Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-09, 17:46
  #1
Medlem
Lotavoss avatar
Jag är 184 cm lång och väger ca 97 kg, det som är så sjukt är att jag inte ser ut att väga så mycket och mina polare tror mig inte ens när jag säger att jag väger 97 kg... När jag ser mig själv i spegeln tycker jag genuint inte att jag ser stor ut och de verkar inte mina polare heller tycka, frågade en polare för någon dag sen vad han trodde jag vägde och han sa "Runt 80 kg kanske, du ser normalbyggd ut"

Frågeställning som uppstår är då, hur kan jag väga så mycket men ändå inte vara fet? Jag tränar iprincip aldrig och jag är med det sagt heller inte vältränad, så jag borde se fet ut.. Vad tror ni?
Citera
2020-05-09, 17:52
  #2
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos

Frågeställning som uppstår är då, hur kan jag väga så mycket men ändå inte vara fet? Jag tränar iprincip aldrig och jag är med det sagt heller inte vältränad, så jag borde se fet ut.. Vad tror ni?

Tyvärr så är polare sämst på att tala om för dig hur det verkligen ligger till. Ofta när kompisar frågar varandra om saker och ting säger man typ att du ser jätte bra ut för att inte göra dig ledsen.

Muskler kan annars väga en hel del om det skulle va så att du är superstark.
Citera
2020-05-09, 18:28
  #3
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Skev bild av vad som är "normalbyggd" i dagens samhälle...
Skiljer sig markant mot t.ex. 70-talet.

Jag själv väger 103kg på 187cm, med kläder på ser jag normalbyggd ut.
Har 22% bodyfat just nu samt en del muskler, tränar dagligen.

MEN utan tröja så ser man dessa fett-kilona ganska väl.

Så med kläder på, lite muskler samt ett brett axelparti och mindre ben gör att även jag på 100kg kanske ser ut att ligga på uppskattningsvis 10-15kg mindre, säkert.
Citera
2020-05-09, 20:29
  #4
Medlem
upp med en bild på kroppen, annars kan vi ju bara spekulera, alternativt du ljuga om hela diskussionen? som sagt, vänner är snälla. När jag vägde som 180-185cm, 90kg vältränad, så såg jag ändå rätt slapp ut om man säger så. och alla som kommenterar "med kläder på" amen vafan, du kan ju ha en jävla potatissäck på dig och dölja en annan människa innanför där, skärp er miffon. Så kort sagt, du ser nog jävligt slapp ut i kroppen om du dessutom är otränad. Jag som otränad väger 70kg och ser ändå slapp ut, och vi har samma längd, och då har jag bra kroppsbyggnad och är bredaxlad. Så ja, upp med bild, så vi kan bedömma, annars är hela skiten bara taget ur luften ditt fetto
Citera
2020-05-09, 21:43
  #5
Medlem
Blykeps?

Njursten?

Tung i pungen?
Citera
2020-05-09, 21:47
  #6
Medlem
-=Damian=-s avatar
finns ju ingen perfekt kropp.. Allt handlar ju om muskelmassa.. skelett m.m.
är själv 180 och väger 83. ganska bra balans. men vissa dagar när man ätit fel några dagar så är magen uppblåst och man ser plufsig ut.. andra dagar är man över normalbyggd och ser tydligen muskulära linjer och verkar väldigt fräsch.
Jag har gett upp det där med att se ut på "rätt sätt" jag äter och dricker det jag vill.. börjar kläderna bli trånga så går man på diet en månad och sen kör på som vanligt igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback