2021-03-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Böta till vem?

Han får möjligtvis betala skadestånd men det finns ingen som kommer att "böta" honom i Rinkeby.

Blir han insurrad ett längre tag för detta eller något annat så löper han en stor risk när han väl kommer ut. Det är en volatil och osäker miljö som han rör sig i.

Hur vet du hur Yasin pratar i polisförhör? Hur vet du Yasins status? Han har dragit åt sig blickar och kan mycket väl bli bötad.

Einar blev bötad på tre mille, han har inte betalat en krona så uppenbarligen har han ju uppbackning. Jag hade definitivt tittat mig över ryggen om jag var Yasin när jag kom ut. Det är ju en konflikt mellan Västerås och Vårby. Nu bildas det ett vakuum och Västerås var ju bekant de som skyddade Einar.

Yasin verkade även få kalla fötter för att det var för mycket poliser ute den natten. Han har visat sig svag, och att det var mycket snutar ute är troligtvis bara ett svepskäl till att han banga ur.

Ni verkar inte förstå hur körda Vårbygänget är. Många grova åtalspunkter.
2021-03-24, 13:12
Medlem
Stora frågan är ju Vem har golat friskt? Då det finns information om diverse saker som utplacering vid kidnappningen osv.
2021-03-24, 13:13
Medlem
Split-eds avatar
Vilket rabalder.

Yasin kommer då högst 3 år, han har redan suttit av en hel del tid, så fotboja kommer tillämpas, han kommer hävda att han måste röra sig till musikstudio osv. Inget kommer ändras. Varför ligger detta ens på aktuella ämnen. Småpotatis, samhället vill ha det såhär så varför uppmärksamma det
2021-03-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Stora frågan är ju Vem har golat friskt? Då det finns information om diverse saker som utplacering vid kidnappningen osv.

Men din dumma jävel, sluta förstör tråden. De har golat ut sig själva via Encrochat.
2021-03-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Vilket rabalder.

Yasin kommer då högst 3 år, han har redan suttit av en hel del tid, så fotboja kommer tillämpas, han kommer hävda att han måste röra sig till musikstudio osv. Inget kommer ändras. Varför ligger detta ens på aktuella ämnen. Småpotatis, samhället vill ha det såhär så varför uppmärksamma det

Han blev gripen 1:a januari, aldrig att han får fotboja. Åtal är väckt, inväntas rättegång. Dock kommer han ju inte hamna på Kumla.

Vi får hoppas rättegång dröjer så han får suttit av tiden i häktet.

Men ja, det intressanta i detta är Vårby och inte Einar-Yasin...
Senast redigerad av divadude 2021-03-24 kl. 13:17.
2021-03-24, 13:17
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Han blev gripen 1:a januari, aldrig att han får fotboja. Åtal är väckt, inväntas rättegång. Dock kommer han ju inte hamna på Kumla.

Vi får hoppas rättegång dröjer så han får suttit av tiden i häktet.

Precis, det kommer dröja innan det här är klart, vilket betyder att han sitter av mer tid = kortare tid på straffet. Kan aldrig föreställa mig att det blir mer än 3 år, han kommer ha suttit av en hel del tid innan allt är färdigt, kommer hamna på fotboja sanna mina ord.

Synd att det inte går att lägga bets på vad straff blir
2021-03-24, 13:17
Medlem
1 § Den som bemäktigar sig och för bort eller spärrar in ett barn eller någon annan med uppsåt att skada honom eller henne till liv eller hälsa eller att tvinga honom eller henne till tjänst eller att öva utpressning, döms för människorov till fängelse på viss tid, lägst fyra och högst arton år, eller på livstid.

Eftersom BO var 17 år räknas denne som barn. För Yasin:

Denna citering ovan hänför sig enligt min uppfattning till 23 kap. 2 § BrB som handlar om förberedelse och stämpling till brott. Den som döms för förberedelse eller stämpling ska straffas som hårdast mildare än det hårdaste straffet för den fullbordade gärningen eller mildare än straffminimum för det brott som är aktuellt. Enligt min uppfattning stämmer det att den som dömts för exempelvis stämpling till mord (som bara har fängelse på straffskalan) i princip kan ådömas böter istället för fängelse.

