Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-05, 19:25
Medlem
Vet ej om jag är i rätt forum, mod får gärna flytta om det är fel.

Jag letar efter en onlinebank, alternativt emi, med så låga avgifter som möjligt för uttag i annan valuta än EUR samt för insättningar och överföringar. Är det någon som har bra tips?
Citera
2020-05-05, 23:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Vet ej om jag är i rätt forum, mod får gärna flytta om det är fel.

Jag letar efter en onlinebank, alternativt emi, med så låga avgifter som möjligt för uttag i annan valuta än EUR samt för insättningar och överföringar. Är det någon som har bra tips?
Vilken valuta och summa handlar det om? Brukar själv köra på (FB) Betal- och växlingstjänsten Revolut - Erfarenheter? ...Men du kan bara ta ut 2000 utan avgift i månaden där.
Citera
2020-05-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vilken valuta och summa handlar det om? Brukar själv köra på (FB) Betal- och växlingstjänsten Revolut - Erfarenheter? ...Men du kan bara ta ut 2000 utan avgift i månaden där.

Jag har Revolut nu. Jag vill ta ut i SEK, det är helt okej att ha en fast avgift, det är just % på summan för uttag som jag vill undvika. Eller så låg som möjligt.
Citera
2020-05-06, 15:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag har Revolut nu. Jag vill ta ut i SEK, det är helt okej att ha en fast avgift, det är just % på summan för uttag som jag vill undvika. Eller så låg som möjligt.
Då borde Lunar Way https://lunar.app/se/ vara lösningen där du kan sätta in SEK med kortet från Revolut och du kan sedan ta ut 5000 åt gången samt 100000 under en månad utan % på summan eller avgift.
Citera
2020-05-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Då borde Lunar Way https://lunar.app/se/ vara lösningen där du kan sätta in SEK med kortet från Revolut och du kan sedan ta ut 5000 åt gången samt 100000 under en månad utan % på summan eller avgift.

Det låter bra, ska kolla upp det! Tack

Edit: Hmm, hade hellre sett något i ett land som gissningsvis har ett mindre utbrett samarbete med svenska myndigheter.
Senast redigerad av NyttKontoLL 2020-05-06 kl. 15:23.
Citera
2020-05-06, 16:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Det låter bra, ska kolla upp det! Tack

Edit: Hmm, hade hellre sett något i ett land som gissningsvis har ett mindre utbrett samarbete med svenska myndigheter.
Okej då blir det nog svårt att slippa avgift eller påslag, man behöver bara ladda upp en bild på sitt pass vid registrering så du behöver inte godkänna med BankID och det har inte stått med på deklarationen.
TransferWise finns också som har rätt bra kurs men det är nog samma fria uttagsgräns som Revolut på 2000/mån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in