2020-05-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misterblack
Det behöver varken du eller jag oroa oss för, polisen vet nog bättre vad för frågor och i vilken följd de skall ställas

Givetvis har polisen en strategi om vilka frågor som skall ställas och i vilken följd. Men det hjälper föga när de bara kommer få ’ingen kommentar’ som svar.
Citera
2020-05-07, 23:01
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Givetvis har polisen en strategi om vilka frågor som skall ställas och i vilken följd. Men det hjälper föga när de bara kommer få ’ingen kommentar’ som svar.
Exakt
Ingen ide att leka polisen och gissa både vilka frågor som skall ställas och vad Danne ska svara i framtiden
Citera
2020-05-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Vet du om dom greps allihopa på samma plats eller? Jag tänker 10 man kan ju inte ha åkt en bil men kanske har dom samlats nånstans för att puffa och så kommer polisen lägligt när alla är på samma plats.
För en gångs skull hoppas jag folk börjar sjunga så man får en FUP värd namnet.

Det kan ju vara så klantigt roddat som tex Guldhedenmordet och då kommer det ju bli som du säger. Däremot får man nog räkna med att en hel del av de tio lär släppas. Det vore exceptionellt ovanligt annars.
Citera
2020-05-07, 23:25
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det kan ju vara så klantigt roddat som tex Guldhedenmordet och då kommer det ju bli som du säger. Däremot får man nog räkna med att en hel del av de tio lär släppas. Det vore exceptionellt ovanligt annars.

Ja pratar ingen här så är det ju endast folk med krutstänk eller fingeravtryck på ev vapen som kan hållas frihetsberövade. Tror att det kommer släppas folk redan efter andra veckan här då det inte kommer finnas bevisning.
Citera
2020-05-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molonk
Är det någon som har information om de tio namnen? Vad har de för positioner inom A-falangen?

Ingen aning kring sanningshalten men detta saxa jag från Facebook https://forumfiles.com/n60dS4w9o0/E1DDBEE0-6397-48B8-B438-1939B2DF62DD_png

Någon har alltså lagt upp på Facebook och skrivit följande
” Nio personer har anhållits för mord efter söndagens mord på Blerim Kastrati i Gamlestaden i Göteborg. En tionde är anhållen för medhjälp.

Vi behöver färre kriminella från Mellanöstern och Afrika. Svenskt rättsväsende klarar av svenska kriminella…

De misstänkta är:

• Moh*mmed *l Hous*ny

• T*reek Keny*tt* Besic

• *hm*d *bduhll* *lhag

• K*r*mo F*tty

• D*niel Gogoski

• *li Nooruldeen H*i Ch*nh*n

• Dodou J*llow

• Doudu Dentin Jobe

• Yousuf *bdir*him Moh*med

• Kw*me Mub*rik S*n*

*=A

Någon som kan bekräfta/dementera ovan info?
Citera
2020-05-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
10e gången du säger något om bergsjöbarnen nu och man märker ju hur du försöker få snuten att lägga fokus på något helt annat.

Inte en enda känd bergsjögrabb blev gripen så du menar att bergsjöbarnen gjorde detta men man dumpar både flyktbil och vapen i Kortedala där BISKOPKILLARNA grips?

Vart har du Info om att folk greps i Torslanda?

Vadu på plats att du säger att dem inte fanns där jag bor nästan intill Blerim syster andra sidan gatan... thuglife har helt rätt jag såg att från fönster först var Bergsjön barnen där i en bil två tvillingar smala korta o två araber känner igen dem dem kommer ibland i old corner.. dem satt i bilen spanat på han så de stämmer helt rätt...

