Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-22, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Den bilden stämmer nog rätt bra. Synd när det blir en inbillad verklighet att han ÄR bäst och alltid har rätt. Han har visat 0 ödmjukhet eller förmåga för självrannsakan i detta. Därför han begränsat alla sina inlägg så man inte kan kommentera, han kan inte hantera kritik utan MÅSTE ha rätt, måste ha sista ordet.

Han passade nog rätt bra in hos Soo Shim, han hade en rätt kass kvinnosyn redan innan dess så var nog inte så mycket problem att försvara den miljön hos klubben. Länkar till en artikel han skrivit om att män är modiga, kvinnor är priviligerade och borde sluta klaga. Kvinnor har inte rätt att påpeka när män beter sig dåligt eftersom män gör så mycket för kvinnor. Väldigt nytänkande och fräsht

https://www.expressen.se/debatt/man-...nHFIYh6a-d6hp4

I hans huvud har det alltid varit kvinnorna som är problemet, de kvinnorna som är högljudda och säger emot, säger nej, berättar om övergrepp. "Skuldbelägger män" som han skriver. Han frågar sig inte varför män behöver bli skuldbelagda. Män som Nicklas och även han själv

Inte för att jag på något sätt är inblandad i denna konflikt men jag måste fä säga att det var en märklig debattartikel. Många debattartiklar har jag läst under alla dessa år och det i många skilda ämnen.

Det där är egentligen inte någon debattartikel. Det är ett försvarstal skrivet av någon som känner sig kränkt av en tidigare händelse på ett personligt plan. Helt uppenbart skriven i affekt och med en touch som jag tror få blir berörd av..

Personligen känner jag inte igen mig och jag misstänker också att väldigt få gör det. Debattören söker kopplingar till skeenden långt borta i världen, i det här fallet Ukraina, för att försöka få blickarna riktade åt ett annat håll. Klassisk metod när man själv mår dåligt innerst inne. Oftast befinner de sig i ett själsligt kaos och gör valhänta försök att få fast mark under fötterna.

Min slutsats är att det är något allvarligt som har hänt på ett personligt plan just innan debattören fattade pennan.
Citera
2023-12-22, 08:53
Medlem
Jag har varit i dialog med NA tidigare angående en ärende och tamigfan vad han gillade att nervärdera mig på telefon om att jag inte kan något alls om kampsport och att sådana där ideer och tankar inte matchar Soo Shims grundvärderingar.

Kan då berätta att iden handlade om att just skapa en klarare bild på vilka kampsportsklubbar som har bra betyg och så vidare, typ tripadvisor inom idrott. Kan vara därför
Citera
2023-12-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Jag måste erkänna att jag från början tvivlade, eller trodde det var överdrivet, då det mest var rykten som figurerade och jag hade inget tydligt vittnesmål. Efter det som skrevs i Aftonbladet så har min grundsyn på saken förändrats.

Lite märkligt är det att det finns de på forumet som efterfrågar bevis. Rättsligt så ska det vara ”ställt utom rimlig tvivel”, eller något sådant, och alla vet också att det är långt mer än vad vi normalt ser som ”bevisat”. Dessa argument blir ju någon typ av strutsbeteende för att slippa omvärdera sin egen uppfattning.

Men jag vill återigen värna om folk inom Soo Shim som inte pekats ut i vittnesmål eller haft inflytande på det som skett. Peka inte ut föräldrar, medlemmar och framförallt inte barn även om de försvarat klubben. De har nog inte heller vetat (denna tråd var ju minst sagt sparsam tills artikeln i AB) och de kanske haft det väldigt bra på klubben och nu är vilsna.
Som sagt barnen som tränar där ska inte behöva försvara att de är medlemmar och tränar på klubben då gör vi oss skyldiga till liknade härskarbeteenden.

Jag finner det inte alls problematiskt att det pratas om ledare som pekats ut i olika berättelser (inte minst Elins).

Bor du i Skellefteå kommun själv? Verkar finnas en tendens att Skellefteåbor skyddar varandra likt en......ja sekt! (surprised?)
Citera
2023-12-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sursel
Bor du i Skellefteå kommun själv? Verkar finnas en tendens att Skellefteåbor skyddar varandra likt en......ja sekt! (surprised?)
Du måste kanske utveckla frågan.
Menar du att man inte bör vara förvånad att folk i Skellefteå, mot bättre vetande, försvarar potentiella förövare?
Senast redigerad av FartyDog 2023-12-22 kl. 11:39.
Citera
2023-12-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Men jag vill återigen värna om folk inom Soo Shim som inte pekats ut i vittnesmål eller haft inflytande på det som skett. Peka inte ut föräldrar, medlemmar och framförallt inte barn även om de försvarat klubben. De har nog inte heller vetat (denna tråd var ju minst sagt sparsam tills artikeln i AB) och de kanske haft det väldigt bra på klubben och nu är vilsna.
Som sagt barnen som tränar där ska inte behöva försvara att de är medlemmar och tränar på klubben då gör vi oss skyldiga till liknade härskarbeteenden.
Just denna del måste man komma ihåg i detta. Det är ju trots allt bara en liten skara av de som tränar på Soo Shim som kan ha haft möjlighet att se/uppleva detta. Den stora massan är nog faktiskt lyckligt ovetandes om vad som försigått runt Team Elite, vilket de ska vara glada för. Så att vissa människor tycker att det är en bra verksamhet etc är kanske inte så konstigt, och det måste man ta i beaktning.

Så man måste göra skillnad på sak och sak. Bara för att föräldrar/utövare tycker att Soo Shim är bra som förening behöver inte betyda att man man blundat för det som hänt. Man har nog mest troligtvis inte varit nära kontakt med det hela utan bara fått höra rykten, om en det.
Citera
2023-12-22, 12:31
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bREakd0wn
Alltså, bevisbördan ligger hos den som kommer med ett påstående inte omvänt.
Det gäller även påståenden om att inget har skett. Förväxla inte juridik med faktiska omständigheter.
Citera
2023-12-22, 12:40
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Det kanske redan har varit uppe i tråden men J.L. har gjort ett nytt försök att krishantera på sin fb, med samma förvirrade resultat som tidigare. Med offerallen på förklarar han att han trodde diskussionen med journalisten var privat och att han inte fick veta att det han sagt skulle publiceras förrän precis innan publicering!
Uppenbart trams. Skulle det stämma, att han får påstötning från en journalist på Aftonbladet och på riktigt tror att det som sägs är privat, så är karln en jubelåsna av rang.
Citera
2023-12-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Det gäller även påståenden om att inget har skett. Förväxla inte juridik med faktiska omständigheter.

Fast vem (förutom sparkade ordförande) har påstått att ingenting hänt?
Citera
2023-12-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy

Du själv har insinuerar det

Citat:
Det är ju enligt henne ja, hon kanske ljuger.
Senast redigerad av Hemvarare 2023-12-22 kl. 14:18.
Citera
2023-12-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Du själv har insinuerar det

? Jag har ingen aning om vad som är sant och har inte påstått det heller.
Citera
2023-12-22, 14:22
Medlem
Citat:

Iom att Ordförande representerar Föreningen och Styrelsen så förnekar både Föreningen och Styrelsen att det har hänt.
Citera
2023-12-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen_
Iom att Ordförande representerar Föreningen och Styrelsen så förnekar både Föreningen och Styrelsen att det har hänt.

Ja det är väldigt fegt och genomskinligt av styrelsen att nu säga att de tar avstånd från Jonas uttalanden när han haft samma retorik senaste halvåret.
Senast redigerad av Hemvarare 2023-12-22 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in