Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-02, 20:53
Medlem
Avknoppning av Electrolux som kom in på marknaden den 23e mars i år, då på 18.75kr.

Idag ligger den på 22.46 och har som högst varit uppe i 28.5

Jag tycker själv att B-aktien ser väldigt lovande ut långsiktigt och köpte in mig på 21.50
- Investor var snabba med köp av 17.70% av aktierna
Investmentbolaget har vidare investerat ytterligare 200 miljoner kronor i avknoppade Electrolux Professional.

"Vi investerade totalt 2,9 mdr kronor i ABB, Ericsson och Electrolux Professional på vad vi anser attraktiva nivåer", skriver Investors vd Johan Forsell i rapporten.

- Storbanker fyllde på med aktien i fonder (Swedbank Robur, Handelsbanken Fonder, AMF, Nordea)
- Ett starkt och stabilt företag som redan har bra fotfäste

Aktien kom in på marknaden på värsta tänkbara tillfälle men långsiktigt tror jag att den är väldigt stabil. På onsdag kommer första rapporten, kan bli en snabb nedgång, kommer i sådana fall köpa in mig mer.

Teorier?
Citera
2020-05-09, 19:08
Medlem
A-aktien ska bort.

B-aktien ligger just nu på 29.68

Jag skulle köpt mer, visste det hela tiden men väntade för länge. Köpte enbart 200st på 21.50
Citera
2020-09-23, 22:36
Medlem
Köpte 150st. Nu är den svajig, får se hur det blir nu när corona ökar igen... Kommer ni avvakta med köp på den, eller kommer ni köpa mer om det sänks ytterliggare ner på 20kr sträcket?
Citera
2021-05-20, 18:23
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Värderingen av aktien börjar bli smått absurd, börjar närma sig 90 i P/E. Vad motiverar en sådan hög värdering? Jag gillar bolaget och köpte in mig tidigare, men jag förstår inte hur kursen kan vara så uppblåst. Värderingen påminner om ett snabbväxande tech-bolag snarare än ett traditionellt verkstadsbolag.
Citera
2025-09-02, 08:28
Medlem
Får se hur aktien svarar efter detta.

Sparprogram i Electrolux Professional – flyttar produktion och säger upp personal.
”Även om 350 medarbetare påverkas totalt, är det förväntade nettoantalet
övertaliga medarbetare cirka 200 eftersom nya roller kommer att skapas i olika
funktioner för att möjliggöra ett kompetensskifte”, skriver Electrolux Professional.
Betalvägg: https://www.di.se/live/sparprogram-i...-upp-personal/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in