• 1
  • 2
2020-05-02, 16:07
Bannlyst
Problemet är att jag har noll sparande, bor hos föräldrar trots en bit över 30, förlorat jobb och har skulder. Jag vet inte hur jag ska ta mig ut. Inombords mår jag fruktansvärt illa. Livet flyger förbi och tiden går för fort. Kompetensmässigt är jag lagom attraktiv på arbetsmarknaden men marknaden ser riktigt förjävlig ut.
Framtiden känns bara otäck och jag vill inte dra på mig mer skuld då allt är osäkert och samtidigt vill man dejta och träffa en kvinna.
Allt har verkligen skitit sig och det är allvar. Jag vet inte hur jag ska klara mig ensam och det är så pinsamt men jag kan inte hjälpa att det blivit så här. Att flytta hem igen när man är över 30 är fan en surrealistiskt otäck känsla. Och jag KAN inte flytta ut oavsett om jag får jobb då det bara är en tidsfråga innan marknaden brister. Själen kvävs hos föräldrarna.

Seriöst, vad ska man göra? Fler kommer ju hamna i den sitsen jag är i, särskilt 90-talister, hur kan jag/man hantera det?
Citera
2020-05-02, 16:14
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Problemet är att jag har noll sparande, bor hos föräldrar trots en bit över 30, förlorat jobb och har skulder. Jag vet inte hur jag ska ta mig ut. Inombords mår jag fruktansvärt illa. Livet flyger förbi och tiden går för fort. Kompetensmässigt är jag lagom attraktiv på arbetsmarknaden men marknaden ser riktigt förjävlig ut.
Framtiden känns bara otäck och jag vill inte dra på mig mer skuld då allt är osäkert och samtidigt vill man dejta och träffa en kvinna.
Allt har verkligen skitit sig och det är allvar. Jag vet inte hur jag ska klara mig ensam och det är så pinsamt men jag kan inte hjälpa att det blivit så här. Att flytta hem igen när man är över 30 är fan en surrealistiskt otäck känsla. Och jag KAN inte flytta ut oavsett om jag får jobb då det bara är en tidsfråga innan marknaden brister. Själen kvävs hos föräldrarna.

Seriöst, vad ska man göra? Fler kommer ju hamna i den sitsen jag är i, särskilt 90-talister, hur kan jag/man hantera det?

Kanske börja plugga ? Bo i studentbostad och leva studentliv kan väl vara kul även om det säkert också kan vara tufft med tentor och så.
Ibland måste man våga satsa för att vinna. Kanske kan du jobba extra i någon matbutik för att slippa ta lån? Du kan få både nya kollegor och nya klasskompisar på en gång.
Det finns miljoner lösningar på dina problem hoppas du finner en bra lösning. Styrkekram till dig 💕
Citera
2020-05-02, 16:18
Medlem
Flytta till ett annat land. Jag drar bara resandet kommer igång igen, alle man till livbåtarna!
Citera
2020-05-02, 16:24
Medlem
Som någon sa. Ta en YH utbildning, och fly läget ett tag!!
Så du också kommer hemifrån.

Alt. bit i det sura äpplet och ta jobb på en entreprenad/bygge, där du tvingas att vara borta , hemmifrån.
Men du tjänar pengar. Och det är ju vad som räknas, ett tag.

Annars kan du ta en 1 års utbildning och utbilda dig till GIS ingenjör.

30 är en ålder då det är dags att lösa problem, men du har tid att fixa det.
Men du måste börja nu.
Citera
2020-05-02, 16:37
Medlem
kansascityshuffles avatar
Jag avundas inte dig TS men gör inte det dummaste misstaget att stämpla dig som ett offer. Iron Maidens sångare var hemlös. Han blev en av världens största rockstjärnor och skaffade flygcertifikat. Tror även att han flög med bandet Maiden när de turnerade. Förstår du vad jag menar?

Du kan lösa problemet men du kan inte göra det över natten. Du behöver lägga upp en handlingsplan och göra det du behöver göra för att du ska hamna där du vill vara.

