Citat:
Ursprungligen postat av
Itoy
Stämmer det att hon är läkare då? 388000kr i årsinkomst låter lite om hon inte jobbar halvtid.
Var är hon läkare i så fall?
Det kanske bara är en trådsanning att hon är läkare eller så jobbar hon deltid. Men hon har ju ändå in en lön som går att leva på när man är singel.
Jag känner varken Niklas eller Katerina. Jag vet vem han är för att vi många gemensamma vänner som är med i föreningen och hans ansikte har dykt upp många gånger på deras Facebook. Men jag har nog aldrig sett eller pratat med honom eller henne live.
Däremot har jag träffat Jonas Lundström ett antal gånger. Det är svårt att förklara exakt hur han är och hur han påverkar stämningen i ett rum. Det handlar inte så mycket om vad han säger utan hur han behandlar en, hur han ser på en och hur han säger saker.
Han har de gångerna varit dryg och framhävt sig själv. Berättat hur bra han är och försökt få en känna sig som att man är mindre värd. Att man ska vara glad över att man får vara i hans närvaro. En sådan där som vill prata om sig själv mer än att han vill lyssna på andra. Som tycker att han vet bäst och ser ner på andra.
Det här har varit i ett helt avslappnade sammanhang utan bråk, gräl eller diskussioner. Han har ändå tagit stor plats och typ sugit luften ur rummet. Jag kan inte riktigt förklara det sista, men han har liksom sänkt temperaturen i rummet. Inte alls höjt stämningen. Han är inte den typ av person jag skulle bjuda på fest. Man känner sig liksom inte avslappnad när man är med honom. Han får en inte att känna sig intressant eller uppskattad. Tvärtom.
Kanske någon annan som träffat honom och upplevt samma sak förstår vad jag menar och kan förklara det bättre.
Det är som sagt var min egen uppfattning om honom de gånger vi har setts. Jag har aldrig diskuterat honom med någon annan förrän nu, så det kanske bara är jag som känner så. Det kanske är andra i stan som har en bättre bild av honom och som tycker han är trevlig och rolig att vara med. Jag har själv aldrig upplevt den sidan. Så jag undviker gärna honom.