Jag väntar alltid åtminstone tolv timmar efter jag har tagit läkemedel innan jag blandar in alkohol (så länge vi inte snackar Alvedon eller dylikt liksom). Atarax är ju en mild antihistamin så efter tolv timmar borde det vara grönt. Ta pillret på morgonen kl 09:00 så borde det vara okej att börja supa vid 21:00, utan att du märker av det nämnvärt. Om du prompt ska dricka kort efter du har tagit Atarax är det rekommenderat att dricka mindre mängder än vanligt.
Jag tror inte du får andningsuppehåll av Atarax och alkohol så det är egentligen ingen större fara. Det är ju inte opium du sysslar med. Men FASS skriver att alkohol förstärker effekten av Atarax så drick försiktigt. Alla former av läkemedel, även milda sådana, ska respekteras om de tas i samband med alkohol.
Edit:
Citat:
Det går att dricka alkohol med Voxra och Atarax, men det är inget jag rekommenderar. Om du tvunget ska dricka alkohol, ta det lugnt. Det som kan hända är att det kan öka risken för ovanliga biverkningar som hallucinationer, illamående, paranoia, humör- och beteendeförändringar, depression, ångest och panikattacker.
https://www.fragaapotekaren.se/lakem...ra-och-atarax/