Citat:
Ursprungligen postat av
DuFarInteVeta
Jag vet inte var jag ska börja ens...
Ungen är snart 3 år och jag känner mig totalt misslyckad.
Jag har så kort stubin att jag höjer rösten flera ggr om dagen(inte alla dagar, men ofta), försöker verkligen bättra mig, men faller hela tiden tillbaka i skiten.
Kan inte låta bli att bli iriterrad när han kastar sina leksaker på mig, nyper mig, skallar i ansiktet, gör precis det motsatta, kladdar med vilja.
Går in i butiken för att köpa bröd och mata duvorna, men börjar ta på jordgubbar och avslutar med glass och springer till kassan, för att sedan bli gråtfärdig för att vi inte köpte bröd.
Detta är ett barn och jag vet mycket väl att detta är ett normalt beteende för den åldern, men hur kan jag bli bättre?
Jag går liksom runt och tänker att jag är värdelös och dålig och förstör min unge, som jag för övrigt älskar över allt annat.
Hur blir man mer tålmodig och lugn? Märker att jag fått så kort stubin gällande allt, även på jobbet:-(
Ursäkta ett rörigt inlägg.
Och ändå får man det upptryckt i facet heeeela tiden om hur jävla misslyckad man är om man inte har barn (ja, för alla är förmögna att reproducera på naturlig väg(talar inte om mig, utan rent generellt)), man är "egoist" och annat jävla idiotisk skit de hittat på, om man skiter i att skaffa barn, hela tiden får man höra hur jävla drygt det är att ha barn, både sömn, äktenskap och jobb går åt helvete, den ene partnern gör inte sin del, och kriget är ett faktum. Fan, låter ju som en LJUV ÖNSEKDRÖM. Said no one ever....
Vuxna människor som har sex och har förståndet i behåll, VET hur barn blir till.
Att FRIVILLIGT skaffa barn, och sedan gnälla över hur drygt det är, är fanimig efterblivet.
Hur rolig förälder är du då TS?