2020-05-11, 02:29
Avstängd
Hej är det möjligt att en människa kan läsa mina tankar? Det känns som att flera kan göra det eftersom de finns i mitt huvud hela tiden något måste de betyda. Mår inte bra av dethär någon som besitter kunskap? Kan de känna av att jag tänker på dem och därför börja tänka på mig mer hela tiden
Citera
2020-05-11, 07:11
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Troligtvis inte.
Citera
2020-05-11, 07:21
Medlem
Heauxms avatar
Nej inte tankar på det viset. Det låter mer som paranoid/schizofren.
Däremot finns det folk som kan lösa av din energi. T.ex kan de säga "Erik har på senaste tiden mått väldigt dåligt, som om något tränger rätt in på honom. Han saknar även sin gamla hund och han verkar ha problem kring ekonomin". Men det är som sagt inga exakta eller kontoret tankat. Mer som energi som byggs upp.
Citera
2020-05-11, 07:32
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obeskrivligt.inre
Hej är det möjligt att en människa kan läsa mina tankar? Det känns som att flera kan göra det eftersom de finns i mitt huvud hela tiden något måste de betyda. Mår inte bra av dethär någon som besitter kunskap? Kan de känna av att jag tänker på dem och därför börja tänka på mig mer hela tiden
Jag kan garantera att ingen kan läsa dina tankar. Det är fullt möjligt att någon tänker mer på dig, än vad den brukar göra under en period, men det är inte kopplat till dina tankar. Inte sällan beror det på att man är orolig för en person, vilket kan leda till att man till exempel ringer lite oftare för att fråga hur det är.

Man kan absolut uppleva att människor är i ens huvud, men det är ens egna tankar. Man kan jämföra det med att få en låt på skallen, den finns där och det spelar inte så stor roll att man vill få bort den, för den poppar upp ändå. Och ibland är det så starkt att man nästan "hör" den. Men det är bara tankar, och det är något som händer i princip alla människor någon gång då och då. Det är fullt normalt.

Ibland händer det dock att tankarna blir alltför stökiga och jobbiga att hantera på egen hand, och då kan man behöva hjälp att få ordning på dem igen, det är också fullt normalt. Det är massor av människor som söker hjälp varje dag för sånna grejer, det är inga konstigheter.
Citera
2020-05-16, 18:40
Bannlyst
Citat:

Telepati är på riktigt, oavsett vad folk försöker lugna dig med.

Människor som besitter den färdigheten pratar telepatiskt med varandra i ett stort nätverk och vakar över oss.
Citera
2020-05-17, 09:06
Medlem
Citat:

Hur länge har du upplevt att människor kan läsa dina tankar?
Hur mår du förövrigt?
Sover du dåligt?
Att någon konkret skulle kunna läsa av dina tankar är högst osannolikt.
Däremot finns det psykiatriska tillstånd som ksn uppstå av begynnande psykossjukdom, utmattning eller depression.

Vid sådana här upplevelser bör man snarast kontakta sjukvården/psykiatrin för att utesluta sjukdom.
Paranoia och vanföreställningar kan försämras och orsaka stort lidande, framförallt för din egen del.
Citera
2020-05-29, 11:58
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Citat:
Har du förmågor själv som kan uppfatta sånt här? Annars är det väl som att tjuvlyssna på dig när du pratar: du märker inget.
Citera
2020-05-30, 16:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden

Människor som besitter den färdigheten pratar telepatiskt med varandra i ett stort nätverk och vakar över oss.
Har du några belägg för detta påstående?
Det skulle i så fall vara en världssensation.
Citera
2020-06-08, 13:39
Medlem
Citat:
Det fåtal individer som besitter den tillräckligt skarpa lyhördheten att förnimma någon annans tankebanor koherent kommer sällan att invadera det ''privata utrymmet''. Det finns sällan goda skäl att göra det medan det däremot tillkommer en uppsjö negativa ''karmiska'' konsekvenser att missbruka en sådan förmåga på intet ont anande medmänniskor(eller på ''djur''/andra arter).

Det är bara naiva ockultister som kan tänkas missbruka någon sådant p.g.a att man inte förstår konsekvenserna av sina ''handlingar'', å andra sidan kommer en sådan individ inte att att kunna förnimma någon annans inre aktivitet särskilt effektivt p.g.a sin bristande erfarenhet i ämnet rent generellt(trots att ''kanalen'' står öppen) så du behöver inte vara särskilt orolig.

Din chans att stöta på en sådan andligt utvecklad individ i Sverige är dock liten, ''Kailash'' med omnejd däremot...

Men jag aldrig förstått varför ni oroar er för saker ni inte ens kan verifiera existerar i verkligheten när det t.ex finns en mängd problem ni kan observera/verifiera och som säkerligen mer förtjänar den uppmärksamheten? Att oroa sig över ''fantasier''(för det är det, förutom om du kan verifiera att det förekommer) är inte särskilt intelligent. Dirigera din oro till det här istället https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-om-femton-ar
Citera
2020-07-15, 22:04
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:

Du beskriver ett psykos liknande tillstånd, ingen kan läsa dina tankar du behöver prata med den döde inombords på ett annat sätt för att få svar men läsa tankar kan inte ens djävulen själv göra ska du veta!

Case closed.
Citera
2020-07-17, 17:19
Medlem
rightclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden

Jepp.
Vilket bryter mot privatlivet men det är de för dumma för att bry sig om.
Ett chip i månen eller på ... utsidan, inte svårare än så.
Citera
2020-07-18, 23:11
Medlem
Nej människor kan inte läsa andras tankar. De kan avläsa dig genom röst, kroppsspråk och så vidare men tankeläsning handlar om dina farhågor om utsatthet, skuld, skam och ångest osv. Psykos låter dina funderingar som, dvs du avläser själv verkligheten fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in