2024-01-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Tror du att frugan förmår lämna honom utan risk för repressalier? Vågar hon ens klippa bandet med honom? Gissar att hans funktion i den relationsdynamiken påminner en del med Rolf Lassgårds karaktär i filmen Jägarna.

Nej hon har nog ett helvete, men jag hoppas att allt som kommit fram är det som behövs för att bägaren ska rinna över och hon ska göra allt hon kan för att komma ifrån honom.
Citera
2024-01-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smamman
Nej hon har nog ett helvete, men jag hoppas att allt som kommit fram är det som behövs för att bägaren ska rinna över och hon ska göra allt hon kan för att komma ifrån honom.

Minns jag rätt är frugan ryska, vilket innebär att hon förmodligen är rätt härdad och bara skrattar åt NAs fasoner/beteenden. Sker förmodligen dagligen i massor med klubbar och på gympalektioner o s v i skitlandet. Putin är ju the Man och förebilden....
Citera
2024-01-06, 07:08
Medlem
Hon lär ju vara en ren knulldocka och att återvända till fattigdom i krigets Ryssland lockar nog inte heller. Sen beror det på hur hon reagerar när pengarna slutar rulla in till N.A.
Citera
2024-01-06, 08:35
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hon lär ju vara en ren knulldocka och att återvända till fattigdom i krigets Ryssland lockar nog inte heller. Sen beror det på hur hon reagerar när pengarna slutar rulla in till N.A.

Jag tror inte att hon är en typisk knulldocka. Det står i tråden att hon är läkare. Hon klarar sig nog utan hans pengar.

Men hon kan vara nedtryckt av honom. Psykisk misshandlad och gaslightad. Kanske även fysiskt misshandlad. Inte nödvändigtvis lika hårt som Elin. Men inte helt otroligt med knuffar, nypningar. Den typ av misshandel som bara syns under kläderna. Och får höra att det är hennes fel att han gör så.

Därför kan hon vara hjärntvättad och stöttar honom vad som än händer. Hon tror på hans lögner och på att han är oskyldig. Bara för att man är intelligent så är man inte skyddad när man har att göra med en psykopat eller sociopat.
Citera
2024-01-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Jag tror inte att hon är en typisk knulldocka. Det står i tråden att hon är läkare. Hon klarar sig nog utan hans pengar.

Men hon kan vara nedtryckt av honom. Psykisk misshandlad och gaslightad. Kanske även fysiskt misshandlad. Inte nödvändigtvis lika hårt som Elin. Men inte helt otroligt med knuffar, nypningar. Den typ av misshandel som bara syns under kläderna. Och får höra att det är hennes fel att han gör så.

Därför kan hon vara hjärntvättad och stöttar honom vad som än händer. Hon tror på hans lögner och på att han är oskyldig. Bara för att man är intelligent så är man inte skyddad när man har att göra med en psykopat eller sociopat.

Stämmer det att hon är läkare då? 388000kr i årsinkomst låter lite om hon inte jobbar halvtid.
Var är hon läkare i så fall?
Citera
2024-01-06, 11:15
Medlem
Citat:

Han är ju en mästare på manipulation så det är säkert svårt för henne att bryta sig loss. Min förhoppning för hennes skull är ju att hon ändå läser allt som kommit fram och att det hjälper henne inse att han är en fullblodspsykopat.
Citera
2024-01-06, 14:42
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Stämmer det att hon är läkare då? 388000kr i årsinkomst låter lite om hon inte jobbar halvtid.
Var är hon läkare i så fall?

Det kanske bara är en trådsanning att hon är läkare eller så jobbar hon deltid. Men hon har ju ändå in en lön som går att leva på när man är singel.

Jag känner varken Niklas eller Katerina. Jag vet vem han är för att vi många gemensamma vänner som är med i föreningen och hans ansikte har dykt upp många gånger på deras Facebook. Men jag har nog aldrig sett eller pratat med honom eller henne live.

Däremot har jag träffat Jonas Lundström ett antal gånger. Det är svårt att förklara exakt hur han är och hur han påverkar stämningen i ett rum. Det handlar inte så mycket om vad han säger utan hur han behandlar en, hur han ser på en och hur han säger saker.

Han har de gångerna varit dryg och framhävt sig själv. Berättat hur bra han är och försökt få en känna sig som att man är mindre värd. Att man ska vara glad över att man får vara i hans närvaro. En sådan där som vill prata om sig själv mer än att han vill lyssna på andra. Som tycker att han vet bäst och ser ner på andra.

Det här har varit i ett helt avslappnade sammanhang utan bråk, gräl eller diskussioner. Han har ändå tagit stor plats och typ sugit luften ur rummet. Jag kan inte riktigt förklara det sista, men han har liksom sänkt temperaturen i rummet. Inte alls höjt stämningen. Han är inte den typ av person jag skulle bjuda på fest. Man känner sig liksom inte avslappnad när man är med honom. Han får en inte att känna sig intressant eller uppskattad. Tvärtom.

