2020-05-18, 21:58
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Frågan är om det bara är en trådsanning.
Om väskan bara legat ute någon dag, och blivit ditplacerad nyligt så måste det ju innebära att den förvarats torrt fram tills dess. Och sådan grejer är väl det första de skulle göra sig av med.

Samma sak med Jackan. Om det vore ett brott begånget så hade det säkert funnits blod på jackan. Och att de dessutom skulle ta av jackan innan de lämnar honom för att kunna lämna framtida villospår, låter långsökt. Och skulle de hämtat jackan på honom nyligt så vore han ju likstel. Så frågan är ju om de får av jackan oskadd då.

Ja det är ju svårt att dra några slutsatser alls när man inte vet mer att sakerna hittats. Är sakerna torra och fräscha så blir det ju genast jättekonstigt, är de blöta och lite smutsiga så är det mer naturligt
Citera
2020-05-18, 22:04
Medlem
Det gick ju ett rykte om att Hannes setts tillsammans med en annan person ett par dagar efter han försvann. Både på väg från Sidsjön mot stan, samt nere på stan. Men på något sätt ska man ha luskat ut vilka två det var(enligt uppgift inte Hannes)
Vet att en person var otroligt lik Hannes, med födelsemärke i ansiktet och så. Och den andra snubben var kort, äldre, blå eller svart träningsoverall, klassiskt sliten pundarlook med spasmer i fejset. Nån som vet vilka man kom fram till att det var?
Citera
2020-05-18, 22:11
Medlem
Citat:
Frågan är om det bara är en trådsanning.
Om väskan bara legat ute någon dag, och blivit ditplacerad nyligt så måste det ju innebära att den förvarats torrt fram tills dess. Och sådan grejer är väl det första de skulle göra sig av med.

Samma sak med Jackan. Om det vore ett brott begånget så hade det säkert funnits blod på jackan. Och att de dessutom skulle ta av jackan innan de lämnar honom för att kunna lämna framtida villospår, låter långsökt. Och skulle de hämtat jackan på honom nyligt så vore han ju likstel. Så frågan är ju om de får av jackan oskadd då.

Jag tänker så här ..S*r* Säger att hon varit med H*nnes där uppe ,för att kanske vilse leda allmänheten
polisen eller dom som var ute efter honom.H*nnes kanske redan var borta undangömd av eget bevåg eller i värsta fall död av överdos ec.t.
Hon som redan sagt att Dom båda var ute och letade
väskor i skogen, kan ju själv ha lagt ut föremålen(Väskan,Jackan)
För att förvilla folk.Hon enligt henne själv har ju varit där uppe.Hon har sagt att dom delat på sig ,men om dom kom tillsammans i samma bil antar jag att man väntar på den andre om man kommer tillbaka till bilen innan man åker där ifrån.
Jag menar..om jag och nån polare åker i samma bil till ett ställe och delar på oss för att leta några saker..och jag kommer tillbaka först till bilen så ringer jag eller väntar jag eller letar jag upp personen innan jag sticker..Hade jag med mitt barn skulle jag aldrig lämnat denne själv ..åka iväg .Det hon säger stämmer inte..
Citera
2020-05-18, 22:15
Medlem
Jo, det naturliga hade ju varit att stanna och ropa på den andre tills den kom tillbaka. Men kan han fått nån nojja och sprungit in i skogen och gömt sig?

Om det är 5km som ni säger så skulle han ju varit framme på 10 timmar om han gick med 0,5km/h. Och han kan ju till skillnad från mp välja väg. Han behöver ju inte gå där det är dom mest buskigt. 10 timmar ska han ju inte hinna frysa ihjäl på i maj månad tycker jag.
Citera
2020-05-18, 22:26
Medlem
Citat:
Jo, det naturliga hade ju varit att stanna och ropa på den andre tills den kom tillbaka. Men kan han fått nån nojja och sprungit in i skogen och gömt sig?

