2020-05-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jesse och walter bråkar, jesse sticker, walter och jesse försonas och kokar meth. igen och igen och igen och igen. Så jo, urvattnat.

Många tycker nog att det finns en lite långsammare sträcka kring säsong 3isch, men om du på allvar vill hävda att sista säsongen/säsongerna är dåliga vettetusan vad du röker.
Citera
2020-05-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Många tycker nog att det finns en lite långsammare sträcka kring säsong 3isch, men om du på allvar vill hävda att sista säsongen/säsongerna är dåliga vettetusan vad du röker.
Då hävdar jag att du röker det de kokar om du på allvar inte inser att serien egentligen bara har material för 3 säsonger.
Citera
2020-05-09, 22:33
Medlem
Batman Begins hade räckt gott och väl. Om ens den hade behövts?

Filmerna med Jokern och Bane är så jävla dåliga. Folk är alldeles för okritiska!
Citera
2020-05-09, 22:40
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Trailer Park Boys, Säsong 7.

Serien gör en ganska märkbar nedgång efter Mike Clattenburgs bortfall och som en bonus så är både John Paul Trembley och Mike Smith ganska odrägliga människor vilket märks tydligare i de senare säsongerna.

Friday the 13th Part 4: The Final Chapter.

Så mycket som jag gillar F13 serien överlag och även vissa utav uppföljarna efter denna film så hade det ändå varit ett värdigt avslut på serien, även om jag tycker den senaste Jason filmen från 2009 var en utav de bättre remakes som gjorts på "the big four" inom slasher genren.

Halloween Part 2.

I princip alla Halloween filmer efter denna var sketdåliga.
Senast redigerad av YeeNaaldloshii- 2020-05-09 kl. 22:45.
Citera
2020-05-09, 22:48
Medlem
Jonipoons avatar
Star Wars - Borde slutat göra Episod-filmer efter III. George Lucas 6 filmer är den perfekta sagan om Anakin Skywalker, allt annat utanför dessa sex filmer är helt okej att göra serietidningar, tv-serier, spel osv på, men inga andra filmer.

Toy Story - Trean var det perfekta slutet på en trilogi, Andy sa ett sista farväl till sina leksaker och alla satt på trappen och tittade på med tårfyllda ögon. Sedan slutade filmen med en bild på vita moln över en blå himmel, vilket var så den första filmen började - cirkeln var sluten! Toy Story 4 var helt jävla meningslös.

Fast & Furious - Sjuan slutade med att Paul Walkers och Vin Diesels karaktärer åkte skilda vägar över ett vackert landskap. Filmserien borde ha slutat där med.

Silent Hill - Borde slutat göra spel efter 4:an. Det var då Team Silent upplöstes och utan Team Silent kan man helt enkelt inte göra ett Silent Hill-spel.
Citera
2020-05-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Terminator:

Efter T3. T3 var inget mästerverk må hända men inte heller någon katastrof och den bjuder på ett precis lika minnesvärt slut som sina föregångare. Den gav oss också en kvinnlig terminator som huvudfiende vilket var en logisk och rolig ändring enligt mig.

Terminator 3 var enligt mig en rejäl nedgång och de skulle slutat efter tvåan. Även om man inte tycker att trean är en katastrof så är det bättre att sluta när det är på topp. Och "logisk och rolig ändring" vad exakt menar du med det? Ville du att sista Terminator-filmen skulle haft en lesbisk muslimsk mulatt i rullstol som terminator? Rätt "logiskt och roligt" eller hur?

Trean är skräp.

Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Game of thrones... Första avsnittet, där borde de varit stopp.

Du menar väl ändå före första avsnittet?

Big Bang Theory är för övrigt ännu värre och skulle aldrig någonsin ha sänts. Fattar inte hur folk tycker det är kul. Ren skit.

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Sunset beach, när Bens tvillingbror skulle mörda alla på ön

Hur skulle det slutat då? Det där är dock ett bra exempel på varför såpor suger, för att det ska dras ut på alldeles för länge, och alla korkade karaktärer som inte fattar något eller kan lägga ihop två och två. Så frustrerande. Hade varit bättre om Ben var mördaren. Så otroligt lamt med en ond tvillingbror haha.

--------

Jurassic Park skulle slutat efter andra filmen (Lost World). Trean var rejält underväldigande.
Senast redigerad av Patch1 2020-05-09 kl. 22:53.
Citera
2020-05-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Och "logisk och rolig ändring" vad exakt menar du med det?

Skynet har skickat två manliga terminators som misslyckades så nu testar dem om en kvinnlig terminator är mer framgångsrik.
Citera
2020-05-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Skynet har skickat två manliga terminators som misslyckades så nu testar dem om en kvinnlig terminator är mer framgångsrik.

Kanske en lesbisk muslimsk mulatt i rullstol är mer framgångsrik än en kvinna?
Citera
2020-05-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Kanske en lesbisk muslimsk mulatt i rullstol är mer framgångsrik än en kvinna?

Kan vara så En rullstolsterminator låter faktiskt rätt ballt.
Citera
2020-05-09, 23:36
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Scrubs skulle slutat på näst sista säsongen.
Community skulle slutat när Chevy Chase försvann.
Walking Dead skulle slutat efter säsong 1, det skulle varit en miniserie.
Naruto borde väl slutat för en sisådär 5000 avsnitt sedan. Otroligt att folk kan fortsätta glo på en serie så länge när de vet att inget av vikt kommer hända.

Om man räknar bort renodlade komediserier är det i princip ingen serie som bör vara längre än 5 säsonger. Gärna 4.
Kan inte komma på en enda serie som har en bra säsong 6 (kanske Sopranos?) Man slentriantittar bara för att man följt skiten i 5 säsonger och långsamt inser att nu är den skräp.
Mönstret är så tydligt för mig nu att jag nästan aldrig ser en säsong 6, säsong 5 hintar oftast om nedgång.
Fantastiska Breaking Bad gick balansgång säsong 5 och räddades bara för att den faktiskt slutade där. Hade det varit en säsong 6 hade den varit skit, och jag hade sagt att den borde slutat i säsong 4.

Även äldre serier som är avslutade som jag inte sett undviker jag om det är 6 eller fler säsonger, 7+ är big no-no.
Citera
2020-05-10, 00:13
Medlem
sk33s avatar
Hm, ja, det känns ganska vanligt förekommande att man mjölkar för mycket, alternativt hittar på ett idiotiskt slut där det hade varit bättre att stryka sista avsnittet.

Eller sista säsongen.

Mitt exempel jag väljer:

Nord och Syd. (För sin tid) fantastisk TV-serie (1985,1986), lite löst baserat på mediokra böcker där TV-serien inte följer böckerna. Säsong 1 och 2, kanon. Säsong 3, gjorda några år senare, är bara för att klämma ur pengar. Kass handling, kasst genomfört. Gör säsong 1 och 2 sämre, så, se inte skitkassa säsong 3. Den är fake.
Citera
2020-05-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Då hävdar jag att du röker det de kokar om du på allvar inte inser att serien egentligen bara har material för 3 säsonger.

Du kanske sitter och slumrar mellan de ”häftiga actionscenerna”.

Om du följer storyn och fokuserar på karaktärernas utveckling inser du vilket mästerverk BB är rakt igenom! Finns inte ett enda dåligt avsnitt i hela serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in