• 1
  • 2
2020-05-12, 15:39
Medlem
Vad är era bästa råd och tips för att få vitare tänder så skonsamt och säkert för tänderna så att inte emaljen tar stryk i processen? Och är även naturligt? Jag vet inte riktigt om jag orkar lägga ner stora summor på att göra det hos tandläkaren.

Tack på förhand!
Citera
2020-05-12, 15:40
Medlem
Borsta tänderna med tandborste varje morgon och kväll.
Citera
2020-05-12, 15:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad är era bästa råd och tips för att få vitare tänder så skonsamt och säkert för tänderna så att inte emaljen tar stryk i processen? Och är även naturligt? Jag vet inte riktigt om jag orkar lägga ner stora summor på att göra det hos tandläkaren.

En sån där tandborste som vibrerar med ultraljud (ex. Philips) fungerar rätt bra med rätt sorts tandkräm. Skippa kaffe och te ett par dagar, borsta typ tre gånger om dagen några dagar och skölj med sköljprodukt typ listerin innan du borstar.
Citera
2020-05-12, 15:54
Medlem
Kennethkvartings avatar
Hur är det med bikarbonat och grillkol?

Jag har hört att det funkar, bikarbonat är basiskt så det lär väl knappast fräta på emaljen.

Grillkol har jag också hört fungerar, men det kan iofs vara nåt jag har drömt, eller att nån har försökt narra mig.
Citera
2020-05-12, 16:00
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Ptja, du kan ju alltid göra som kvinnan i denna artikel gör --> https://www.vice.com/sv/article/8gvx73/pee-in-my-mouth

""That's right, urine is the absolute best teeth-whitening product you can find. It's chemical-free, effective and costs nothing at all. Since the days of ancient Rome, people have been using urine to whiten their teeth.""
Citera
2020-05-12, 16:04
Medlem
Testa tandkräm med aktivt kol, t.ex https://www.apotea.se/humble-charcoal-tandkram-75-ml

Utöver det så sluta snusa/röka om du nu gör det, både bra för plånboken och hygienen.
Citera
2020-05-12, 16:15
Medlem
Tarrous avatar
Använd Oral-B - stor skillnad mot vanlig tandborste!
Citera
2020-05-12, 16:20
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Hur är det med bikarbonat och grillkol?

Jag har hört att det funkar, bikarbonat är basiskt så det lär väl knappast fräta på emaljen.

Grillkol har jag också hört fungerar, men det kan iofs vara nåt jag har drömt, eller att nån har försökt narra mig.

Enligt min moster som är tandhygienist så kan man mycket riktigt använda bikarbonat. Men helst bara tre gånger i veckan då det slipar ner emaljen på tänderna.

Av samma anledning ska man inte använda tandkrämen Denevit, för ofta om den nu fortfarande finns kvar på marknaden.
Senast redigerad av falconer8 2020-05-12 kl. 16:23.
Citera
2020-05-12, 17:30
Medlem
Inkommers avatar
Förr i tiden drack man piss för att få vita tänder. Prova det.
Citera
2020-05-12, 17:34
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Testa tandkräm med aktivt kol, t.ex https://www.apotea.se/humble-charcoal-tandkram-75-ml

Utöver det så sluta snusa/röka om du nu gör det, både bra för plånboken och hygienen.

Har du testat den tandkrämen? Funkar det?
Citera
2020-05-12, 17:35
Medlem
Någon tandkräm som ni kan rekommendera?
Citera
2020-05-12, 17:40
Medlem
Försöker med Bikarbonat själv ett par gånger i veckan. Tycker mig inte se någon skillnad. Alltid önskat vita tänder. provade en laserbehandling för några års sedan, kostade 3000kr tror jag. Blev lite vitare av det men inte mycket. Läser gärna alla tips.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in