• 1
  • 2
2020-05-08, 08:56
Medlem
Undrar hur tätt inpå en Atarax kan man ta sig en bläcka?

Jag tar Atarax vid behov ibland, 10mg, för lite emotionell ostadighet.
Men har ingen bokstavsdiagnos (är undersökt) och jag är heller ingen kunnig drogbrukare eller experimenterande, så jag håller mig till alkohol. Dricker 9-10 gånger om året och lever städad normalhälsosam tillvaro överlag.

Atarax bör ju inte blandas med alkohol. Frågan är bara hur länge efter en intagen Atarax man bör vänta, innan man kan börja ta sig en bläcka? En bläcka för mig är typ 1 helrör 40% över 6-8 timmar.

För mig så *känns* det som Ataraxens effekt sitter i 11-14 timmar. Men det är bara en känsla, och kanske finns effekter kvar i kroppen långt efter det. Kan ju även vara så att kombinationen Atarax och alkohol kanske inte är så alltigenom djävulsk heller, bara att viss förstärkande effekt uppstår? Vet inte, är grön på sånt. Och alla sjuksköterskor bara säger "j-ä-t-t-e-f-a-r-l-i-g-t att ens riskera blanda. Vänta minst 1 dygn, gärna mer".

Söker åsikter och tips
Tackar..
Senast redigerad av Marinerad65 2020-05-08 kl. 09:34.
Citera
2020-05-08, 09:20
Medlem
spermaoffrets avatar
Jag skulle påstå att det är noll fara för något annat än att du lite lättare blir trött.

Men kanske spriten får igång dig. Iaf till en början.

Men några konstiga reaktioner på 10 mg. Nä. Ingen fara.
Citera
2020-05-08, 10:08
Medlem
Koettbullens avatar
Jag väntar alltid åtminstone tolv timmar efter jag har tagit läkemedel innan jag blandar in alkohol (så länge vi inte snackar Alvedon eller dylikt liksom). Atarax är ju en mild antihistamin så efter tolv timmar borde det vara grönt. Ta pillret på morgonen kl 09:00 så borde det vara okej att börja supa vid 21:00, utan att du märker av det nämnvärt. Om du prompt ska dricka kort efter du har tagit Atarax är det rekommenderat att dricka mindre mängder än vanligt.

Jag tror inte du får andningsuppehåll av Atarax och alkohol så det är egentligen ingen större fara. Det är ju inte opium du sysslar med. Men FASS skriver att alkohol förstärker effekten av Atarax så drick försiktigt. Alla former av läkemedel, även milda sådana, ska respekteras om de tas i samband med alkohol.

Edit:
Citat:
Det går att dricka alkohol med Voxra och Atarax, men det är inget jag rekommenderar. Om du tvunget ska dricka alkohol, ta det lugnt. Det som kan hända är att det kan öka risken för ovanliga biverkningar som hallucinationer, illamående, paranoia, humör- och beteendeförändringar, depression, ångest och panikattacker.
https://www.fragaapotekaren.se/lakem...ra-och-atarax/
Senast redigerad av Koettbullen 2020-05-08 kl. 10:14.
Citera
2020-05-08, 10:32
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Din atarax är ofarlig i kombo. Finner det lite lustigt med din frågeställning, då ditt alkoholintag är skadligt. Verkar ju inte vara hälsan i fokus.
Citera
2020-05-08, 10:41
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Men skojar ni? Atarax... Jag har somnat på en halv karta Atarax efter festkväll flertalet gånger. Jag lever och har mått kalas dagen efter.
Citera
2020-05-08, 11:06
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Men skojar ni? Atarax... Jag har somnat på en halv karta Atarax efter festkväll flertalet gånger. Jag lever och har mått kalas dagen efter.
Du somnade nog inte pga allergimedicin va 😉
Citera
2020-05-08, 11:11
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Jag väntar alltid åtminstone tolv timmar efter jag har tagit läkemedel innan jag blandar in alkohol (så länge vi inte snackar Alvedon eller dylikt liksom). Atarax är ju en mild antihistamin så efter tolv timmar borde det vara grönt. Ta pillret på morgonen kl 09:00 så borde det vara okej att börja supa vid 21:00, utan att du märker av det nämnvärt. Om du prompt ska dricka kort efter du har tagit Atarax är det rekommenderat att dricka mindre mängder än vanligt.