Den så kallade täckningsprincipen i straffrätten, som kodifierats i 1 kap. 2 § BrB, innebär att den som begår ett brott som regel måste ha uppsåt till alla delar av brottet för att kunna dömas för det. Denna bestämmelse avser även osjälvständiga brottsformer såsom medverkan, alltså krävs som regel uppsåt till varje del av brottet för att någon ska dömas för medverkan till brott.
2021-03-24, 13:20
Medlem
Citat:
Men din dumma jävel, sluta förstör tråden. De har golat ut sig själva via Encrochat.

Dumma jävel? Använd din hjärna läs åtalet och tänk lite där står detaljer! Nej dom har inte skrivit på Encro vem som gjort vad osv under hela kidnappningen. Nån har snackat.
2021-03-24, 13:22
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Hur vet du hur Yasin pratar i polisförhör? Hur vet du Yasins status? Han har dragit åt sig blickar och kan mycket väl bli bötad.

Einar blev bötad på tre mille, han har inte betalat en krona så uppenbarligen har han ju uppbackning. Jag hade definitivt tittat mig över ryggen om jag var Yasin när jag kom ut. Det är ju en konflikt mellan Västerås och Vårby. Nu bildas det ett vakuum och Västerås var ju bekant de som skyddade Einar.

Yasin verkade även få kalla fötter för att det var för mycket poliser ute den natten. Han har visat sig svag, och att det var mycket snutar ute är troligtvis bara ett svepskäl till att han banga ur.

Ni verkar inte förstå hur körda Vårbygänget är. Många grova åtalspunkter.

Han har svarat ingen kommentar på samtliga frågor i förhör. Jag vet inte om de anser att han ska böta för att han bangat ur men han har ju levt ganska carefree i de månaderna efter att kidnappningen genomfördes.

Einar torskade väl en jävla massa värdesaker vad jag vet?

Sen beror det väl på hur intakt nätverket är efter rättegången om många stora spelare åker in på långa straff så står sig nätverket inte lika starkt.

Yasin lever farligt det vet vi sen gammalt, oavsett om han får böta eller inte.
2021-03-24, 13:31
Medlem
Citat:
Dumma jävel? Använd din hjärna läs åtalet och tänk lite där står detaljer! Nej dom har inte skrivit på Encro vem som gjort vad osv under hela kidnappningen. Nån har snackat.

Exakt det de har gjort? Skrivit exakt vad som ska användas, vilka adresser, vart spanarna ska stå?! Bilder i encro på Haval när han har Einars kedjor runt halsen och skrivit att det är fixat.

Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Han har svarat ingen kommentar på samtliga frågor i förhör. Jag vet inte om de anser att han ska böta för att han bangat ur men han har ju levt ganska carefree i de månaderna efter att kidnappningen genomfördes.

Einar torskade väl en jävla massa värdesaker vad jag vet?

Sen beror det väl på hur intakt nätverket är efter rättegången om många stora spelare åker in på långa straff så står sig nätverket inte lika starkt.

Yasin lever farligt det vet vi sen gammalt, oavsett om han får böta eller inte.

Har Yasin svarat inga kommentarer på allt? Kan du länka till förhören ur FUP:en då?

Einar torskade tre kedjor, en rolex och en pistol, de skulle hämta två men verkade bara bli av med en om jag läste stämningsansökan rätt.

Frågan är ju vilka som tar över Vårby, Yasin får inte många nya vänner när han sitter häktad. Han har visat sig svag och är öppen måltavla nu. Hans gamla vänner är ju raderade med. Somaliern lever på linsgryta och en timmes promenad per dag.
2021-03-24, 13:39
Medlem
Citat:

du har ju förfan inte läst FUP:en än? det är la där det står
2021-03-24, 13:40
Medlem
Pandalina4s avatar
Har långt villkorligt straff har Y kvar som kommer läggas på utöver denna domen?
Kan att detta brott görs inom gängkriminalitet ge ett högre straff för Yasin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in