2021-08-16, 20:11
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Håller med dig till viss del. Men lyssnar du på hiphoppens gudar, tex 2pac, notorious för att ge två exempel, glorifierar det också den kriminella gängvärlden. I flera av sina låtar. Dock kan man väl inte jämför dåtidens med nutidens ”rappare”. Sjukt OT

Äääääh trams det finns lixom videointervjuer där 2pac pratar om att förändra samhället och hjälpa barn i utsatta områden. Han var en revolutionist som ville förändra samhället genom att ge lyssnaren en bild av det.. men jag personligen skulle inte tolka hans gangsterlåtar som att han förespråkar det eller att hela hans personlighet ska förknippas med det.

Fejkrapparna dock .. och media.. dom har inga problem med att avbilda kriminalitet som något positivt och glamoröst.. fast dom vet att dom lever i ett krig.. eller så är det just detta som dom inte visste.. tills Einar blev kidnappad för att han trodde att det inte var ett krig och att man kan gå runt med en rolexklocka för att skryta för sina vänner från utsatta områden där rån är vanligare än på andra ställen på grund av ett krig mot droger som beväpnade kriminella gäng med automatvapen och granater i hyreshusen i storstäder där dom sprider narkoterrorn mot folket i området.

Jag tycker hiphop bevisar att du är inte tuff innan du är dig själv och spottar din verklighet.. då blir du automatiskt en tuffing eftersom du står för den du är.. men det fanns aldrig nå hiphop eller tuffhet i att spela en karaktär och ljuga för lyssnaren.

Einar började väl med det, jag såg nån gammal video från när han var barn och rappade ute i nån park. Det lät helt annorlunda då innan han drabbades av babylonsjukan för att beskriva nån verklighet som han inte ens kännde till.. och att den var ett krig på riktigt.
2021-08-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testaoss92
Någon som vet vad Nisse och Tati har för otalt med varandra nu?
Båda har slutat följa varandra på Instagram.
Gissar på att han inte vill fortsätta betala för beskydd nu när grabbarna åkte på långa straff.

Relationen var inte direkt vänskapsbaserad.
2021-08-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Gissar på att han inte vill fortsätta betala för beskydd nu när grabbarna åkte på långa straff.

Relationen var inte direkt vänskapsbaserad.
Det var min första tanke också! Men tänkte om någon annan visste något.
2021-08-26, 18:13
Medlem
Vad tror flashbackarna då? Är detta över då ansvariga åkt in?
2021-08-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frakkaren
Vad tror flashbackarna då? Är detta över då ansvariga åkt in?
Hovrätten ska väl ta upp fallet snart?
2021-08-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Hovrätten ska väl ta upp fallet snart?

Kommer hovrätten sänka straffen för tilltalade då? Tror inte det.
Vad tror du?
2021-08-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frakkaren
Kommer hovrätten sänka straffen för tilltalade då? Tror inte det.
Vad tror du?
Faktiskt ingen aning... Men hovrätten brukar väl sänka straff oftare än att skärpa vad jag sett?
2021-08-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Faktiskt ingen aning... Men hovrätten brukar väl sänka straff oftare än att skärpa vad jag sett?

Misstänker att du har rätt, men i detta fall kan det vara så att hovrätten inte sänker straffet då det är organiserad brottslighet, Gängrelaterat. Nu är jag inte 100% säker men det är en gissning!
2021-08-26, 22:16
Medlem
Dyker de inte upp lite för många klipp på Nisse med vapen, för att saker ska vara glömda?
2021-08-29, 08:02
Medlem
trillians avatar
Yasin borde vara ute nu.
Häktades på nyår. Dom 10 månader.
Släpps efter 66% av avtjänat straff.
6,6 månad. Domen kom i juli så han borde släppts direkt.

Nån som vet vad han sysslar med om dagarna?

Hyfsad PR-grej.
2021-08-29, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Yasin borde vara ute nu.

Hyfsad PR-grej.

Antar att han går på A-kassan och sitter o gör musik
2021-08-29, 12:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Yasin borde vara ute nu.

Hyfsad PR-grej.
Inte ute.
Citat:
Rapparen och P3-guldvinnaren Yasin dömdes för förberedelse till människorov till fängelse på 10 månader, som kommer att förlängas.

– Brottet han begick begicks under prövotid för villkorlig frigivning från fängelse och då är huvudregeln att om man återfaller i allvarlig brottslighet ska straffåterstoden förverkas, det betyder att totala frihetsberövande straffet blir 1,5 år lite drygt, säger lagman Göran Nilsson.
https://sverigesradio.se/artikel/jus...n-i-encromalet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in