Dem hade tjafsat innan med Bergsjön gängen med Blerim eller berat hört att nån av bröderna slog sönder en Somalia och en grek o arab i stan tror de var i la pain som jag har hört... därför dem tog hjälp av bergsjön gängen dem känner bra område... hört från en kompis som jobbar inom polis pappers arbete han säger att dem satt in 3 häktade o en med hjälpare som dem tog.. säkert nån av Bergsjön som kan bra område i Kortedala... undrar bara vem kan de vara..han vittne såg allt med framför hans barn dem sköt han kände igen sa han till polisen som var där
Citera
2020-05-07, 23:48
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technograbben
Ingen aning kring sanningshalten men detta saxa jag från Facebook https://forumfiles.com/n60dS4w9o0/E1DDBEE0-6397-48B8-B438-1939B2DF62DD_png
” Nio personer har anhållits för mord efter söndagens mord på Blerim Kastrati i Gamlestaden i Göteborg. En tionde är anhållen för medhjälp.
De misstänkta är:
• Moh*mmed *l Hous*ny
• T*reek Keny*tt* Besic
• *hm*d *bduhll* *lhag
• K*r*mo F*tty
• D*niel Gogoski
• Dodou J*llow
• Doudu Dentin Jobe
• Kw*me Mub*rik S*n*
Någon av dom kanske mer rör sig kring dom yngre? som nog inte kommer vilja dras ner i detta hela vägen i alla fall
Fattar vad Misterblack menade
Senast redigerad av qutm 2020-05-07 kl. 23:52.
Citera
2020-05-07, 23:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technograbben

Vi behöver färre kriminella från Mellanöstern och Afrika. Svenskt rättsväsende klarar av svenska kriminella…

De misstänkta är:

• Moh*mmed *l Hous*ny

• T*reek Keny*tt* Besic

• *hm*d *bduhll* *lhag

• K*r*mo F*tty

• D*niel Gogoski

• Dodou J*llow

• Doudu Dentin Jobe

• Kw*me Mub*rik S*n*

*=A

Någon som kan bekräfta/dementera ovan info?
Häktningsframställan med samtliga namn finns länkad i tråden. Offentliga uppgifter.
Citera
2020-05-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Häktningsframställan med samtliga namn finns länkad i tråden. Offentliga uppgifter.

Sorry, missade den. Blurrade för säkerhetsskull.

Om vi nu antar att långt ifrån alla kommer bli åtalade så bör vi redan nu kunna luska ut var de eventuella hämndaktionerna kommer ske? Kommer Kastrati sidan hämnas? Med tanke på deras slapphet kring tidigare attacker?
Citera
2020-05-08, 00:37
Medlem
Vet någon vilken misstankegrad de som häktades har? Hur många var på sannolika skäl?
Citera
2020-05-08, 00:45
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As654321As
Såg nästan allt från fönster bor mittemot mord platsen. De var två bilar som var iblandat en mörk grå och en svart... dem var säkert 6 7 personer som var iblandat i detta
Så de är från Bergsjön gängen som har dödat han för killen bor ju i Kortedala dem har haft tjafs för några veckor sen en kompis sa de idag till mig med dem äldre grabbarna
Om de är från Hisingen grabbar som har skjutit då skulle dem aldrig lämna bilen i Kortedala säkert i Angered eller hjälbo mot den riktning så dem har snabbast vägen tillbaka till Hisingen.
Verkar ganska trovärdigt
Du var först med att skriva "var säkert 6 7 personer som var inblandade i detta" innan det stod i tidningarna
Citera
2020-05-08, 00:55
Medlem
Helvete vilken paranoia vissa här inne har, deras kommentarer skyddar dem häktade som in i helvete.

Tror att det är deras syskon som är inblandade i kriget och vet hur dum i huvudet b3rat är och är svin nojiga nu hemma..

Lägg ner med bergsjön fasoner, mina kusiner är en av de som styr och säger de har inget med biskopskitet att göra med. De har sina egna problem o sköta och ger sig inte in i nya krig utan större anledningar.

Detta är Biskop Södra A vs B falangerna

Då 4 av biskop A falangerna flyttat och bor i andra handskontrakter i kortedala områden och vågar inte vistas ute på hisingen efter att edd1e har torskat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in