Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Ok, själv har jag bytt från seb till handelsbanken. Egentligen var jag inte missnöjd med seb men handelsbanken har bättre lokalkontor och verkar faktiskt snäppet stabilare både i app och web (färre kunder kanske inverkar?). Enda negativa med handelsbanken är att de debiterar avgift för automatiska månadsöverföringar utanför banken.
Med automatiska månadsöverföringar, menar du vanliga överföringar till andra personer då eller autogiron?
Det kan kanske ha med antalet kunder att göra. Det har hänt ett tiotal gånger senaste året jag loggat in på SEB att det stått att det inte finns några konton. Sedan dyker dem upp igen några timmar eller något dygn senare.
Jag har förstått att Handelsbanken satsar på lokala kontor. Jag flyttar snart till Södertälje och skulle då bli kund vid det kontoret. Men det är bara en andrahandslägenhet, och det kan lika gärna bli någon annan ort i Stockholmsregionen nästa gång det blir dags att flyttar. Kan jag då fortfarande bara få hjälp av Södertälje-kontoret även om jag flyttat eller måste man då anmäla byte av kontor med nya kontonummer osv (eftersom varje kontor har olika clearingnummer)