Om det är 5km som ni säger så skulle han ju varit framme på 10 timmar om han gick med 0,5km/h. Och han kan ju till skillnad från mp välja väg. Han behöver ju inte gå där det är dom mest buskigt. 10 timmar ska han ju inte hinna frysa ihjäl på i maj månad tycker jag.
Han kan ha haft nojja men om jag hade en pojk med mig som är nojjig varför ska jag splitta upp isf .Förvisso är morsan en storpundare och inte mycket till morsa.men iaf.
och jag själv kan inte svara på hur dant vädret uppe i Sundsvall är just nu ,
men har läst att det varit regnigt och utan jacka vet man ju inte om pojken somnat och frusit ihjäl isf.Men anar oråd när jag vet vilka som varit ute efter honom och redan rånat honom på tillhörigheter innan han försvann.
Funderar starkt på att bege mig uppöver och hjälpa till att leta pojk stackarn..Känns för J**ligt detta
Citera
2020-05-18, 22:27
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubism78
Jag tänker så här ..S*r* Säger att hon varit med H*nnes där uppe ,för att kanske vilse leda allmänheten
polisen eller dom som var ute efter honom.H*nnes kanske redan var borta undangömd av eget bevåg eller i värsta fall död av överdos ec.t.
Hon som redan sagt att Dom båda var ute och letade
väskor i skogen, kan ju själv ha lagt ut föremålen(Väskan,Jackan)
För att förvilla folk.Hon enligt henne själv har ju varit där uppe.Hon har sagt att dom delat på sig ,men om dom kom tillsammans i samma bil antar jag att man väntar på den andre om man kommer tillbaka till bilen innan man åker där ifrån.
Jag menar..om jag och nån polare åker i samma bil till ett ställe och delar på oss för att leta några saker..och jag kommer tillbaka först till bilen så ringer jag eller väntar jag eller letar jag upp personen innan jag sticker..Hade jag med mitt barn skulle jag aldrig lämnat denne själv ..åka iväg .Det hon säger stämmer inte..
Jag har tänkt på detta varje vaken stund i 2 veckor. Det är så mycket konstiga saker och beteenden som man inte får grepp om. Men så tänker jag så här, vi tänker utifrån ett normalt perspektiv, hur vi skulle agera, hur vi inte skulle agera. Men det blir fel för våra hjärnor är inte fulla i droger. Vi har sovit varje natt. Vi är "normala".

Saker som vi tycker är suspekta, som att dagar blandas ihop och det är konstigheter med simkort, det är vägran att svara i telefon trots att sonen är försvunnen osv det är ju för att vi utgår från en frisk, odrogad, utvilad hjärnas funktion. Men när man tänker på att hon kört ett hårt drograce, varit vaken några dygn, då är det inte lika konstigt att hon snurrar till det, inte minns, svamlar. Det är ganska rimligt att hon beter sig snurrigt. Är du med hur jag tänker?
Citera
2020-05-18, 22:34
Medlem
Vet någon hur vädret var på kvällen han försvann? Vilken tid gick solen ned? Om det regnade kanske han lämnade jackan av den anledningen?

Edit: Att den var dyblöt alltså.
Senast redigerad av Fredrik 2020-05-18 kl. 22:45.
Citera
2020-05-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speed305
Självklart är tillhörigheterna som hittats utplanterade.
Den teorin har Sundsvallspolisen oxå.

Hur vet du det?
Citera
2020-05-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag har tänkt på detta varje vaken stund i 2 veckor. Det är så mycket konstiga saker och beteenden som man inte får grepp om. Men så tänker jag så här, vi tänker utifrån ett normalt perspektiv, hur vi skulle agera, hur vi inte skulle agera. Men det blir fel för våra hjärnor är inte fulla i droger. Vi har sovit varje natt. Vi är "normala".

Saker som vi tycker är suspekta, som att dagar blandas ihop och det är konstigheter med simkort, det är vägran att svara i telefon trots att sonen är försvunnen osv det är ju för att vi utgår från en frisk, odrogad, utvilad hjärnas funktion. Men när man tänker på att hon kört ett hårt drograce, varit vaken några dygn, då är det inte lika konstigt att hon snurrar till det, inte minns, svamlar. Det är ganska rimligt att hon beter sig snurrigt. Är du med hur jag tänker?

Ja absolut och självklart är en drogad hjärna och en sk normal hjärna 2 skilda ting .
Missbrukaren och Personen är inte den samma.Min Mor var missbrukare innan hon dog,och hon var en underbar människa nykter..men missbrukaren i henne gjorde henne till ett monster.Hon tillät sina män våldföra sig på mig utan att tveka för att få slå i sig en firre(Heroin)
Hon sket högaktnings fullt i att jag blev våldtagen slängd i en bagage lucka för att sedan slängas ur bilen i ett dike långt ute i bushen..jag var då 13 år gammal.så jag vet personligen hur det är och fungerar i denna hemska värld.Jag vet att H*nnes mamma perics som min skiter i allt bara hon får sin dos.
Citera
2020-05-18, 22:49
Medlem
Varifrån kommer uppgiften att han varit vaken i fyra dygn? Om det stämmer så är det väl nära till hands att tänka att han kan ha fått en psykos, känt sig förföljd och börjat släppa både väska och jacka. Men terrängen ska ju vara väldigt svår. Om den teorin stämmer så bör hundpatruller snart hitta honom.
Citera
2020-05-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarice
Men terrängen ska ju vara väldigt svår. Om den teorin stämmer så bör hundpatruller snart hitta honom.

Enligt jackfyndartikeln så ska hemvärnet leta.
Citat:
Polisen har fortsatt letandet i terrängen under måndagen.

– Under morgondagen ska vi försöka få hjälp av hemvärnet, och sedan är vår förhoppning att Missing people kallar till skallgång tisdag kväll och att det blir en stor uppslutning, säger Blusi
Citera
2020-05-18, 22:55
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speed305
Självklart är tillhörigheterna som hittats utplanterade.
Den teorin har Sundsvallspolisen oxå.
Ett sådant påstående kräver någon form av verifikat!
Hur kommer det sig att du hävdar detta?
Hur underbygger du detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in