• 1
  • 2
2020-05-03, 19:43
Medlem
Är nu framme på dygn 5 och dags att ta minst 2 veckors uppehåll från att röka heroin. Sker inte ofta och har därför väldigt låg tolerans. Har väl tagit ca 50 mg per dygn. Är väldigt potent dock.

Kommer att röka det sista om ca 2 timmar. Hoppas kunna sova gott eftersom jag inte kan ta någon Benzo.

Kl 8 imorgon har det gått nästan 12 timmar sedan jag rökte något sist och visst har jag märkt att toleransen gått upp något senaste två dagarna.

Har diazepam, 2 st, klonazepam, samt Imovane. Jag har även amfetamin av bättre sort, ca 2 g. Hur skulle ni gjort imorgon efter frukost för att orka med jobbet på bästa sätt? Att ta tjack utan benson är uteslutet (äter betablockerare också) och hört att det kan vara farligt även om jag tänkt ta medicinsk dos.

Får nog bli 5 mg diazepam samt 7.5 mg Imovane tillsammans med 2 Alvedon. Fyller ev på med 5 mg diazepam efter lunch. Har verkligen mått risigt på sistone o väldigt stressigt på jobbet så fem dagar på horse gör att det tyvärr känns nödvändigt med återställare. Tankar? Kommentarer? Edit, inget koffein, mycket vatten samt några extra Alvedon mot värken får det nog bli. Får lägga mig tidigt imorgon 😟
Senast redigerad av SDless 2020-05-03 kl. 19:49.
Citera
2020-05-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Är nu framme på dygn 5 och dags att ta minst 2 veckors uppehåll från att röka heroin. Sker inte ofta och har därför väldigt låg tolerans. Har väl tagit ca 50 mg per dygn. Är väldigt potent dock.

Kommer att röka det sista om ca 2 timmar. Hoppas kunna sova gott eftersom jag inte kan ta någon Benzo.

Kl 8 imorgon har det gått nästan 12 timmar sedan jag rökte något sist och visst har jag märkt att toleransen gått upp något senaste två dagarna.

Har diazepam, 2 st, klonazepam, samt Imovane. Jag har även amfetamin av bättre sort, ca 2 g. Hur skulle ni gjort imorgon efter frukost för att orka med jobbet på bästa sätt? Att ta tjack utan bensin är uteslutet (äter betablockerare också) och hört att det kan vara farligt även om jag tänkt ta medicinsk dos.

Får nog bli 5 mig diazepam samt 7.5 mig Imovane tillsammans med 2 Alvedon. Fyller ev på med 5 mg diazepam efter lunch. Har verkligen mått risigt på sistone o väldigt stressigt på jobbet så fem dagar på horse gör att det tyvärr känns nödvändigt med återställare. Tankar? Kommentarer?

Jösses, att du pallar jobba överhuvudtaget är ju inte klokt, vad har du för jobb egentligen?
Citera
2020-05-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Jösses, att du pallar jobba överhuvudtaget är ju inte klokt, vad har du för jobb egentligen?

Kontorsjobb. Är sjukskriven halvtid några veckor
Citera
2020-05-03, 20:10
Medlem
Använder inga droger själv men känns som att man stannar hemma i ett sånt läge tills allt lämnat systemet och man är nykter. Verkar ju jättekonstigt att gå som ett nervvrak till jobbet.
Citera
2020-05-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Använder inga droger själv men känns som att man stannar hemma i ett sånt läge tills allt lämnat systemet och man är nykter. Verkar ju jättekonstigt att gå som ett nervvrak till jobbet.

Jo, men sover jag ok så är ett annat alternativ att röka på morgonen så jag håller mig frisk till kl 12.30 när jag slutar. Skall till doktorn imorgon och är som sagt sjukskriven på halvtid så det är lite komplicerat. Eftersom jag bara rökt måttliga doser heroin i fem dygn så ser man inte så sliten ut i jag kan dessutom skylla på att de sätter in SSSRI samt att man sovit dåligt. Behöver verkligen era råd. Mitt jobb kan annars ev hänga lite löst om jag skulle sjukskriva mig även imorgon när jag bara skall vara där på halvtid
Citera
2020-05-03, 21:10
Medlem
Brukar aldrig köra på jonk mer än en helg i stöten och då är det inte mycket värre än en förkylning när jag går av. Har dessutom inte rökt det någon gång men jag kan tänka mig att det är aningen mer milt och ihållande om du drar det i snoken så rök hälften ikväll och dra resten innan jobbet. Ät bra och vila dig efteråt och ta lite dos dagen efter imorgon om du behöver det.
Citera
2020-05-03, 21:16
Medlem
Kmr aldrig sluta bra. Gjorde samma skit som dig. Tog skit o gick till jobb. Minnesluckor, abstinens och förstoppning... Berätta för din läkare om problemet o bliskickad till LARO. Socialen kan hjälpa dig
Citera
2020-05-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekt.torsk
Brukar aldrig köra på jonk mer än en helg i stöten och då är det inte mycket värre än en förkylning när jag går av. Har dessutom inte rökt det någon gång men jag kan tänka mig att det är aningen mer milt och ihållande om du drar det i snoken så rök hälften ikväll och dra resten innan jobbet. Ät bra och vila dig efteråt och ta lite dos dagen efter imorgon om du behöver det.

Citat:
Ursprungligen postat av Driffdruff
Kmr aldrig sluta bra. Gjorde samma skit som dig. Tog skit o gick till jobb. Minnesluckor, abstinens och förstoppning... Berätta för din läkare om problemet o bliskickad till LARO. Socialen kan hjälpa dig

LARO, snälla. Jag har tagit opiater sex gånger på sex år🙈Men klantigt att inte nöja mig med 3 dagar. Har tidigare erfarenhet så vet vad jag pratar om. Är dock utmattad o försöka bolla mellan olika droger vilket aldrig är bra. Behöver en kortsiktig plan. Den långsiktiga har jag. Har ju fördelen att vara sjukskriven på halvtid veckan ut. Blir till att beställa en B 8 att landa på o ta horse imorgon i på tisdag så jag håller mig frisk till B8ab kommer. Kanske dryga ut lite av jonket med lite, lite bensin under tiden så jag håller mig enklare frisk. Vad tror ni?
Citera
2020-05-03, 21:38
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Blir till att beställa en B 8 att landa på o ta horse imorgon i på tisdag så jag håller mig frisk till B8ab kommer. Kanske dryga ut lite av jonket med lite, lite bensin under tiden så jag håller mig enklare frisk. Vad tror ni?
Tror att du är en klassisk blandmissbrukare som försöker bota dina abs med andra substanser. Vilket såklart inte funkar.
Ta smällen nu för du kommer inte undan.
Citera
2020-05-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Tror att du är en klassisk blandmissbrukare som försöker bota dina abs med andra substanser. Vilket såklart inte funkar.
Ta smällen nu för du kommer inte undan.

Sant, har glömt hur dålig man blir av fem dagars rökning? Ont i kroppen, vad mer. Alvedon o kanske lite av den Benson jag har kvar bara i två dagar.
Citera
2020-05-03, 21:48
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Sant, har glömt hur dålig man blir av fem dagars rökning? Ont i kroppen, vad mer. Alvedon o kanske lite av den Benson jag har kvar bara i två dagar.
Låter som en bättre plan.
Citera
2020-05-03, 21:49
Medlem
Citat:
LARO, snälla. Jag har tagit opiater sex gånger på sex år🙈Men klantigt att inte nöja mig med 3 dagar. Har tidigare erfarenhet så vet vad jag pratar om. Är dock utmattad o försöka bolla mellan olika droger vilket aldrig är bra. Behöver en kortsiktig plan. Den långsiktiga har jag. Har ju fördelen att vara sjukskriven på halvtid veckan ut. Blir till att beställa en B 8 att landa på o ta horse imorgon i på tisdag så jag håller mig frisk till B8ab kommer. Kanske dryga ut lite av jonket med lite, lite bensin under tiden så jag håller mig enklare frisk. Vad tror ni?

Men låter som du tar en massa annat... Blir aldrig bra. Sen fattar jag inte hur du får tag i allt o kan lita på att du får det samma dag? Nätet lr samma langare? Jag går till LARO pga jag tog för 500 kr per dag. Gå av tog 4 veckor. Trodde jag hade covid 19 o skulle dö. Nu får jag substitions medicin för att hålla begäret borta. Blir inte bäng o kan köra bil / jobba etc. Sluta med möget o skaffa hjälp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in