Kanske någon annan som träffat honom och upplevt samma sak förstår vad jag menar och kan förklara det bättre.

Det är som sagt var min egen uppfattning om honom de gånger vi har setts. Jag har aldrig diskuterat honom med någon annan förrän nu, så det kanske bara är jag som känner så. Det kanske är andra i stan som har en bättre bild av honom och som tycker han är trevlig och rolig att vara med. Jag har själv aldrig upplevt den sidan. Så jag undviker gärna honom.
Citera
2024-01-06, 14:58
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smamman
Han är ju en mästare på manipulation så det är säkert svårt för henne att bryta sig loss. Min förhoppning för hennes skull är ju att hon ändå läser allt som kommit fram och att det hjälper henne inse att han är en fullblodspsykopat.

Utifrån vad jag läst här så verkar han ju ha 2 ansikten. En glad, peppande sida. Och en känslokall, nedbrytande sida. Mycket gaslighting. Ju närmare man kommit honom desto svårare har det varit att ta ett steg tillbaka och se hela hans personlighet. Man har blundat för vissa beteenden.

Jag tror inte att hon läser vad som kommit fram. Det är lättare att leva i en bubbla och tro att allt är en sammansvärjning mot honom. Det är väl det han påstår. Det skulle inte förvåna mig ifall hon är omhändertagande. En som stöttar och hjälper honom nu när han har det så jobbigt. Som står på hans sida i alla väder. Narcissister blir gärna ihop med personer som avgudar dem och alltid vill hjälpa. Som försvarar och skyddar dem mot alla dumma människor.

Niklas och jag har många gemensamma vänner och alla har varit lyriska över honom genom åren. Däremot är de tysta nu. Jag vet inte om de stöttar honom eller om de har svårt att veta vad de ska tro. Inget jag vill fråga om för det är tydligt att de inte vill prata om saken.
Citera
2024-01-06, 15:25
Medlem
Citat:
Utifrån vad jag läst här så verkar han ju ha 2 ansikten. En glad, peppande sida. Och en känslokall, nedbrytande sida. Mycket gaslighting. Ju närmare man kommit honom desto svårare har det varit att ta ett steg tillbaka och se hela hans personlighet. Man har blundat för vissa beteenden.

Jag tror inte att hon läser vad som kommit fram. Det är lättare att leva i en bubbla och tro att allt är en sammansvärjning mot honom. Det är väl det han påstår. Det skulle inte förvåna mig ifall hon är omhändertagande. En som stöttar och hjälper honom nu när han har det så jobbigt. Som står på hans sida i alla väder. Narcissister blir gärna ihop med personer som avgudar dem och alltid vill hjälpa. Som försvarar och skyddar dem mot alla dumma människor.

Niklas och jag har många gemensamma vänner och alla har varit lyriska över honom genom åren. Däremot är de tysta nu. Jag vet inte om de stöttar honom eller om de har svårt att veta vad de ska tro. Inget jag vill fråga om för det är tydligt att de inte vill prata om saken.

Synd att de inte vill prata om det, hade varit spännande att höra vad de tänker nu.
Citera
2024-01-09, 20:00
Medlem
https://www.mynewsdesk.com/se/skelle...lefteaa-147652

Hon måsta ha varit livrädd här stackaren:

”Soo Shims chefstränare Niklas Andersson har drillat Elin under de 14 år som hon har hållit på med taekwondo.
Elin ger en bakgrund:
– Det jobbigaste med skolan var att jag inte hade ambitionen att gå ut med MVG i alla ämnen. Ändå ville jag aldrig nöja mig med något som jag tyckte att jag hade kunnat göra bättre. Så trots att jag inte prioriterade skolan satte jag en väldig press på mig själv att ändå göra det bra där och vara uppe på nätterna med arbeten som skulle lämnas in.
– Träningen blev en medicin för mig, den hjälpte mig att hantera känslor och att överleva. Då kom Niklas på morgnarna, körde mig till skolan och sa att det inte skulle bli någon träning för mig om jag inte gick i skolan.
– Vi är extremt lika och det är därigenom som vi har hittat varandra. Vi har hjälpt varandra och stöttat varandra genom åren. Vi är ett team som inte går att rubba. Vi brinner så mycket för det vi gör och det finns inget halvhjärtat i någonting – det är all in på allting. Men vi är också extremt olika i vissa fall.”
Citera
2024-01-14, 22:43
Medlem
N.A är visst inkapabel till att skaffa barn, skulle förklara varför han är som han är.
Citera
2024-01-15, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenimBachro
N.A är visst inkapabel till att skaffa barn, skulle förklara varför han är som han är.

Hur förklarar det någonting? Skulle sterila män vara mer benägna att begå systematiska övergrepp och utnyttja barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in