2020-05-14, 15:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Telefonvittne kan fälla man för våldtäkt i Bjärred
Kvinnan kände sig hotad och ringde i smyg upp en vän. Strax efteråt blev hon våldtagen. Nu kan vittnesmålet från vännen som hörde allt på telefonen bidra till att fälla en man i femtioårsåldern för våldtäkt.

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-1...takt-i-bjarred

Är det någon som vet mer om det här fallet? Jag har försökt söka men hittar inget.

Citat:
Händelsen inträffade den 11 april i år. Mannen befann sig tillsammans med en kvinna i en bostad i Bjärred.
Citera
2020-05-14, 15:30
Bannlyst
Smart drag.

Skulle vara bra jävla sjukt om dom låter han gå efter det. Det bästa är om väninnan kunde spelat in.
Citera
2020-05-14, 15:41
Medlem
Nu KAN det faktiskt också vara så att det var ett planerat manipulerande drag av henne, dvs att hon ringer upp sin väninna och sen spelar teater så att vänninnan i telefonen uppfattar det som något annat än vad det egentligen var fråga om. Allt för att sätta dit mannen.
Citera
2020-05-14, 15:43
Medlem
Väninnan väntade 30 minuter tills allt var klappat o klart..

Märkligt. Men det finns säkert en logisk "feministisk" förklaring på det också..
Citera
2020-05-14, 15:45
Medlem
Finns det mer information om detta?

Hur kan väninnan "hört allt" och ändå inte ringt efter polis direkt?
Citera
2020-05-14, 15:48
Medlem
Hörde allt, men såg inget. Enbart ljud kan få en att inbilla sig saker. Vad är det med kvinnor, varför lämnar de inte platser där de känner sig otrygga?
Citera
2020-05-14, 16:27
Medlem
kalkryggars avatar
Vad händer om mannen säger att dom tidigare kom överens om att ge varandra samtycke till att köra våldtäktsspel? Inte ovanligt att tjejer gillar att bli spelat våldtagna.

Den skulle jag kört på om jag var knullgubben. Inte för att jag vill att en våldtäktsman skall beta fritt. Men hur bortser man från det?
Citera
2020-05-14, 16:30
Medlem
revodnebs avatar
Jag hittar bara ett brottmål hos Lunds Tingsrätt: B 1881-20 (om det är det), hur får man ut FUP?
Citera
2020-05-14, 16:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag hittar bara ett brottmål hos Lunds Tingsrätt: B 1881-20 (om det är det), hur får man ut FUP?

Du hör av dig till tingsrätten i fråga, anger brottsmålsnummer och begär ut FUP.
Det kostar en slant dock har jag för mig. Vet inte hur mycket.
Citera
2020-05-14, 16:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Du hör av dig till tingsrätten i fråga, anger brottsmålsnummer och begär ut FUP.
Det kostar en slant dock har jag för mig. Vet inte hur mycket.

Problemet är att jag inte vet om det är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in