Jag tror inte du får andningsuppehåll av Atarax och alkohol så det är egentligen ingen större fara. Det är ju inte opium du sysslar med. Men FASS skriver att alkohol förstärker effekten av Atarax så drick försiktigt. Alla former av läkemedel, även milda sådana, ska respekteras om de tas i samband med alkohol.

Edit:

https://www.fragaapotekaren.se/lakem...ra-och-atarax/
Alvedon och alkohol är direkt skadligt för levern. Just saying.
Citera
2020-05-08, 11:12
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes

Haha, ja som pollenallergiker borde man ju varit stendöd efter alla sommarfester genom åren. Nä, inga problem. Allergipiller på 10 mg är ingenting, ofattbart att TS ens känner av det, men TS är väl inte pollenallergiker och van antar jag.

Edit: TS om du är instabil är det inte smart att ta en ordentlig bläcka, alkohol är jäkligt ångestdrivande, och det kan sitta i ett bra tag med hjärnspöken. Om du redan har problem att hantera känslor etc ska du ju inte förvärra det. Bli stabil först. Självmedicinering med alkohol är ingen success story.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2020-05-08 kl. 11:26.
Citera
2020-05-08, 13:52
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Du somnade nog inte pga allergimedicin va 😉

Det tror jag nog. Kl 4 på morgonen stentrött. Jo.
Citera
2020-05-08, 14:06
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, ja som pollenallergiker borde man ju varit stendöd efter alla sommarfester genom åren. Nä, inga problem. Allergipiller på 10 mg är ingenting, ofattbart att TS ens känner av det, men TS är väl inte pollenallergiker och van antar jag.

Edit: TS om du är instabil är det inte smart att ta en ordentlig bläcka, alkohol är jäkligt ångestdrivande, och det kan sitta i ett bra tag med hjärnspöken. Om du redan har problem att hantera känslor etc ska du ju inte förvärra det. Bli stabil först. Självmedicinering med alkohol är ingen success story.
Sant! Det är den värsta medicineringen om man ser från 24 timmar och framåt i livet. Chips och dipp, ett seriemaraton?
Citera
2020-05-08, 16:08
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marinerad65
Undrar hur tätt inpå en Atarax kan man ta sig en bläcka?

Jag tar Atarax vid behov ibland, 10mg, för lite emotionell ostadighet.
Men har ingen bokstavsdiagnos (är undersökt) och jag är heller ingen kunnig drogbrukare eller experimenterande, så jag håller mig till alkohol. Dricker 9-10 gånger om året och lever städad normalhälsosam tillvaro överlag.

Atarax bör ju inte blandas med alkohol. Frågan är bara hur länge efter en intagen Atarax man bör vänta, innan man kan börja ta sig en bläcka? En bläcka för mig är typ 1 helrör 40% över 6-8 timmar.

För mig så *känns* det som Ataraxens effekt sitter i 11-14 timmar. Men det är bara en känsla, och kanske finns effekter kvar i kroppen långt efter det. Kan ju även vara så att kombinationen Atarax och alkohol kanske inte är så alltigenom djävulsk heller, bara att viss förstärkande effekt uppstår? Vet inte, är grön på sånt. Och alla sjuksköterskor bara säger "j-ä-t-t-e-f-a-r-l-i-g-t att ens riskera blanda. Vänta minst 1 dygn, gärna mer".

Söker åsikter och tips
Tackar..
Varför äta atarax? Städad och sen dra i sig ett helrör? Skitmärklig trådstart.
Citera
2020-05-08, 17:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Om du tar 10 mg atarax kan du förvänta dig ingen eller mycket liten extra effekt av alkohol. Det är en väldigt låg dos. Ska du dricka väldigt mycket alkohol hade jag inte tagit det samma dag ändå, eftersom att vid massivt alkoholintag kan det räcka med nästan vad som helst för att tippa dig över kanten. Det räcker ju med alkoholen också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in