• 3
  • 4
2020-05-15, 14:42
Citat:
Ursprungligen postat av WhoElseButMe1
Jag sa andra gången jag var där att när ångesten o paniken kommer så blir det för starkt så jag inte vet om jag kan skada mig själv eller inte.. Ändå hemskickad

Håller med f30, betona att du inte vet om du kan lova att du inte gör något dumt. Ett par dygn där inne kanske vore bra iaf? Eller hur?
Citera
2020-05-15, 15:02
Medlem
Vilka mediciner är nästa steg för psykatri akuten.. om theralen o atarax inte hjälper?
Citera
2020-05-15, 15:05
Medlem
Försök prata med dem ordentligt och prova lägg in dig nån dag så du inte skadar dig och kom på en mediscinskt plan med din läkare.

Som någon skrev prova nån anti Depp kombinerat med ångestdämpande effekt.
Citera
2020-05-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thegrandee
Försök prata med dem ordentligt och prova lägg in dig nån dag så du inte skadar dig och kom på en mediscinskt plan med din läkare.

Som någon skrev prova nån anti Depp kombinerat med ångestdämpande effekt.

De vill ej att jag ska börja med anti depp just nu när jag mår så dåligt eftersom man får mer ångest säger de.
Citera
2020-05-15, 15:17
Medlem
Citat:
De vill ej att jag ska börja med anti depp just nu när jag mår så dåligt eftersom man får mer ångest säger de.

Ja de får man, men de kan lägga in låg dos benzo då i runt 4 veckor.
Citera
2020-05-15, 15:27
Medlem
EarthFrequencys avatar
Testa Wim Hofs andningsteknik. När frun tog självmord tog hans liv en ny kurs och hans fokus blev att hjälpa andra att förbättra sin hälsa på helt naturliga vägar. Hans recept är framförallt andningstekniker och att utsätta kroppen för kyla. En mycket inspirerade karaktär om du har missat honom!

Kör denna guidade andningsövning (bara 11 min) och se om ditt psyke och din kropp varvar ner något.
https://www.youtube.com/watch?v=tybOi4hjZFQ

Fungerar alltid för mig när kroppen är fylld med stress och psyket rusar som en galopperande häst.

Kroppen är läskigt intelligent om man lär sig att använda den på rätt sätt. Get high on your own supply
Citera
2020-05-15, 16:30
Medlem
Fruitpotatoos avatar
Citat:
Vad kan dom erbjuda istället för theralen och atarax?

Citat:
Vilka mediciner är nästa steg för psykatri akuten.. om theralen o atarax inte hjälper?

Det var då ett jävla tjat om läkemedel. Vad sägs om att du lär dig att hantera din ångest i första hand? Att tvångsmässigt åka skytteltrafik till psykiatrin för att tigga benzo är det absolut sista du borde spendera din tid på. Skärp dig.

Citat:
Jag vill ha något som hjälper till exempel oxascand eller benzo nåt starkare.. Finns det möjlighet att man får hjälp med starkare

Med andra ord: "ge mig Xanor". Åk till din lokala kran istället om det enbart är tabletter du är ute efter.
Senast redigerad av Fruitpotatoo 2020-05-15 kl. 16:34.
Citera
2020-05-15, 17:02
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det brukar sitta långt inne innan man får benso utskrivet den vägen.
Det beror på vilken klinik han går till i vårat avlånga land.

En polare har berättat att i Umeå och Boden så skriver dom ut allting utan att blinka det är nästan som bankomater för pundare!
Det finns säkert fler ställen som har läkare som skriver ut stora mängder utan att blinka.

Personligen så tycker jag att det är en dålig utveckling men det är tydligen billigare för landstingen att skriva ut kemikalier än att erbjuda riktig hjälp.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in