STOCKHOLMS TINGSRÄTT
2020-04-27
Mål nr: B 14879-19
Tommy DANIEL Bergström, 19800117-7016
Citat:
DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
1. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken
2018-05-12
2. Olaga frihetsberövande, 4 kap 2 § 1 st brottsbalken
2019-10-29 -- 2019-11-04
3. Våldtäkt, 6 kap 1 § 1 st brottsbalken i sin lydelse före 1 juli 2018
2018-05-12
4. Våldtäkt, 6 kap 1 § 1 st 1 men och 3 men 1 p brottsbalken
2019-10-29
5. Stöld, 8 kap 1 § brottsbalken
2019-10-29 -- 2019-10-31
6. Bedrägeri, 9 kap 1 § 1 st brottsbalken
2017-06-19 -- 2018-09-27 (4 tillfällen)
7. Ringa bedrägeri, 9 kap 2 § 1 st brottsbalken
2019-10-31
8. Utpressning, 9 kap 4 § 1 st brottsbalken
2018-05-12
2019-10-29 -- 2019-11-04, såvitt avser 17 600 kr.
9. Övergrepp i rättssak, 17 kap 10 § 1 st 1 men brottsbalken
2018-05-12 -- 2019-11-04 (2 tillfällen)
10. Narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p narkotikastrafflagen (1968:64)
2019-11-05
Åtal som den tilltalade frikänns från
Bedrägeri, 9 kap 1 § 1 st brottsbalken
2017-05-08
Påföljd m.m.
Fängelse 6 år
Senast redigerad av u99HSHH 2020-05-08 kl. 21:52.
Var framkommer det att det var okända människor? Det står att de lärt känna varandra över nätet.
Och du har aldrig följt med/ taget hem en okänd från krogen för ett ligg?
Alla män är inte farliga och farliga är oftast de män vi redan känner. I början när jag försökte nätdejta fick män raseriutbrott för att jag inte ville åka till andra städer eller träffa dem på studs.
Men jag har allvarligt talat förändrats helt av att nätdejta och då fika hemma med män (eftersom jag inte klarade av stimmiga miljöer) och är numera mer extrovert än osäker, inbunden och försiktigt tveksam med ständiga känslor av att det känns oroligt. Jag vet inte hur många jag träffat utöver alla jag skrivit med och haft telefonkontakt med men det är en hel del genom åren. Självklart så har många som verkat galna rensats bort och jag råkade aldrig illa ut.
Våldtagen kan man bli av män man känner eller redan träffat innan osv. Så brukar det faktiskt oftast vara. Inte för att man bjuder dem på kaffe och inte träffat dem tidigare. Släpp idéerna om att det är farliga, främmande monster som begår sexualbrott. För oftast är det inte det och det är då de situationerna som skadar mest eftersom offret känner förövaren och litar på den.
Båda offren beskriver hur han var "helt fantastisk" att umgås med och hur toppen allt var tills det plötsligt inte var det längre. Inga varningssignaler alls vad det verkar. Kvinnan beskriver ömsesidigt sex och så mitt i allt det gutta så får hon en snyting, blir drogad och tvingas swisha pengar.
Det här är ju ingen normal människa och jag föreställer mig svårligen att det här är det första anmärkningsvärda han hittat på i sitt liv. Ingen som känner igen namnet?
Båda offren beskriver hur han var "helt fantastisk" att umgås med och hur toppen allt var tills det plötsligt inte var det längre. Inga varningssignaler alls vad det verkar. Kvinnan beskriver ömsesidigt sex och så mitt i allt det gutta så får hon en snyting, blir drogad och tvingas swisha pengar.
Det här är ju ingen normal människa och jag föreställer mig svårligen att det här är det första anmärkningsvärda han hittat på i sitt liv. Ingen som känner igen namnet?
Droger och psykiskt störd. Det finns dem som slår om på två röda. Sedan kan ju psykopater framstå som särskilt trevliga och det farligaste med nätet är just att du inte kan sortera bort dem när de lurar på dig genom text såsom du skulle mer i verkligheten. Han har sannolikt våldtagit genom att droga förr eftersom det tar bort trovärdighet och kanske minnet.
Jag är inte Stockholmare och skriver inte i trådar om jag vet vilka folk är.
Var framkommer det att det var okända människor? Det står att de lärt känna varandra över nätet.
Och du har aldrig följt med/ taget hem en okänd från krogen för ett ligg?
Det som framgår av domen är att GM har en fd flickvän, dotter samt namnet på en chef.
"Daniel är en stor kille" och verkar ha intresse för transvestiter.
I tidigare narkotikadom hade han följande adress:
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!