Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-05-09, 17:50
  #25
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Att låta vinet stå en knapp timme i kylen funkar lika bra som vinkyl.

Föreslår även att de testar lite olika för att få kläm på vad du gillar - kanske Italienare eller Spanjorer, mycket eller mer återhållen smak.
Brukat lägga rödvin 20 min i kylen före servering och ta ut vittvin ur kylen 20 min före servering.

Men det var långsiktig förvaring jag tänkte på för att kunna skapa ett förråd värdigt Kipling.
Citera
2020-05-09, 17:59
  #26
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Men det var långsiktig förvaring jag tänkte på för att kunna skapa ett förråd värdigt Kipling.

Alltid roligt att samla, ligger i människans natur.
Men det är inte bara att bygga upp en vettig vinkällare - ska ha koll på vilka viner som är värda att lagra, och köpa minst några flaskor i stöten etc.

Själv litar jag på Systembolaget, är ett jävla kånkande med alla flaskor tillslut
Citera
2020-05-10, 23:21
  #27
Medlem
Är inte säker på att du kommer att tycka om vinerna bara för att de är dyrare. Gå på en vinprovning och försök att finna ut vad som faller dig i smaken.

En fråga, vad för slags matt tycker du bäst om?

Personligen vad beträffar champagne så är 200 för billigt 300 kanske de jag dricker och är nöjd med ligger på 400 eller mer.
Citera
2020-05-14, 14:22
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Är inte säker på att du kommer att tycka om vinerna bara för att de är dyrare. Gå på en vinprovning och försök att finna ut vad som faller dig i smaken.

En fråga, vad för slags matt tycker du bäst om?

Personligen vad beträffar champagne så är 200 för billigt 300 kanske de jag dricker och är nöjd med ligger på 400 eller mer.
Instämmer verkligen, försök matcha med någon mat du gillar, och fråga sen på bolaget vad som passar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback