2020-05-05, 16:07
Medlem
Du är finansminister, för att klara kostnaderna för pension och äldreomsorg har du tre alternativ. Halvera stödet till barnfamiljer, halvera sjukpenningen eller halvera arbetslöshetsersättningen? Vad skulle du välja och varför?
Ta med två argument och en motargument?

Det jag tycker min åsikt Där skulle jag lätt halvera, främst genom behovsprövning. Om du däremot skattefinansieringen av förskolor, fritidshem och skolor skulle de flesta barnfamiljer inte klara sig ekonomiskt.

Sjuka och arbetslösa tycker jag är tillräckligt utsatta ekonomiskt som det är och det skulle ta emot mycket om jag skulle behöva skära i den budgeten.
Citera
2020-05-05, 16:10
Bannlyst
Halvera sjukpenningen. Dom veka får dö, dom som vill slippa kass sjukpenning har i sitt intresse att börja bidra igen.
Citera
2020-05-05, 18:48
Medlem
blobben!!!s avatar
Jag hade avskaffat pensionerna för alla födda innan 1980. Ganska rättvist om du tänker efter. 80-talisterna valde aldrig massinvandring eller andra självmordsprojekt. Inte heller valde 80-talisterna att gå med i ett pyramidspel som lika väl kan krascha innan de själva går i pension. Det finns ingen god motivering till varför just de tidigare generationerna skall få tjugo år av betald semester på de yngres bekostnad. Äldreomsorgen borde vara en del av sjukvården.

Barnfamiljer är lika viktiga som arbetare. Utan barn upphör ekonomin och den svenska kulturen utrotas. Ja, om man nu inte tycker om massinvandring, förstås.
Sjuka människor hackar endast miserabla psykopater ned på.
En människa utan inkomst är farlig. En person som inte har råd till mat kan göra det mest extrema för att mätta magen. Arbetslöshetsersättning är en billig "muta" för att slippa kriminalitet.
Citera
2020-05-05, 20:36
Medlem
Mer vettigt att lägga ner all kultur och genusrelaterat, skulle spara många miljarfer
Citera
2020-05-05, 20:39
Bannlyst
Japp. Nu är jag stadsminister och nu kan ni alla åka hem. Jag vill inte se er här längre. Ni har alla bevisat er vara odugliga. Ni ska drivas till flykt allihopa. Sumprunkare ska ni kallas i framtiden. Och nu gör jag det här själv.

Svensk befolkningsmängd: + 1.

Rikaste och mest vackraste landet i världen.

Tack för posten

Vart ställde jag min Ferrari?
Senast redigerad av EricssonS700 2020-05-05 kl. 21:15.
Citera
2020-05-05, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Faisal17
Halvera stödet till barnfamiljer, halvera sjukpenningen eller halvera arbetslöshetsersättningen?

Totalstopp för asyl-invandringen, är inte ett alternativ tydligen.

Så fortsatt invasion till priset av ett än värre skitland rent ekonomiskt. Vad säger man? Det är nutida svensk idioti förstås.
Citera
2020-05-05, 20:54
Medlem
Uncorruptables avatar
Nu skiter jag i TS trams kring ekonomi eftersom inget av det är viabla lösningar.

NU är jag svensk ledare:

Sparkar 80 % av politiker i hela Sverige. Ni är oduglingar! I synnerhet i kommuner med stora budgetunderskott. Där sparkas 100 %. Gör IQ-test på resterande 20 % politiker /eller anställer nya, sedan sänker jag löner för alla politiker med 80 %.

Skapar medborgarlön på 10.000kr för alla medborgare - lägger ner AF, Arbetsmarknadsåtgärdsföretag, FK(nästan hela), SOC(bidragsenheten).

Utvisar alla kriminella invandrare på studs och deras familjer omedelbart.

Tar bort inkomstskatt, sänker momsen till 10 %.

Tar bort allt flum som kostar pengar.

Går ur EU direkt.

Inför obligatoriska IQ-test för alla högre yrken som ingenjör, läkare, lärare, poliser, sjuksköterskor, socialtjänstpersonal etc. De som inte håller måttet på IQ 95 sparkas (hänvisas till sin medborgarlön eller mer manuella marknadsarbeten).

Höjer barnbidrag för föräldrapersoner som har IQ över 100, ger dessa skattelättnader och flerbarnstillägg, som dock försvinner om familjen skiljer sig.

Gör otrohet olagligt.

Gör att våldsbrott och vandaliseringsbrott kostar pengar, mycket pengar, och nästa i följden (vid upprepning) kostar exponentiellt med pengar, kan betalas via donation av organ, eller jobba med farligt avfall, inga skuldavskrivningar.

Alla personer i förtroendeställning som någon gång begått ett bevisat förtroendebrott/korruption fråntas möjligheten att fortsätta i någon som helst förtroendeställning.
Senast redigerad av Uncorruptable 2020-05-05 kl. 20:58.
Citera
2020-05-05, 21:43
Medlem
Släng in Darwin i leken, de starka överlever.
Alla downies och människor som har en apparat som andas åt de kommer ryka.
Alla mysmys pk-människor försvinner.
Kvar blir de som försöker överleva på sitt eget sätt oavsett om det gynnar samhället eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in