2020-05-08, 16:12
Medlem
Ge en motivering.

The Simpsons:

Efter säsong 11. Sista avsnittet av denna säsong skulle ha fungerat som ett slut och känns till och med som det är tänkt som det. Detta var också säsongen när serien flyttade in i 2000-talet vilket vore en utmärkt anledning att inte fortsätta eftersom hela världen är skapad för att passa in i 90-talet och inget annat årtionde, detta är något som blir mer och mer tydligt ju längre den fortgår och ju längre ifrån den rör sig ifrån denna tidsperiod. Nedgången i kvalitet var dessutom bara marginellt noterbar här också och hedern var fortfarande i behåll.

Terminator:

Efter T3. T3 var inget mästerverk må hända men inte heller någon katastrof och den bjuder på ett precis lika minnesvärt slut som sina föregångare. Den gav oss också en kvinnlig terminator som huvudfiende vilket var en logisk och rolig ändring enligt mig.

Super Monkey Ball:

Efter del 2. Allting efter flytten bort från Gamecube suger banan och bör inte ens nämnas i samma mening som dem klassiska spelen. Det har bara rullat utför. Pun intented.
Citera
2020-05-08, 16:16
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Chuck - Innan Sarah blev "flashad". Sen dök serien.

Dexter - Innan Laguerta sköts. Sen flippade Deb ur för mycket.
Citera
2020-05-08, 16:17
Medlem
Bret-Harts avatar
Twin peaks möjligtvis när en viss person i serien dör sen efter det så spårar det ut ordentligt
Citera
2020-05-08, 16:19
Medlem
Hallsakaefts avatar
Game of thrones... Första avsnittet, där borde de varit stopp.

Avatar.. Efter första halvtimmen/timmen.. Skräp.

Walking dead, andra säsongen ungefär borde räckt.

Big bang theory... 5 senaste säsongerna är bara upprepad skåpmat.
Citera
2020-05-08, 16:20
Medlem
borrizs avatar
Efter Polisskolan 1 & 2 skulle man se till att dra i nödbromsen.

I oräkneliga vanliga serier och tv-serier har man låtit barnen växa upp till tonåringar, när manusskrivarna fått slut på kreativiteten. Blondie är det enda expel där man lyckats genomföra detta med bibehållen kvalitet.
Senast redigerad av borriz 2020-05-08 kl. 16:24.
Citera
2020-05-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Walking dead, andra säsongen ungefär borde räckt.

Om du menar Telltales tv-spels-version så är jag med dig där helt. Vad gäller tv-versionen så är nog efter att Negan besegrats där jag hade valt att trycka på stoppknappen. Jag minns iofs att omkring S4 och S5 så var det enormt segt ofta att kolla så dessa två säsonger kunde man kanske hoppat över och kortat ner till 5 eller 6 säsonger.
Citera
2020-05-08, 17:09
Medlem
Hejhopens avatar
Lost efter det kom ifrån ön första gången. Fantastisk serie fram tills dess. Men efter det så var det rent skräp, tyvärr
Citera
2020-05-08, 17:11
Medlem
lyktstolpes avatar
Sunset beach, när Bens tvillingbror skulle mörda alla på ön
Citera
2020-05-08, 17:19
Medlem
BigFatCones avatar
Det kallas för Jumping the Shark och kommer från serien Happy Days där The Fonz bokstavligt talat hoppar över en haj på vattenskidor. Vilket så klart blir hysteriskt roligt när skådespelaren flera år senare återigen hoppar över en haj, dock på land och det var nog inte riktigt där Arrested Development gick ner sig utan är nog mer ett exempel på hur finurligt AD är.

Motsatsen får väl sägas vara Growing the Beard, vilket härstammar från när Commander Riker i serien Star Trek: The Next Generation skaffade sig skägg. Ungefär samtidigt så blev kvaliteten på avsnitten bättre.

När det gäller mina favoriter så vet jag egentligen inte, det är ganska många serier som inte har ett specifikt hajhopparavsnitt utan det brukar rätt ofta sakta gå utför. Det jag kommer på är How I Met Your Mother som egentligen hoppade över hajen i samma stund dom valde att mjölka skiten ur det istället för att ha en förhållandevis kort serie. Lite i samma anda är det med The Big Bang Theory när alla helt plötsligt hade partners.
Citera
2020-05-08, 17:20
Medlem
Game of Thrones - De skulle skippat hela sista säsongen, och speciellt sista avsnittet.

Vikings - De skulle skippat den sista säsongen som går nu. De kunde slutat efter Ragnar dog.

Die Hard - De skulle slutat efter 1an

Fast and Furious - Behövs det verkligen 7 filmer ? 😂

Har ni NÅGONSIN sett en 2a / 3a på en film som varit lika bra som den första filmen förutsatt att den blivit en blockbuster ?
Citera
2020-05-08, 17:24
Avslutad
Son's of anarchy efter första avsnittet.
Citera
2020-05-08, 17:24
Medlem
AttansNedranss avatar
Första Alien-filmen räckte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in