2020-05-29, 16:35
Medlem
Mamman ska få knarkleverans men har goda skäl att helst inte vilja möta den som säljer/lämnar. Hon skickar H*nnes istället men med sitt simkort så att säljaren kan kontakta/smsa utan att bli misstänksam. H*nnes kanske fick betalt i andel av leveransen. Bråk uppstår när inte S*ra dyker upp personligen och antingen våld eller flykt blir följden.

Nåt sånt kanske?
Citera
2020-05-29, 16:50
Medlem
https://www.st.nu/artikel/sa-fortsatter-sokandet-efter-forsvunne-mannen-polisen-har-hallit-over-100-forhor-fasligt-manga-rykte n

Citat:
Hur går sökandet?

– Det är ingen skillnad från tidigare. Vi har nu hållit drygt 100 förhör och vi fortsätter med det, säger Henrik Blusi, förundersökningsledare vid polisen i Sundsvall.

Polisen söker inte längre i terrängen, men Missing People har gjort flera sökinsatser där.

– Vi gör andra utredningsåtgärder; till exempel förhör för att se om vi kan hitta något spår den vägen. Medan Missing People söker i terrängen, säger Henrik Blusi.

Citat:
– Vi har inte gjort några fler fynd i skogen som har koppling till mannen, säger Henrik Blusi.

Citat:
Finns det fortfarande misstanke om kidnappning?

– Ja, men det finns inget som styrker det. Det går fasligt många rykten. Misstanken om människorov finns kvar och det är något som vi kommer att gå till botten med. Förhören är väldigt tidsödande och det kräver mycket resurser, säger han.

Enligt honom har förhören som hållits inte gjort att polisen har kommit närmare en lösning.

Citat:
Enligt honom kommer polisen att fortsätta med utredningen och sitt sökande efter den försvunne mannen.
Citera
2020-05-29, 16:50
Medlem
Undra vad polisen menar med att det går många rykten? Många helt olika scenarion?
Citera
2020-05-29, 17:25
Medlem
Varför skulle man ge en omfattande knarkleverans till en aktiv missbrukare är min fråga.
Citera
2020-05-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Undra vad polisen menar med att det går många rykten? Många helt olika scenarion?

Du undrar vad det är för rykten? På FLASHBACK!?🙈😅

För övrigt. Man har nämnt E Ö här som i sin tur ska ha sagt vem som gjort det och att den personen grävt ned. Hannes. Polisen spanar här med..hon är garanterat hörd och idag atår det att de hört ca 100 pers eller gånger. Hon lär ju vara en av dom. I samma artikel så säger polisen de inte har någon misstänkt...så, jag tar det kring E Ö som ett rykte. Och jag hoppas hon ej råkar illa ut för det finns skvallerbyttor som ej tänker längre än näsan räcker!
Citera
2020-05-29, 18:25
Medlem
Mycket droger i Sundsvall verkar det som. 5-års fängelse för denna lirare. Finns det koppling till detta fall? Plusartikel tyvärr.
https://www.st.nu/logga-in/salde-droger-pa-natet-doms-till-flera-ars-fangelse-for-grov-smuggling
Citera
2020-05-29, 20:43
Medlem
Citat:

Dom läser allt som skrivs här, och där har du många rykten... Leta igenom tråden så har de ju droppats namn och olika scenarion mest hela tiden..
Att sitta och ljuga en massa på forum är visst heeeeelt i sin ordning för Sundsvalls WT elit..
Citera
2020-05-29, 21:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Var Hannes och hans mor så tighta som det ser ut av sms konversationen hon postat på sin hemsida? Ett vuxet barn som skriver typ mamma du är bäst, jag älskar dig och kryddar med hjärt emoijs, det låter nästan som någotsärskilt skulle inträffat? Om modern var deppig och han försöker uppmuntra... eller sämre, ifall han själv är deppig och avser att försvinna eller att ta bort sig, som att han vill lindra, be om ursäkt?
Citera
2020-05-29, 23:09
Medlem
Ja en av ett namnen här som nämns stod och titatde på bla yxor på biltema samt så vill personen titta på styckkniv setet som ligger bakom disken i kundservice, ca 1-2 veckor sedan.
Citera
2020-05-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloonleywolf
Ja en av ett namnen här som nämns stod och titatde på bla yxor på biltema samt så vill personen titta på styckkniv setet som ligger bakom disken i kundservice, ca 1-2 veckor sedan.