Läser man mellan raderna så verkar du inte ha särskilt bra föräldrar. You need to get the hell out of there.

Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Flytta till ett annat land. Jag drar bara resandet kommer igång igen, alle man till livbåtarna!

Det är ju inte så enkelt just nu.
Jag tror på ditt råd (har lovat mig själv att jag ska börja resa oftare) men att lämna samhörigheten är inte så enkelt och bekvämt alla gånger.
Citera
2020-05-02, 16:40
Sluta klicka in sig på flashback är en bra början.
Citera
2020-05-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag tror på ditt råd (har lovat mig själv att jag ska börja resa oftare) men att lämna samhörigheten är inte så enkelt och bekvämt alla gånger.

Hälsa firrarna då! Att utvandra behöver dessutom inte betyda att man måste kapa alla band.
Citera
2020-05-02, 16:53
Medlem
sfrges avatar
Du skriver att du har förlorat jobbet. Det låter som att du fått sparken. Vad hände?
Citera
2020-05-02, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Du skriver att du har förlorat jobbet. Det låter som att du fått sparken. Vad hände?
Dels att jag mått dåligt pga den redan knepiga ekonomiska sitsen men också pga lägre volymer och mindre behov av personal. Var en av dem som fick lämna. Inom mig känner jag ingen ljusning, vet inte vad som händer men jag känner bara att läget aldrig kommer bli bra.
Citera
2020-05-02, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag avundas inte dig TS men gör inte det dummaste misstaget att stämpla dig som ett offer. Iron Maidens sångare var hemlös. Han blev en av världens största rockstjärnor och skaffade flygcertifikat. Tror även att han flög med bandet Maiden när de turnerade. Förstår du vad jag menar?

Du kan lösa problemet men du kan inte göra det över natten. Du behöver lägga upp en handlingsplan och göra det du behöver göra för att du ska hamna där du vill vara.

Läser man mellan raderna så verkar du inte ha särskilt bra föräldrar. You need to get the hell out of there.

Jag vet att man inte ska ge upp men jag har allvarligt talat kört fast i livet. Det är pinsamt. Andra som är en bit över 30 har etablerat sig och har fast anställning, kan sköta sitt jobb, har partner och allt.

Ja alltså mina föräldrar är helt värdelösa. Pappa halvalkis men jobbar ändå och båda är helt allergiska mot kunskap och riktigt konservativa idioter. Finns ingen uppmuntran eller utvecklingsådra i dem alls. De är helt ointresserade av allt och värsta ör att jag känner att jag är på väg att hamna i samma spår då jag är likgiltig. I år har jag förlorat en jädra massa på börsen också, förstört mitt kapital och liv.
Citera
2020-05-02, 20:29
Bannlyst
Släpp luren och börja med att bara gå en lång promenad. Försök göra det till en vana. När det väl sitter så kommer resten av sig självt.
Citera
2020-05-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Jag vet att man inte ska ge upp men jag har allvarligt talat kört fast i livet. Det är pinsamt. Andra som är en bit över 30 har etablerat sig och har fast anställning, kan sköta sitt jobb, har partner och allt.

Ja alltså mina föräldrar är helt värdelösa. Pappa halvalkis men jobbar ändå och båda är helt allergiska mot kunskap och riktigt konservativa idioter. Finns ingen uppmuntran eller utvecklingsådra i dem alls. De är helt ointresserade av allt och värsta ör att jag känner att jag är på väg att hamna i samma spår då jag är likgiltig. I år har jag förlorat en jädra massa på börsen också, förstört mitt kapital och liv.

Hade du hela ditt sparkapital på börsen? Ditt liv är ju inte förstört för det. Förstår att det är segt att bo hemma men det är i alla fall någonstans att bo. Vad är du intresserad av? Vilken utbildning har du? Det finns alltid tid att skola om sig.

Skit i vad andra gör, det är oviktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in