"Project baby med höga riskfaktorer
Jag missar p3 guld, jag satt på fulla restriktioner"
Ovan är Yasins text från förra året. I GUESS THAT'S HAPPENING AGAIN

Galan som hållas 23/1, om jag inte missminner mig.
Jag tror verkligen att han kan vinna årets artist i år, fast Victor Leksell är den stora favoriten. SR/P3 kan ju dock välja att dra tillbaka hans nomineringar (vilket jag inte hoppas att dom gör). Förra året blev det ju en slamdunk för hans genre, bl.a Dree Low, Aden&Asme samt EINAR vann priser, så det är ganska uppenbart att många unga röstar på P3 guld och ian vinna. Även nominerad i årets rnb&hiphop, där han är solklara favoriten
Jävligt korkad agerat för övrigt av Yasin, killen kunde ha softat med livet utomlands och solat i glans. Gäller Haval också. Ett problemet är att sån här publicitet är GULD värd för dessa "gangstrar". Vare sig dom blir dömda eller friade för Einars människorov så är dom ju associerade med det här brottet och med olika kriminella nätverk, stort tack vare media som söker rubriker, skriver så fort Yasin och andra gangster rappare fiser. De kommer dom fortsätta göra sin musik om vapen, bilar o brudar etc. och fortsätta influera tusentals barn och unga.
Och Yasin är tyvärr inte en bra förebild för våra barn, trots framgången med musiken. Hur många liknande brott tror ni att han är skyldig till? Bara för att han ej blivit åtald och dömd behöver inte betyda att han är helt oskyldig. Hur många gånger har han viftat med gun och varit hotfull? Har han tryckt av den mot nån? Hur många gånger gjorts sig skyldig till misshandel?
Nää, Yasin är otvivelaktigt en stor musikbevågad artist, oavsett hur mycket flashbacknassar för oväsen. Men som individ han är urusel. Kamma håret förfan och slut skit i det blåa skåpet.