Ja att ljuga och hitta på är nått som förekommer i många trådar. Kände att jag måste skriva nu. Jag känner Hammarn. Han är inte kapabel att mörda nån. Han tycker om att prata och framställa sig själv och andra lite mer ibland än vad de är. Om han råkat göra det av misstag skulle han bryta ihop. Så fort nålen passera genom hans skinn kommer nojorna/rädslorna. Han är en kille som hade möjligheten men valde drogerna som löpt med drogfria perioder mellan åt. Hannes var ingen ”stor kille som behövde klippas” skulle hans försvinnande förknippas med ett mord skulle han redan hittas då kaliberna på dessa killar inte vart kapabel till att få honom att försvinna och inte lämna några spår, även plantera ut saker i svår träng.

Nu vet jag inte var Hannes var i för skick. Men pratas om längre vakenhet. Vad vet vi han kanske hade nån dos kvar som han tog där i skogen. Har ni själv vart riktigt rädd i nojigt påverkat skick ? Jag kan lova ni som inte upplevt det att det är en övertygelse som är enorm. Man kan springa mil rätt ut i skogen eller ligga under en säng med en kniv i ett dygn med övertygelsen att det kommer hända snart. Men troligtvis har han gått vilse och kroppen inte orkat längre. Han finns där någonstans. Nog för att det är rätt lätt att gå från sidsjön mot stan/södra med en mängd vägar/stigar men verkar ju som om sakerna hittas mot andra hållet. Tyvärr så lever nog inte Hannes. Det har gått för lång tid för att det ska vara så. Sen talar speglingen av telefon och andra saker för min teori.

Det är en börda och en sorg som måste bearbetas av dem nära. Jag lider verkligen med Marcu* och Sar*

Det här är min åsikt och min teori. Det jag skrivit och uttalat är min syn på det hela och egna upplevda saker. Men snälla skit i och skriv vad e*ma och den m-fl.
Senast redigerad av Flashback060 2020-05-29 kl. 23:36.
Citera
2020-05-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback060
Ja att ljuga och hitta på är nått som förekommer i många trådar. Kände att jag måste skriva nu. Jag känner Hammarn. Han är inte kapabel att mörda nån. Han tycker om att prata och framställa sig själv och andra lite mer ibland än vad de är. Om han råkat göra det av misstag skulle han bryta ihop. Så fort nålen passera genom hans skinn kommer nojorna/rädslorna. Han är en kille som hade möjligheten men valde drogerna som löpt med drogfria perioder mellan åt. Hannes var ingen ”stor kille som behövde klippas” skulle hans försvinnande förknippas med ett mord skulle han redan hittas då kaliberna på dessa killar inte vart kapabel till att få honom att försvinna och inte lämna några spår, även plantera ut saker i svår träng.

Nu vet jag inte var Hannes var i för skick. Men pratas om längre vakenhet. Vad vet vi han kanske hade nån dos kvar som han tog där i skogen. Har ni själv vart riktigt rädd i nojigt påverkat skick ? Jag kan lova ni som inte upplevt det att det är en övertygelse som är enorm. Man kan springa mil rätt ut i skogen eller ligga under en säng med en kniv i ett dygn med övertygelsen att det kommer hända snart. Men troligtvis har han gått vilse och kroppen inte orkat längre. Han finns där någonstans. Nog för att det är rätt lätt att gå från sidsjön mot stan/södra med en mängd vägar/stigar men verkar ju som om sakerna hittas mot andra hållet. Tyvärr så lever nog inte Hannes. Det har gått för lång tid för att det ska vara så. Sen talar speglingen av telefon och andra saker för min teori.

Det är en börda och en sorg som måste bearbetas av dem nära. Jag lider verkligen med Marcu* och Sar*

Det här är min åsikt och min teori. Det jag skrivit och uttalat är min syn på det hela och egna upplevda saker. Men snälla skit i och skriv vad e*ma och den m-fl.

Du pratar om egen erfarenhet av droger? Du skriver att man blir nojig av det, såpass nojig och galen så man kan mörda nån eller..?
Har aldrig själv varit påverkad av droger så vet inte hur långt en påverkad människa kan gå.
Senast redigerad av eagle23 2020-05-30 kl. 00:19. Anledning: Ändra text
Citera
2020-05-30, 00:28
Medlem
taamids avatar
Citat:
https://www.st.nu/artikel/sa-fortsatter-sokandet-efter-forsvunne-mannen-polisen-har-hallit-over-100-forhor-fasligt-manga-rykte n

Tack för uppdateringen. Ytterligare 20 förhör sedan de senast berättade hur de arbetar vidare om jag inte missminner mig.

Rykten går på högvarv i tråden, då får man en aning om hur de måste gå på byn där detaljer tas bort och tillkommer för varje öra och mun viskleken fortskrider...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in