huset.
Kärlek övervinner allt...
Lilleman sov inne hos Maria i vintras pga kyla.
Hoppas det blir en mild vinter.
Jag börjar bli lite orolig över Marias hälsa... håller golvet/taket?
Citera
2023-11-17, 12:18
Medlem
Citat:
Jag har förståelse för Marias begär, jag kan också bli sådär men bara om jag är riktigt stenad, då finns det inget stopp, då kan jag äta 15000-20k kcals easy på ett dygn.

Det blir bara ett problem om det sker för ofta som i Marias fall, hips dont lie.

Hur går det i gammhuset undrar jag inför den stundande vintern, läker det fortfarande in vatten?

Så är det, det är långa utdragna perioder av kaloriöverskott i kombination med obefintlig träning som gör att man hamnar där tillslut. De flesta verkar ha en spärr där, där man tyglar sig själv. För personer med Marias problematik finns det inte något stopp. Antagligen är den här maten ångestdämpande. Ingen som mår bra skulle behandla sig själv på det där sättet. Det måste finnas underliggande trauman i mängder som gör att Maria missbrukar mat till den här graden.
Citera
2023-11-17, 16:34
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Kärlek övervinner allt...
Lilleman sov inne hos Maria i vintras pga kyla.
Hoppas det blir en mild vinter.
Jag börjar bli lite orolig över Marias hälsa... håller golvet/taket?

Ja, i de senaste videorna har hon verkar allt annat än kry…Urinvägsinfektion, blodförgiftning och ”förkylning” (som liknar Covid) tar såklart på krafterna. En pärs även för den mest hälsosamma, men Maria verkar riktigt risig nu.

Känns inte heller så sunt med det där sängliggandes ätandet, rätt kraftiga måltider när man mår kasst också..
Jag menar, vem vill skopa i sig ryggbiff och pommes med feber och utan smak??
Citera
2023-11-17, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja, i de senaste videorna har hon verkar allt annat än kry…Urinvägsinfektion, blodförgiftning och ”förkylning” (som liknar Covid) tar såklart på krafterna. En pärs även för den mest hälsosamma, men Maria verkar riktigt risig nu.

Känns inte heller så sunt med det där sängliggandes ätandet, rätt kraftiga måltider när man mår kasst också..
Jag menar, vem vill skopa i sig ryggbiff och pommes med feber och utan smak??
Tror hon behöver vård på riktigt. Hon har ingen avlastning, det är Christian som agerar alltiallo
Citera
2023-11-17, 16:38
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Så är det, det är långa utdragna perioder av kaloriöverskott i kombination med obefintlig träning som gör att man hamnar där tillslut. De flesta verkar ha en spärr där, där man tyglar sig själv. För personer med Marias problematik finns det inte något stopp. Antagligen är den här maten ångestdämpande. Ingen som mår bra skulle behandla sig själv på det där sättet. Det måste finnas underliggande trauman i mängder som gör att Maria missbrukar mat till den här graden.
Kan inte låta bli att undras över vad hon brottas med för demoner.
Citera
2023-11-17, 17:12
Medlem
Citat:
Kan inte låta bli att undras över vad hon brottas med för demoner.

Har snappat upp att hon snackar om att hennes morsa var alkis eller nåt. Sedan har hon levt med alkoholiserade män. Tror att Andreas och ChrilleKrulls far är en finländare som var alkis. Skulle kunna vara misshandel inom förhållandet eventuellt. Finns gamla videor där hon berättar om sitt liv och sin uppväxt.

Ser att missbrukare i grunden är trasiga människor redan från början. Det spelar ingen roll vad man än missbrukar. Ingen som mår bra i grunden äter så mycket skit att det innebär att man knappt kan röra sig till fots utan krämpor och svår andfåddhet. Att man som 50 år gammal inte kan ta en trappa upp för att man annars blir helt slut. Då är man en sjuk människa.
Citera
2023-11-17, 20:23
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Tror hon behöver vård på riktigt. Hon har ingen avlastning, det är Christian som agerar alltiallo

Ja. Alltmer ” Gilbert Grape” nu .
Christian borde väl få chans till eget liv? Istället för att ta hand om mamma och bröder?
Citera
2023-11-17, 21:00
Medlem
AttackHelikopter69s avatar
Sköter hon ett jobb? Vad jobbar hon med, vill minnas ålderdomshem?
Citera
2023-11-17, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AttackHelikopter69
Sköter hon ett jobb? Vad jobbar hon med, vill minnas ålderdomshem?
Hon jobbar nätter inom vården, dementa eller psyk, lite osäker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in