• 1
  • 2
2020-05-06, 01:00
Medlem
Lyssna på poddar om psykopat och narcissist verkar va ganska vanligt att föräldrar kör maktutövning mot barn och sen blir det mönster även i vuxen ålder.

Förlegat att man inte kan dumpa sin familj. Tar de energi och håller inte de lovar håll avstånd. Deras mönster lär inte förändras.

De är ju din familj som måste hjälp sig själv och ändra ekonomin så de inte hamnar där. Du kan inte styra över deras handlingar.

Varit med om det men flyttade så slapp man skiten men handlade om tjänster. Fick aldrig något tillbaka. Flyttade och gud så skönt hinner hur mycket som helst och mår så bra att slippa ta hand andra.Ses en gång per år räcker så, men får höra hur dåligt de är att jag flyttade. Mindfuck!
Citera
2020-05-06, 13:35
Medlem
Taskigt. Riktigt sorgligt.
Jag har liknande fenomen.

Min familj upprepar argumentationsfel som drabbar mig om jag är i närheten. Det uttrycker sig i björntjänster eller bara omedvetna lögner, absurda påståenden och påpekanden.

När det blir för uppenbart totalförnekas det eller tystas upprört ner. Antagligen pga kognitiv dissonans och genans då.

Minimal kontakt och att försöka öka andelen positiv interaktion har varit viktigt för mig för att må bättre runt dem.

Förtroende byggs över tid, så det är sorgligt när det förstörs till stor del. Det kommer ju inte helt att återuppstå förrän man fått en förklaring eller ett trovärdigt bevis på bättring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in