2022-04-09, 15:08
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Alltså fan vad tyst det är från Rockstar.. tycker det är så jävla dålig stil, har lust att åka till deras kontor och slå dom på käften blir så förbannad. vafan vi har väntat snart 10 år , kan ni nångång börja berätta om spelet vad det är, hur det utspelar sig hur npc:s fungerar osv osv men nej vi ska bara tiga och hålla käften
De jobbar kanske hårt på att släppa ett spel som inte ska trigga någon överhuvudtaget. Gäller att passa in i dagens "woke" och cancel kultur.
Citera
2022-04-11, 01:55
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Alltså fan vad tyst det är från Rockstar.. tycker det är så jävla dålig stil, har lust att åka till deras kontor och slå dom på käften blir så förbannad. vafan vi har väntat snart 10 år , kan ni nångång börja berätta om spelet vad det är, hur det utspelar sig hur npc:s fungerar osv osv men nej vi ska bara tiga och hålla käften

Man har ju bekräftat att man jobbar på det. Sen ryktas det ju om att man har fått börja om utvecklingen flera gånger och att man har styrningsproblem i organisationen. Alla goda ting tar slut, jag är rädd att Rockstar går samma öde till mötes som sina kollegor i branschen, dvs CD Projekt, Bioware mfl.
Citera
2022-04-11, 21:11
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Nej det tror jag inte är nån risk. GTA-serien kommer aldrig dö ut, för stora pengar det handlar om.

Det jag funderar på av många saker just nu är hur efterlysningssystemet kommer fungera. Kommer vi fortfarande ha det jävla uråldriga systemet med stjärnor? alltså ju fler stjärnor desto mer efterlyst. Hoppas de lämnat detta till historien och skapat nåt nytt som fungerar bättre.
Citera
2022-04-11, 21:27
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte är nån risk. GTA-serien kommer aldrig dö ut, för stora pengar det handlar om.

Det jag funderar på av många saker just nu är hur efterlysningssystemet kommer fungera. Kommer vi fortfarande ha det jävla uråldriga systemet med stjärnor? alltså ju fler stjärnor desto mer efterlyst. Hoppas de lämnat detta till historien och skapat nåt nytt som fungerar bättre.

Mängden pengar involverad är irrelevant.

Det som är av någon betydelse är ju personerna som är involverade. När bra ledarskap och passionsutvecklare ersätts av diverse säljare och marknadsföringspersoner så uppkommer problemen.

Spelen skapas inte för att utvecklarna vill göra det, utan för att mjölka pengar ur end consumers. Det som hände med Blizzard North, eller Xerox.

Visionären slutar, går i pension eller dör och företaget leds därefter i helt fel riktning, för att de nya personerna inte har samma passion, kunskap och vilja att innovera.

Man går den säkra vägen, gör som alla andra och tillslut hamnar man sist.

EA Games är en typisk developer där man helt struntar i kunden. Spelen blir bara sämre och sämre, man lägger knappt in nya saker alls, och det är så nedvattnat att bara en stolle skulle vilja sponsra deras företag.
Citera
2022-04-11, 22:11
Medlem
Telepatisks avatar
Tycker att SA är bäst men kanske beror på att jag var tonåring när det släpptes. Jag hoppas på en roligare "map"/värld i 6:an än vad det är i 5:an. Annars så är ju 5:an riktigt bra, fastän jag aldrig fastnat för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Text
Bra skrivet! GTA-serien står sig starkt fortfarande vilket är imponerande faktiskt. Dom har inte barnanpassat spelen heller vilket bra tecken.
Citera
2022-04-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Tycker att SA är bäst men kanske beror på att jag var tonåring när det släpptes. Jag hoppas på en roligare "map"/värld i 6:an än vad det är i 5:an. Annars så är ju 5:an riktigt bra, fastän jag aldrig fastnat för det.

Bra skrivet! GTA-serien står sig starkt fortfarande vilket är imponerande faktiskt. Dom har inte barnanpassat spelen heller vilket bra tecken.

Tack. Tror väldigt mycket handlar om just Houser bröderna och att de fortfarande finns kvar. Det intressanta blir att se hur företaget ändras med ett nytt ledarskap. De börjar ju närma sig 50 års åldern och har ju varit execute producers och de kreativa bitarna bakom GTA serien.

Men hur som så skall det bli intressant att se
Citera
2022-04-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Tack. Tror väldigt mycket handlar om just Houser bröderna och att de fortfarande finns kvar. Det intressanta blir att se hur företaget ändras med ett nytt ledarskap. De börjar ju närma sig 50 års åldern och har ju varit execute producers och de kreativa bitarna bakom GTA serien.

Men hur som så skall det bli intressant att se
Det är bara Sam Houser som är kvar. Dan lämnade Rockstar för ett par år sedan. Även Leslie Benzies har lämnat skutan.

Tror nästa spel blir bra ändå men Rockstars konstanta mjölkande vid kassakon börjar bli tröttsamt. Man fattar att en produkt som GTA V inte är något man bara släpper men det har gått för många år nu. Att RDR2 aldrig fick någon expansion är också rätt häpnadsväckande och ses av många fans som helt sanslöst. Snart fyra år har gått sedan deras senaste stora spelsläpp och det har varit knäpptyst utöver online-pajaserier och nu då bekräftelsen att GTA VI är under utveckling. Dåligt, tycker jag…
Citera
2022-04-11, 23:16
Medlem
Tyckte verkligen inte om GTA5, och ser inte fram emot GTA 6.
Citera
2022-04-12, 17:42
Medlem
solstrålars avatar
Senaste bra GTA spelet var San Andreas, mest skit efter det.
Citera
2022-04-12, 18:11
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Tyckte verkligen inte om GTA5, och ser inte fram emot GTA 6.

Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Senaste bra GTA spelet var San Andreas, mest skit efter det.

Tycker femman var bra (inte spelat onlinedelen så mycket då det inte riktigt tilltalat mig). Även om ifall det finns bättre spel innan femman så fick jag mycket underhållning under min genomspelning. Men smaken är som sagt som baken och alla har ju rätt till sin egna uppfattning.

Med Gta6 så hoppas jag att de har en lite mer djupgående story, en litet strul med femman tycker jag var att storyn inte gick ner på djupet tillräckligt.
Senast redigerad av Neroxx 2022-04-12 kl. 18:15.
Citera
2022-04-26, 16:12
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tycker femman var bra (inte spelat onlinedelen så mycket då det inte riktigt tilltalat mig). Även om ifall det finns bättre spel innan femman så fick jag mycket underhållning under min genomspelning. Men smaken är som sagt som baken och alla har ju rätt till sin egna uppfattning.

Med Gta6 så hoppas jag att de har en lite mer djupgående story, en litet strul med femman tycker jag var att storyn inte gick ner på djupet tillräckligt.
Håller med om det, jag upplevde starkare emotionell inlevelse i fyran än femman. Femman är på pappret ett "bättre" spel men spelglädjen för mig var högre i fyran.
Citera
2022-04-27, 14:38
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Håller med om det, jag upplevde starkare emotionell inlevelse i fyran än femman. Femman är på pappret ett "bättre" spel men spelglädjen för mig var högre i fyran.
Även fysiken var bättre i fyran. Man riktigt kände tyngden i fordonen man körde, medan fysikmotorn i femman var mer arkadig. Hoppas att dom återgår till något liknande fyrans modell i GTA6!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in