2020-05-08, 17:16
Medlem
Zippotheflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marinerad65
Undrar hur tätt inpå en Atarax kan man ta sig en bläcka?

Jag tar Atarax vid behov ibland, 10mg, för lite emotionell ostadighet.
Men har ingen bokstavsdiagnos (är undersökt) och jag är heller ingen kunnig drogbrukare eller experimenterande, så jag håller mig till alkohol. Dricker 9-10 gånger om året och lever städad normalhälsosam tillvaro överlag.

Atarax bör ju inte blandas med alkohol. Frågan är bara hur länge efter en intagen Atarax man bör vänta, innan man kan börja ta sig en bläcka? En bläcka för mig är typ 1 helrör 40% över 6-8 timmar.

För mig så *känns* det som Ataraxens effekt sitter i 11-14 timmar. Men det är bara en känsla, och kanske finns effekter kvar i kroppen långt efter det. Kan ju även vara så att kombinationen Atarax och alkohol kanske inte är så alltigenom djävulsk heller, bara att viss förstärkande effekt uppstår? Vet inte, är grön på sånt. Och alla sjuksköterskor bara säger "j-ä-t-t-e-f-a-r-l-i-g-t att ens riskera blanda. Vänta minst 1 dygn, gärna mer".

Söker åsikter och tips
Tackar..

Varför chansa? Och hur kul är det att ta sig en bläcka egentligen? Upp som en sol ned som en pannkaka. Suger fett med bakfylleångest. Ovärt.
Citera
2020-05-08, 18:12
Medlem
dunkel.s avatar
Rena narkotiska effekter kan du förvänta dig om du blandar din atarax (tunga saker) med en öl så håll dig borta från det, lägg sedan ner atarax helt och hållet också då det är farligt fan, folk får faktiskt fnatt.
Citera
2020-05-08, 18:26
Medlem
Det är nog ingen fara ska du se. Atarax är väldigt väldigt milt. Brukar utan problem kunna dricka och sedan kunna trycka i mig Theralen innan jag ska sova, som är något starkare.
Citera
2020-05-08, 19:00
Medlem
dunkel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Det är nog ingen fara ska du se. Atarax är väldigt väldigt milt. Brukar utan problem kunna dricka och sedan kunna trycka i mig Theralen innan jag ska sova, som är något starkare.
Theralen heter det andra preparatet som går att punda rejält på. Passa er för det. Fångna i narkotikan.
Citera
2020-05-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunkel.
Theralen heter det andra preparatet som går att punda rejält på. Passa er för det. Fångna i narkotikan.
Det är väl synd att påstå att man kan punda på theralen haha. Är ju inte mer än en väldigt stark antihistamin, mer eller mindre...
Citera
2020-05-08, 21:22
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag har prövat atarax. Handlar väl snarare om en sockerpillereffekt?
Citera
2020-05-09, 11:01
Moderator
Kraftkarls avatar
Atarax är extremt milt, till och med Alvedon och Imodium är starkare.
Citera
2020-05-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Det tror jag nog. Kl 4 på morgonen stentrött. Jo.
Du skulle nog bli ungefär lika trött av att äta samma mängd havrekorn.
Citera
2020-05-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunkel.
Jå jävlar va bra man mår efter en flaska theralen, sjukaste euforian och ingen baksmälla!!! Exakt därför det inte är narkotikaklassat för att man blir så jävla bäng och beroende av det
Citera
2020-05-09, 12:20
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Du skulle nog bli ungefär lika trött av att äta samma mängd havrekorn.

Du behöver inte berätta för mig vad Atarax är
Citera
2020-05-09, 13:31
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Atarax, herre jävlar. Dagens ungdom. Du borde ha ett kok stryk.
Citera
2020-05-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Du behöver inte berätta för mig vad Atarax är
Verkade som att jag var det va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto