Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Ok, sjlv har jag bytt frn seb till handelsbanken. Egentligen var jag inte missnjd med seb men handelsbanken har bttre lokalkontor och verkar faktiskt snppet stabilare bde i app och web (frre kunder kanske inverkar?). Enda negativa med handelsbanken r att de debiterar avgift fr automatiska mnadsverfringar utanfr banken.
Med automatiska mnadsverfringar, menar du vanliga verfringar till andra personer d eller autogiron?
Det kan kanske ha med antalet kunder att gra. Det har hnt ett tiotal gnger senaste ret jag loggat in p SEB att det sttt att det inte finns ngra konton. Sedan dyker dem upp igen ngra timmar eller ngot dygn senare.
Jag har frsttt att Handelsbanken satsar p lokala kontor. Jag flyttar snart till Sdertlje och skulle d bli kund vid det kontoret. Men det r bara en andrahandslgenhet, och det kan lika grna bli ngon annan ort i Stockholmsregionen nsta gng det blir dags att flyttar. Kan jag d fortfarande bara f hjlp av Sdertlje-kontoret ven om jag flyttat eller mste man d anmla byte av kontor med nya kontonummer osv (eftersom varje kontor har olika clearingnummer)