• 1
  • 2
2020-05-03, 14:00
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...rsok-goteborg/

Citat:
03 maj 13:23, Mord/dråp, försök, Göteborg

Man med kniv, Järntorget.

Polis och ambulans skickas till Järntorget, där en man blivit knivskuren inne på en krog. Den misstänkte gärningsmannen finns fortfarande kvar på platsen, och han kan säkras när polis anländer. Polis anträffar ytterligare en målsägare, dock utan skador. Kniven tas i beslag, och en förundersökning om försök till mord är inledd. Polis arbetar med att höra vittnen till händelsen.

13.47 Gärnigsmannen är gripen av polis.

13.50 Den gripne misstänkte är en man i 30-års åldern. Den knivskurne mannen, i 40-års åldern, är förd med ambulans till sjukhus.

13.56 Den skadade mannen är knivskuren i halsen.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-05-03, 14:37
Troligtvis narkotika relaterat. (Tror jag).
Citera
2020-05-03, 15:03
Medlem
Theg0d17s avatar
Var där när de tog ut mannen som vart knivskuren, mörkt kort hår, skägg och mustasch, normalbyggd, såg lite schleten ut, kan tänkas vara en frekvent besökare
Citera
2020-05-03, 15:09
Citat:
Ursprungligen postat av Theg0d17
Var där när de tog ut mannen som vart knivskuren, mörkt kort hår, skägg och mustasch, normalbyggd, såg lite schleten ut, kan tänkas vara en frekvent besökare
Var han vid medvetande ???
Citera
2020-05-03, 15:18
Medlem
Theg0d17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Var han vid medvetande ???

Ja det var han, gick för egen maskin dessutom, ambulanspersonalen höll bara ett förband mot skadan medan de ledde han till ambulansen, verkade inte vara jätteallvarligt
Citera
2020-05-03, 16:19
Medlem
NoTruces avatar
Låter som ett vanligt fyllebråk. Med kopplingar till narki möjligtvis.
Citera
2020-05-03, 17:02
På vilken krog hände det?
Citera
2020-05-03, 19:57
Medlem
coclss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theg0d17

Vilken krog? Järntorget kan ju antingen betyda de krogar som faktiskt ligger på torget (Dubliners, Bishops och möjligtvis Järntogets brygghus) eller hela andra lång med ett flertal ställen där det spontant känns som att sånt här skulle kunna inträffa en söndag strax efter lunch (Sejdeln poppar upp)
Citera
2020-05-03, 20:27
Medlem
Theg0d17s avatar
Krogen i fråga är Jerntorgets Brygghus
Citera
2020-05-04, 00:47
Medlem
Frittframigens avatar
Stod bara en polisbil utanför brygghuset, men på själva Järntorget va det 2 eller 3 piketer. Jag var vid 7/11 och trodde det hänt något på burger king, men tydligen så hände det alldeles bredvid mig. Ja ja hoppas det inte va någon av dom som jobbar där, trevliga dom som jobbar där.
Citera
2020-08-31, 19:53
Medlem
StigHails avatar
Ingen som vet mer om det här? Vem är GM?
Någon som betalar och klipp och klistra?
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/k...här-1.33456402
Citera
2020-08-31, 21:38
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Ingen som vet mer om det här? Vem är GM?
Någon som betalar och klipp och klistra?
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/k...här-1.33456402

Citat:
Den 34-årige mannen hade druckit fyra starköl och en shot, lagom till lunch. Därefter gick han bort till två män som satt vid ett annat av restaurangens bord och högg den ene i nacken med en kniv.
Attacken på Järntorget var millimeter från att resultera i ett dödsfall.

...

– En av dem såg precis ut som en person vid namn Jonas som knivhuggit mig för några år sedan. Jag var nästan säker på att det var han. Jag blev rädd och fundersam. Jag frågade var de kom ifrån. De sa sådär tyket "Kanada". Jag fick alltså inget vettigt svar, berättade 34-åringen under rättegången.

Efter en kortare stund av relativt lugn, återupptogs diskussionen – och den slutade med att en 40-årig man (som alls inte heter Jonas) föll svårt blödande till golvet.

Offret hade ett då djupt sår på halsens baksida, vilket orsakat kritiska skador på pulsådergrenar och ryggmärgskanalen.

...

40-åringens kompis och en av de anställda brottade tillsammans ner 34-åringen på golvet, avväpnade honom och kniven placerades på bardisken.

Dessförinnan hade för övrigt kamraten, som är bekant med innehavaren till restaurangen, skickat ett sms till honom med budskapet "det är en galen kille här och ni har inga vakter och vi behöver få bort honom".

Under domstolsförhandlingen hävdade den misstänkte mannen att han blivit påhoppad och endast agerat i nödvärn.

...

34-åringen – som har ett långt belastningsregister – medgav dock också att han var "lite påverkad" och att han dessutom använt kokain, amfetamin och benzodiazepiner någon dag före händelsen.

Tingsrätten dömer honom till 3 års fängelse för grov misshandel. Åklagaren hade hoppats få honom dömd för mordförsök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in