Citat:
Ursprungligen postat av
nuclearcloud
Hej,
detta är oerhört smärtsamt för mig att ens tänka på. Det har tagit mig ca 3 år att ens kunna sitta för mig själv och fundera över detta.
Min mamma dog av en överdos för 3 år sedan. Jag är dock inte säker på att det är orsakat av henne pga av ett flertal anledningar.
Vad fan ska jag göra? </3
Din mamma tog en överdos, medvetet eller omedvetet det kommer du aldrig att få klarhet i. Tog hon det för att hon var förtvivlad och därför ville begå självmord, eller var hon förvirrad och obetänksam på grund av de droger hon använde så att hon tog för mycket utan avsikt att vilja dö?
Det du behöver är att acceptera det som hänt utan att få veta varför och hur. Du kan inte få tillbaka din mamma.
Förändra det du kan, acceptera det du inte kan förändra och inse skillnaden. Har du möjlighet till någon samtalskontakt som du kan berätta om dina känslor för. När man pratar om sånt som är svårt med någon som verkligen lyssnar så städar man i sitt inre och får in ljus och hopp. Att sätt ord på sina känslor gör att de så småningom inte gör lika ont. Skriva av sig i en dagbok har hjälpt många. Det är ok att vara arg på din mamma för att hon dött, begått självmord, svikit dig, inte berättade att hon mådde dåligt. De känslorna måste också ut.