2020-05-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Star Wars, efter orginalfilmerna, alltså 4-5-6.
1-2-3, var dataanimerade filmer utan story. 7-8-9 var pk-skit och totalt värdelösa filmer.

Game of Thrones, Blev urvattnat efter säsong 2. Kanske efter säsong 3.

Breaking bad, säsong 1-2 var bra, blev sedan urvattnade till max.

Big bang theory, skulle slutat precis innan det gick från att vara en nördserie till att bli en relationsserie.

Bron, efter första säsongen.

South Park, skulle lagts ner för många år sedan.
Simpsons likaså.

Dr Who, efter Tennant.

Bb urvattnat? Lägg ner
Citera
2020-05-09, 14:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Då hade det inte varit en sådan rip-off på Simpsons heller.
Helt klart inte.
Citera
2020-05-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Bb urvattnat? Lägg ner
Jesse och walter bråkar, jesse sticker, walter och jesse försonas och kokar meth. igen och igen och igen och igen. Så jo, urvattnat.
Citera
2020-05-09, 15:19
Medlem
South Park borde lagts ned efter säsong 19.

18 var en säsong med briljanta avsnitt som "Go Fund Yourself". 19 var lite downhill - man hade kunnat sluta med hedern i behåll där och då. Säsong 20 gjorde man en "serie" i samband med presidentvalet, som gick helt överstyr när Trump oväntat vann.

Sen dess har saker inte varit demsamma. Serien har genom åren varit satiriskt guld, men kanske tillåter inte den alltmer polariserade och rabiata samtiden sådant.
Senast redigerad av Olbars 2020-05-09 kl. 15:22.
Citera
2020-05-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
The Simpsons:

Efter säsong 11. Sista avsnittet av denna säsong skulle ha fungerat som ett slut och känns till och med som det är tänkt som det. Detta var också säsongen när serien flyttade in i 2000-talet vilket vore en utmärkt anledning att inte fortsätta eftersom hela världen är skapad för att passa in i 90-talet och inget annat årtionde, detta är något som blir mer och mer tydligt ju längre den fortgår och ju längre ifrån den rör sig ifrån denna tidsperiod. Nedgången i kvalitet var dessutom bara marginellt noterbar här också och hedern var fortfarande i behåll.

Verkligen sorligt med Simpsons hur man låtit kvaliteten sjunka istället för bara lägga ner med hedern i behåll.
Var extremt stor Simpsons fantast men undviker serien helt nuförtiden. Det är bara plågsamt kolla på.
Har säsongerna 1-12 på DVD men efter det tyckte jag inte det var värt köpa boxarna längre.
Väldigt symboliskt blev också kvaliteten på själva boxens konstruktion sämre efter säsong 10.
Citera
2020-05-09, 15:33
Medlem
BigFatCones avatar
Det är kul att folk som inte har sett en serie på så där 5-10 år tror att dom har någon som helst koll på kvaliteten i dagsläget. Jag håller med om att Simpsons var direkt dåligt ett tag, men jag har plöjt de senaste säsongerna och även om det kanske inte är Säsong 4-kvalitet direkt, så är det långt ifrån dåligt.
Citera
2020-05-09, 15:56
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Första Alien-filmen räckte.

Håller VERKLIGEN inte med, vem anser inte att den andra filmen "Aliens" är ett mästerverk? Med oneliners som "You can count me out" och oförglömliga "Game over man".

Hade köpt det om du hade sagt efter andra eftersom 3an och speciellt 4an är riktigt dåliga.
Citera
2020-05-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är kul att folk som inte har sett en serie på så där 5-10 år tror att dom har någon som helst koll på kvaliteten i dagsläget. Jag håller med om att Simpsons var direkt dåligt ett tag, men jag har plöjt de senaste säsongerna och även om det kanske inte är Säsong 4-kvalitet direkt, så är det långt ifrån dåligt.

Kanske är lite att Simpsons hade en sån kvalitativ höjd att falla ifrån också så det märks mycket mer.
Citera
2020-05-09, 16:00
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Tycker personligen att Simpsons blev till en riktig "barn" serie när de började köra med alla dessa overkliga avsnitt. Simpsons var som bäst när den berörda normala familjelivet som folk kan relatera till, pengaproblem, problem i skola/jobb. Allt med glimten i ögat. Simpsons borde lagt ner som någon sa 1999 innan millennieskiftet.
Citera
2020-05-09, 16:15
Medlem
My Name Is Earl var en jättebra serie säsong 1-2 men sedan frångick man det ursprungliga konceptet med Earl skulle rätta till sina gamla misstag och serien tappade sin gamla charm.

Alla James Bond filmer efter Roger Moore slutade göra filmerna känns ganska meningslösa. Det är som vilken annan action film som helst. Det där speciella som gör filmerna stod ut saknas.
Senast redigerad av sidsix 2020-05-09 kl. 16:32.
Citera
2020-05-09, 16:26
Medlem
htdgs avatar
Det hade räckt med de tre äldsta Star Wars filmerna. Episode 1-3 var inga höjdare och allt som kommit efter är ett hån mot de tre originalfilmerna.
Citera
2020-05-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Det hade räckt med de tre äldsta Star Wars filmerna. Episode 1-3 var inga höjdare och allt som kommit efter är ett hån mot de tre originalfilmerna.

Det bästa som har kommit efter OT är Rogue One måste jag säga, även om man redan visste ungefär hur det skulle gå om man sett gamla filmerna. Man fick äntligen se Vader sluta leka och gå all out och det var riktigt läckert när den till slut kopplade samman bokstavligt med A New Hope. Force Awakens var schysst tycker jag men all potential den hade massakrerades effektivt av Rian Johnsson med Episode 8 som ibland kändes mer som Space Balls mer än Star Wars. Men jag håller med egentligen att originaltrilogin var det enda som behövdes. Man hade ju dock undrat som fan över allt man inte fick se som några fler filmer aldrig gjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in