• 1
  • 2
2020-05-03, 16:36
Medlem
Hej,

Vid årsskiftet genomgick jag en uppslitande separation från min ex-sambo. Börjat må bättre igen och dejtat runt lite. Började skriva med och har varit på några dejter med en jämnårig kille (är själv 35) och vi har haft trevligt och hängt en hel del senaste veckorna. Började äntligen känna mig hoppfull igen. Nu har vi inte setts eller hörts sen förra helgen och när jag skrev i onsdags och frågade hur det var så har det varit absolut knäpptyst från hans sida. Är det detta som kallas ghosting?! Känner mig jätteledsen, kan absolut ta att någon inte vill ses men känns inte schysst att bara ignorera och låtsas som man inte finns

Tyckte verkligen om den här personen och trodde vi hade något fint på gång!

Jag fattar att livet går vidare osv men tycker detta är väldigt respektlöst beteende

Vad är era erfarenheter? Både av att bli ghostad och ghosta?
Citera
2020-05-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Hej,

Vid årsskiftet genomgick jag en uppslitande separation från min ex-sambo. Börjat må bättre igen och dejtat runt lite. Började skriva med och har varit på några dejter med en jämnårig kille (är själv 35) och vi har haft trevligt och hängt en hel del senaste veckorna. Började äntligen känna mig hoppfull igen. Nu har vi inte setts eller hörts sen förra helgen och när jag skrev i onsdags och frågade hur det var så har det varit absolut knäpptyst från hans sida. Är det detta som kallas ghosting?! Känner mig jätteledsen, kan absolut ta att någon inte vill ses men känns inte schysst att bara ignorera och låtsas som man inte finns

Tyckte verkligen om den här personen och trodde vi hade något fint på gång!

Jag fattar att livet går vidare osv men tycker detta är väldigt respektlöst beteende

Vad är era erfarenheter? Både av att bli ghostad och ghosta?

Oftast finns det ju tecken på att han/hon inte är så jätteintresserad innan man blir ghostad men såklart det suger,men lite förvånad att detta händer folk som är över 30 faktist..känns mer som något folk i 20årsåldern sysslar med.Man kan ju ändå inte göra något åt det så det är ju bara att acceptera och gå vidare..
Citera
2020-05-03, 16:45
Medlem
akutaccents avatar
Håller med, är ett genomvidrigt beteende. Det händer ibland emellanåt, skedde till och med en gång under resan på väg till vederbörandes hemort inför en första dejt. Var bara att vända hemåt igen efter total tystnad.

De enda rimliga förklaringarna är att personen dött, har något djupt förödande skett på ett personligt plan tycker jag ändå att man kan finna kraften att åtminstone säga det.

Det är bara att försöka att inte ta det för personligt, och oftast är det ju inte heller riktat personligt mot en (vill jag hoppas åtminstone). Många verkar inte veta hur man ska bete sig när man inte vill träffa någon ytterligare och därför är det väl lättare att bara ignorera.
Citera
2020-05-03, 16:48
Medlem
Uninteresteds avatar
Skriv ett sms till personen och fråga hur det står till egentligen, utan att verka desperat. Vem vet, du kanske får en bra förklaring. Får du inte det eller inget svar alls så radera numret och gå vidare. Aldrig fattat det där med ghosting. Speciellt inte om man träffats några gånger, så jävla töntigt. Lycka till!!
Citera
2020-05-03, 17:07
Medlem
Förmodligen träffar han nån annan.
Antagligen så skippar du honom och träffar nån som inte blir tyst eller så kör du vardaglig trevlig kontakt så ni fortfarande kan ses när de funkar.
Citera
2020-05-03, 17:21
Bannlyst
Vad var det som hände då?
Citera
2020-05-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubenkul
Oftast finns det ju tecken på att han/hon inte är så jätteintresserad innan man blir ghostad men såklart det suger,men lite förvånad att detta händer folk som är över 30 faktist..känns mer som något folk i 20årsåldern sysslar med.Man kan ju ändå inte göra något åt det så det är ju bara att acceptera och gå vidare..

Så tänker jag också! Å andra sidan har jag aldrig under mitt 35-åriga liv betett mig såhär: varken när jag var 15 eller 25 eller nu. Är inte ett beteende jag kan stå för helt enkelt så då känns det aptrist att själv bli utsatt för det!
Citera
2020-05-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Håller med, är ett genomvidrigt beteende. Det händer ibland emellanåt, skedde till och med en gång under resan på väg till vederbörandes hemort inför en första dejt. Var bara att vända hemåt igen efter total tystnad.

Men vad är det med människor! Så dåligt och respektlöst beteende! Fick du någonsin reda på vad som skedde?
Citera
2020-05-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Förmodligen träffar han nån annan.
Antagligen så skippar du honom och träffar nån som inte blir tyst eller så kör du vardaglig trevlig kontakt så ni fortfarande kan ses när de funkar.

Så kanske det är men säg det då, det brukar jag ha vettet att göra! Är inte som min värld faller samman av sanningen men att tycka någon förtjänar att bara bli ignorerad är ledsamt, mer respekt är så för varandra som personer trodde jag vi hade
Citera
2020-05-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Skriv ett sms till personen och fråga hur det står till egentligen, utan att verka desperat. Vem vet, du kanske får en bra förklaring. Får du inte det eller inget svar alls så radera numret och gå vidare. Aldrig fattat det där med ghosting. Speciellt inte om man träffats några gånger, så jävla töntigt. Lycka till!!

Ja det var ju det jag gjorde men total tystnad har det varit sedan i onsdags. Så jäkla töntigt!

Tråkig start på dejting-livet efter separationen!
Citera
2020-05-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Så tänker jag också! Å andra sidan har jag aldrig under mitt 35-åriga liv betett mig såhär: varken när jag var 15 eller 25 eller nu. Är inte ett beteende jag kan stå för helt enkelt så då känns det aptrist att själv bli utsatt för det!
Du är 35 men kan inte hantera att bli avvisad? Du måste ha levt i en rosabubbla. Mycket värre saker händer ute i dejtingdjungeln kan jag säga, de där var att doppa stortån i dammen.
Citera
2020-05-03, 17:32
Medlem
carlpetersen73s avatar
Jag gjorde så ibland när jag var yngre. Jag var livrädd för att fejsa personen, vilket var sjukt fegt och något jag ångrar idag, det var inte snyggt. Gemensamt för de gångerna jag gjorde det var att jag helt tappat alla känslor och inte ville ses mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in