• 1
  • 2
2020-05-03, 16:36
Medlem
Hej,

Vid rsskiftet genomgick jag en uppslitande separation frn min ex-sambo. Brjat m bttre igen och dejtat runt lite. Brjade skriva med och har varit p ngra dejter med en jmnrig kille (r sjlv 35) och vi har haft trevligt och hngt en hel del senaste veckorna. Brjade ntligen knna mig hoppfull igen. Nu har vi inte setts eller hrts sen frra helgen och nr jag skrev i onsdags och frgade hur det var s har det varit absolut knpptyst frn hans sida. r det detta som kallas ghosting?! Knner mig jtteledsen, kan absolut ta att ngon inte vill ses men knns inte schysst att bara ignorera och ltsas som man inte finns

Tyckte verkligen om den hr personen och trodde vi hade ngot fint p gng!

Jag fattar att livet gr vidare osv men tycker detta r vldigt respektlst beteende

Vad r era erfarenheter? Bde av att bli ghostad och ghosta?
Citera
2020-05-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Hej,

Vid rsskiftet genomgick jag en uppslitande separation frn min ex-sambo. Brjat m bttre igen och dejtat runt lite. Brjade skriva med och har varit p ngra dejter med en jmnrig kille (r sjlv 35) och vi har haft trevligt och hngt en hel del senaste veckorna. Brjade ntligen knna mig hoppfull igen. Nu har vi inte setts eller hrts sen frra helgen och nr jag skrev i onsdags och frgade hur det var s har det varit absolut knpptyst frn hans sida. r det detta som kallas ghosting?! Knner mig jtteledsen, kan absolut ta att ngon inte vill ses men knns inte schysst att bara ignorera och ltsas som man inte finns

Tyckte verkligen om den hr personen och trodde vi hade ngot fint p gng!

Jag fattar att livet gr vidare osv men tycker detta r vldigt respektlst beteende

Vad r era erfarenheter? Bde av att bli ghostad och ghosta?

Oftast finns det ju tecken p att han/hon inte r s jtteintresserad innan man blir ghostad men sklart det suger,men lite frvnad att detta hnder folk som r ver 30 faktist..knns mer som ngot folk i 20rsldern sysslar med.Man kan ju nd inte gra ngot t det s det r ju bara att acceptera och g vidare..
Citera
2020-05-03, 16:45
Medlem
akutaccents avatar
Hller med, r ett genomvidrigt beteende. Det hnder ibland emellant, skedde till och med en gng under resan p vg till vederbrandes hemort infr en frsta dejt. Var bara att vnda hemt igen efter total tystnad.

De enda rimliga frklaringarna r att personen dtt, har ngot djupt frdande skett p ett personligt plan tycker jag nd att man kan finna kraften att tminstone sga det.

Det r bara att frska att inte ta det fr personligt, och oftast r det ju inte heller riktat personligt mot en (vill jag hoppas tminstone). Mnga verkar inte veta hur man ska bete sig nr man inte vill trffa ngon ytterligare och drfr r det vl lttare att bara ignorera.
Citera
2020-05-03, 16:48
Medlem
Uninteresteds avatar
Skriv ett sms till personen och frga hur det str till egentligen, utan att verka desperat. Vem vet, du kanske fr en bra frklaring. Fr du inte det eller inget svar alls s radera numret och g vidare. Aldrig fattat det dr med ghosting. Speciellt inte om man trffats ngra gnger, s jvla tntigt. Lycka till!!
Citera
2020-05-03, 17:07
Medlem
Frmodligen trffar han nn annan.
Antagligen s skippar du honom och trffar nn som inte blir tyst eller s kr du vardaglig trevlig kontakt s ni fortfarande kan ses nr de funkar.
Citera
2020-05-03, 17:21
Bannlyst
Vad var det som hnde d?
Citera
2020-05-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubenkul
Oftast finns det ju tecken p att han/hon inte r s jtteintresserad innan man blir ghostad men sklart det suger,men lite frvnad att detta hnder folk som r ver 30 faktist..knns mer som ngot folk i 20rsldern sysslar med.Man kan ju nd inte gra ngot t det s det r ju bara att acceptera och g vidare..

S tnker jag ocks! andra sidan har jag aldrig under mitt 35-riga liv betett mig shr: varken nr jag var 15 eller 25 eller nu. r inte ett beteende jag kan st fr helt enkelt s d knns det aptrist att sjlv bli utsatt fr det!
Citera
2020-05-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Hller med, r ett genomvidrigt beteende. Det hnder ibland emellant, skedde till och med en gng under resan p vg till vederbrandes hemort infr en frsta dejt. Var bara att vnda hemt igen efter total tystnad.

Men vad r det med mnniskor! S dligt och respektlst beteende! Fick du ngonsin reda p vad som skedde?
Citera
2020-05-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Frmodligen trffar han nn annan.
Antagligen s skippar du honom och trffar nn som inte blir tyst eller s kr du vardaglig trevlig kontakt s ni fortfarande kan ses nr de funkar.

S kanske det r men sg det d, det brukar jag ha vettet att gra! r inte som min vrld faller samman av sanningen men att tycka ngon frtjnar att bara bli ignorerad r ledsamt, mer respekt r s fr varandra som personer trodde jag vi hade
Citera
2020-05-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Skriv ett sms till personen och frga hur det str till egentligen, utan att verka desperat. Vem vet, du kanske fr en bra frklaring. Fr du inte det eller inget svar alls s radera numret och g vidare. Aldrig fattat det dr med ghosting. Speciellt inte om man trffats ngra gnger, s jvla tntigt. Lycka till!!

Ja det var ju det jag gjorde men total tystnad har det varit sedan i onsdags. S jkla tntigt!

Trkig start p dejting-livet efter separationen!
Citera
2020-05-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
S tnker jag ocks! andra sidan har jag aldrig under mitt 35-riga liv betett mig shr: varken nr jag var 15 eller 25 eller nu. r inte ett beteende jag kan st fr helt enkelt s d knns det aptrist att sjlv bli utsatt fr det!
Du r 35 men kan inte hantera att bli avvisad? Du mste ha levt i en rosabubbla. Mycket vrre saker hnder ute i dejtingdjungeln kan jag sga, de dr var att doppa stortn i dammen.
Citera
2020-05-03, 17:32
Medlem
carlpetersen73s avatar
Jag gjorde s ibland nr jag var yngre. Jag var livrdd fr att fejsa personen, vilket var sjukt fegt och ngot jag ngrar idag, det var inte snyggt. Gemensamt fr de gngerna jag gjorde det var att jag helt tappat alla knslor och inte ville ses mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in