• 2
  • 3
2020-06-28, 00:21
Medlem
Detta r vl bara fr att Nordea (Sveriges smsta bank) skall prngla p dig ett fretagskonto. Svitt jag vet s r inte ett sdant gratis. Dessutom s tar de betalt per swish. Privatkonto med tillhrande swish r ju gratis.
Citera
2020-06-28, 04:01
Medlem
sleevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Detta r vl bara fr att Nordea (Sveriges smsta bank) skall prngla p dig ett fretagskonto. Svitt jag vet s r inte ett sdant gratis. Dessutom s tar de betalt per swish. Privatkonto med tillhrande swish r ju gratis.
Finns det ngon bank i Sverige som tillter att man har har ett personkonto som ett fretagskonto?
Om inte s r det som att slss mot vderkvarnar och bara att bita i det sura pplet och flja reglerna.
Citera
2020-06-28, 06:51
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Problemet banken har r ju att kassrskan kan ka i fngelse om hon tar emot olagliga pengar s det r inte svrt att frst att de mste utreda det d kanske...

? Tror jag knappast, p den tiden posten fanns s var postkassrskorna personligt ansvariga fr sin kassa, men det var inte motsvarande p banken.
Citera
2020-06-28, 11:34
Medlem
8bitrages avatar
Det spelar ingen roll om du har koll p vilka pengar som r vilka, det du gjort r att bryta mot Nordeas regler/villkor. Ungefr som att anvnda en privat internetanslutning till ett fretag, eller ett privat mobilabonnemang. Du har anvnt fel tjnst
Citera
2020-07-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smabizz
Men nu har skatteverket inget med saken att gra, utan det r din bank som stller till det, eller det r vad du tror, ta fram dina kvitton och visa upp dem, dem tror nog att du tvttar pengar. Det r inget mer med det.

Jag kan komma p massor av bttre stt att tvtta pengar p n att lta dem komma in p mitt personkonto. Vad jag tror r att de ger sig p smspararna fr att det ska framst som ett rligt misstag nr ryska oligarker tillts flytta pengar mellan lnder.
Citera
2020-07-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juniflickan
Jag kan komma p massor av bttre stt att tvtta pengar p n att lta dem komma in p mitt personkonto. Vad jag tror r att de ger sig p smspararna fr att det ska framst som ett rligt misstag nr ryska oligarker tillts flytta pengar mellan lnder.

Det r bara att ta fram kvitton, som sagt skatteverket har inget med saken att gra d det r en myndighet. Om du inte kan redovisa vad du gjort s lr du nog f problem. Men hoppas det lser sig fr dig, hller tummarna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in