2020-05-03, 19:30
Medlem
Hej

Läste en artikel om att Berocca som även innehåller zink kan vara bra om man vill stärka immunförsvaret samt få mer energi under dagen. Funderar på att beställa men tänkte först fråga er som använder idag eller har testat och vilka egna erfarenheter ni har av Berocca Performance eller Boost.

Tackar!
Citera
2020-05-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Hej

Läste en artikel om att Berocca som även innehåller zink kan vara bra om man vill stärka immunförsvaret samt få mer energi under dagen. Funderar på att beställa men tänkte först fråga er som använder idag eller har testat och vilka egna erfarenheter ni har av Berocca Performance eller Boost.

Tackar!

Det är mycket länge sedan jag använde Berocca överhuvudtaget. Men zink betraktar jag som en mycket bra ingrediens, jag tror många som tränar hårt behöver mer zink. Jag är gammal långdistanslöpare och hade brist på mycket när jag sprang som hårdast. Jag tror magnesium också ingår men där får man se upp på hur lätt det tas upp, det finns ju tre olika magnesium-lösningar och jag tror bara två av dom tas upp effektivt i kroppen.
Citera
2020-05-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är mycket länge sedan jag använde Berocca överhuvudtaget. Men zink betraktar jag som en mycket bra ingrediens, jag tror många som tränar hårt behöver mer zink. Jag är gammal långdistanslöpare och hade brist på mycket när jag sprang som hårdast. Jag tror magnesium också ingår men där får man se upp på hur lätt det tas upp, det finns ju tre olika magnesium-lösningar och jag tror bara två av dom tas upp effektivt i kroppen.

Märkte du någon skillnad när du använde Berocca?
Jag tränar väldigt lite själv men tänkte att det kunde vara bra så att man kan få ett bättre immunförsvar samt lite extra energi.

Tack!
Citera
2020-05-03, 22:52
Medlem
Lachlans avatar
Citat:
Jag tränar väldigt lite själv men tänkte att det kunde vara bra så att man kan få ett bättre immunförsvar samt lite extra energi.

Tack!
Drick vatten istället - billigare och bättre effekt (handlar endast om placebo här)
Citera
2020-05-03, 23:03
Medlem
vidrikfittanens avatar
Köp Sambucol istället, med zink och Antivirin från fläder.
Citera
2020-05-04, 01:02
Medlem
Jag dricker dem ibland som ersättning för läsk, då jag inte alltid pallar endast dricka kranvatten. Jag gissar att det åtminstone inte är mer onyttigt än läsk, men vågar inte i övrigt svära på deras effekt. Jag tar även C-vitamin som brus. I första hand äter jag dock, efter att ha läst en vetenskaplig litteraturstudie om vilken stöd den medicinska forskningen faktiskt ger för att olika tillskottsprodukter har en mätbar effekt, D-vitamin (helst som brus, men i nödfall som tabletter) och zinktabletter. Även vitlökstillskott ska tydligen ha märkbara effekter som tillskottspreparat, men jag har istället i vanlig vitlök i maten jag lagar.

Det är nämligen så att det inte är säkert att kroppen kan tillgodogöra sig viktiga näringsämnen i form av dessa tillskott istället för i naturlig form (och i en del fall, som med A-vitamin, så har man funnit att överkonsumtion av tillskott t.o.m. är giftigt). Tyvärr är den medicinska forskningen på många preparat skral eller obefintlig, så det är ofta preparat kan ge effekt, men det är sällan klart bevisat att de gör det. Men som jag skrev, så har t.ex. zink i tillskottspreparat visat sig ha åtminstone viss medicinsk effekt.
Citera
2020-05-04, 01:37
Medlem
Pestoleras avatar
Alltid varit skeptisk till denna typ av tillskott, men testade Berocca nyligen under en 14 dagars period. Blev faktiskt mkt överraskad då det gjorde mig mkt piggare samt höll i sig hela dagen, inga dippar.
Citera
2020-05-04, 10:41
Medlem
Citat:

Tack!

Jag tyckte faktiskt att jag återhämtade mig snabbare och orkade mer trots att sömnen alltid var otillräcklig. Men som med alltid med olika typer av kosttillskott, det finns en placebo-effekt. Jag kom sedan i en period där jag föll för reklamen och även naturläkares propaganda om fiskolja. Det skulle förbättra blodcirkulationen. Men jag sprang inte en endast sekund snabbare. Jag tog tydligen inte upp det.

Nu använde jag inte berocca för att förbättra immunförsvaret. Jag var dock aldrig förkyld under den perioden men kan naturligtvis inte säga om det var tillskottets effekt. Har man en sämre kosthållning är det inte omöjligt att det hjälper.
Citera
2020-05-07, 15:00
Medlem
Provade Berocca första dagen idag men kanske lite tidigt att uttala sig om någon effekt.
Eftersom Berocca inte innehåller C-Vitamin så undrar jag om man kan kombinera med C-Vitamin brustablett.
Ser ni någon risk med det?

Tack!
Citera
2020-05-19, 17:54
Medlem
Ok har nu provat Berocca i 10 dagar och kan säga att jag är rätt besviken. Bortkastade pengar med andra ord. Ingen effekt känner absolut inga fördelar med Beroca Performance.

Finns det något ni kan rekommendera istället? Behöver något som kan ge mig mer energi och mindre trötthet.

Tack!
Citera
2020-05-19, 18:21
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ok har nu provat Berocca i 10 dagar och kan säga att jag är rätt besviken. Bortkastade pengar med andra ord. Ingen effekt känner absolut inga fördelar med Beroca Performance.

Finns det något ni kan rekommendera istället? Behöver något som kan ge mig mer energi och mindre trötthet.

Tack!

Amfetamin?
Citera
2020-05-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Amfetamin?

Lol inte precis det förslaget jag hoppades på men tack i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera