Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-03, 19:13
  #13
Medlem
pineconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Snarare en sån där reaktion där jag bara vill få med mig mannen till sängen . Utifrån din liknelse så ligger nog maskingeväret närmast då...

Det här är en lite konstig fråga. Men vad är den stora skillnaden mellan en pansarvagn och en man?

Vad är det som gör att tjejer inte dras till vapen, motorcyklar och sånt?

En kille är ju mycket mer dragen till vapen och motorsågar än tjejer är medan tjejer mer dras till så puffiga kuddar, bakverktyg och sånt. Vad är det som gör att en tjej säger "nej nej" till en glock men "ja ja" till en stark kille?
Citera
2020-05-03, 19:43
  #14
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinecones
Det här är en lite konstig fråga. Men vad är den stora skillnaden mellan en pansarvagn och en man?

Vad är det som gör att tjejer inte dras till vapen, motorcyklar och sånt?

En kille är ju mycket mer dragen till vapen och motorsågar än tjejer är medan tjejer mer dras till så puffiga kuddar, bakverktyg och sånt. Vad är det som gör att en tjej säger "nej nej" till en glock men "ja ja" till en stark kille?

Bra fråga
Pansarvagnen är sannolikt rätt dålig på att ha sex

Men kan det ha med något från urminnes tider att göra, att män fostras (pojkar såklart) och förväntas gilla hårda prylar för att kunna försvara hem och familj, och kvinnor fostras (flickor såklart) för att förväntas gilla mjuka värden för att kunna ta hand om barn och familj?

Men det finns ju lite blandat också, jag gillar inte varken puffiga kuddar, bakverktyg och sånt, men sätt mig på en åkgräsklippare så är jag road några timmar. Och lycka är att få skruva isär olika maskiner och se om man får ihop dom igen utan att det blir skruvar över.

Men, om jag då får välja mellan en glock och en man, så har jag ju större utbyte av en man för sex, och ifall han är en man som gillar vapen så kanske han kan försvara mig ifall det behövs?
Citera
2020-05-03, 19:50
  #15
Medlem
pineconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Den beskrivningen du ger av en man är ju inte så tilltalande. Jag kan tycka om att titta på kvinnor och uppskatta deras skönhet rent estetiskt som när man tittar på ett vackert föremål och jag har inte svårt att förstå vad männen attraheras av även om jag själv är hetero. En mans ansikte väcker helt andra känslor hos mig men det är knepigt att förklara vari attraktionen ligger så att en hetero man förstår. Vad man finner attraktivt är beroende av vad man har haft för tidigare erfarenheter, jag har ändrat smak helt under åren. Ett visst utseende som jag gillade tidigare får mig nu att tänka på dåliga erfarenheter och därför tänder jag inte på det längre. Men gemensamt för alla mansansikten som jag funnit attraktiva är att de varit motsatsen till feminina helt enkelt.

Strama kinder och markerad käke/haka med lite stubb får mig att tänka på hårdheten i en mans kropp (och vissa delar speciellt... ) och det är precis det som är mest tilltalande. Att en mans kropp är som en hård, fast, varm mur och skäggstubben är lite vass - det är raka motsatsen till en kvinnas mjukhet och det som fascinerar och attraherar mig. Läpparna ska vara motsatsen till kvinnans fylliga, de ska också vara strama, men han ska ändå kyssas mjukt. Han ska se beslutsam ut. Raka ögonbryn till skillnad från kvinnans välvda, frågande, ger ett beslutsamt utseende. Suget i blicken hos en man ska säga: nu kommer jag och tar dig. Förutsatt att kvinnan vill bli tagen såklart. Detta blev en väldigt töntig beskrivning känner jag, det var svårt att förklara vad som är attraktivt i ett mansansikte och det finns säkert kvinnor som tycker helt annorlunda än jag.


Vad vill du få ut utav att kyssas med en kille?

Jag som kille vill vidröra de där mjuka delarna. Det ligger väl lite i att visa sina känslor så, men mycket handlar om att erövra fertila läppar, lite som att smaska i sig goda körsbär. En tjejs tankar kan ju inte vara detsamma? Tänker en tjej mer att killen suger i sig tjejens läppar efter eget begär.. eller har tjejen ett begär att pussas? Jag menar, handlar det mer för tjejen om att bli pussad än att pussa?
Citera
2020-05-03, 20:30
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinecones
Vad vill du få ut utav att kyssas med en kille?

Jag som kille vill vidröra de där mjuka delarna. Det ligger väl lite i att visa sina känslor så, men mycket handlar om att erövra fertila läppar, lite som att smaska i sig goda körsbär. En tjejs tankar kan ju inte vara detsamma? Tänker en tjej mer att killen suger i sig tjejens läppar efter eget begär.. eller har tjejen ett begär att pussas? Jag menar, handlar det mer för tjejen om att bli pussad än att pussa?

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag ser kyssandet som högst ömsesidigt! När man delar en bra kyss så är det verkligen som att man dricker och äter varandra ! En dålig kyss kan döda passionen totalt däremot, och män kysser verkligen på olika sätt (precis som kvinnor antar jag).
En kille som suger i sig läppar låter inte som något för mig, det verkar lite för aggressivt...det måste vara ömsesidigt inkännande. Jag vill visserligen bli tagen, men inte slukad med hull och hår! Men som sagt, vi är alla så olika när det gäller attraktion och hela faderullan, så det jag tycker är rätt tycker någon annan är helt fel.
Citera
2020-05-04, 13:53
  #17
Medlem
pineconess avatar
Mansrövar då, vad är attraktivt med dem?

En kvinnas runda skinkor är otroligt attraktivt. Antar att det säger något om förmågan att kunna ge barnen energi.. kanske. Men jag fattar inte hur en mans röv kan vara av intresse. Det enda en mans röv gör är att skita.

Vad tycker tjejer om manliga rövhål, även håriga sådana?

En tjejs rövhål kan i rätt sammanhang vara intressant.
Citera
2020-05-05, 17:22
  #18
Medlem
pineconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Bra fråga
Pansarvagnen är sannolikt rätt dålig på att ha sex


Men många män är ju typ runda i kroppen, mest fett, inga muskler... inte direkt några AK47r?
Citera
2020-05-05, 18:20
  #19
Medlem
Inte så svartvitt men många av oss tänder på att vara objektet för åtrå och inte subjektet. Vi fantiserar om pansarvagnen som stannar för just oss och inte själva pansarvagnen.
Citera
2020-05-05, 18:44
  #20
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinecones
Men många män är ju typ runda i kroppen, mest fett, inga muskler... inte direkt några AK47r?


Nu blev det överkurs för mig, förstår inte liknelsen?
Citera
2020-05-05, 19:33
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinecones
Mansrövar då, vad är attraktivt med dem?

En kvinnas runda skinkor är otroligt attraktivt. Antar att det säger något om förmågan att kunna ge barnen energi.. kanske. Men jag fattar inte hur en mans röv kan vara av intresse. Det enda en mans röv gör är att skita.

Vad tycker tjejer om manliga rövhål, även håriga sådana?

En tjejs rövhål kan i rätt sammanhang vara intressant.
Kvinnor och män är lika i den meningen att de gillar vitala kroppar.
Det symboliserar att man är i form, frisk, stark mm.
Ju äldre man blir, svagare, sjukare desto mer förfallen blir ju kroppen.

Kvinnor tänder ju föga förvånande på maskulina drag, de vill ju ha en vital man!

Min sambo gillar min röv för att den är fast och inte platt som en gubbes eller slapp och stor.

De flesta män gillar ju också fasta rumpor på kvinnor men av modell bredare och större för att symboliserar fruktsamhet och ungdom.
Citera
2020-05-12, 13:39
  #22
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinecones

1. Jag ser mjuka hela fina läppar. Det skulle vara mysigt att vidröra dem med mina egna läppar. Läpparna är kvinnliga: de är mjuka och lagom fylliga.

2. De något röda kinderna gör att hon ser fertil ut. Det är mjuka kinder värda att klappa med baksidan av handen. Kinderna ser lena ut, hela hennes ansikte ser lent och mjukt ut. Väldigt kvinnligt.

3. Ögonbrynen är väldigt mjuka och små. Ingen dominans och buskighet utan jag ser mjuket.

4. Ögonfransarna sre väldigt kvinnliga ut. Det här är svårt att förklara. Ögonen har en moderlig och mjuk fin blick. De ser på något vis fertila, livliga och friska ut.

5. Liten näsa som bara finns där och är söt. Den tar inte plats utan kompletterat ansiktet. Den har en fin och vacker ljus färg som resten av ansitket. Den smälter in och sticker inte ut.

Jag ser fertilitet, skönhet, värme och kvinnliga drag. Det är len hy, renlighet och mjuka delar. Mjuka snälla moderliga ansiktsdrag. Halsen ser lättviktig ut, det är inget tungt maskineri jag ser.

Låter som en exakt beskrivning av mig😉.

Skämt och sido. Gillar män med raka näsor, markerade framträdande panna hårfäste och ögonbryn. Gillar västerländskt utseende, tänder på västerländska mörka drag. Stora blå ögon och tjockt svart lockigt hår. Röda mediumfylliga läppar och raka tänder och markerad haka.

Kolla de män som spelar Clark Kent, supermannen

https://images.app.goo.gl/aXcmySjfwwwaSPts9

https://images.app.goo.gl/Cxhhc2u5SzjSnrA57

Så jävla sexig vacker man
__________________
Senast redigerad av --cory 2020-05-12 kl. 13:48.
Citera
2020-05-12, 22:52
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Låter som en exakt beskrivning av mig😉.

Skämt och sido. Gillar män med raka näsor, markerade framträdande panna hårfäste och ögonbryn. Gillar västerländskt utseende, tänder på västerländska mörka drag. Stora blå ögon och tjockt svart lockigt hår. Röda mediumfylliga läppar och raka tänder och markerad haka.

Kolla de män som spelar Clark Kent, supermannen

https://images.app.goo.gl/aXcmySjfwwwaSPts9

https://images.app.goo.gl/Cxhhc2u5SzjSnrA57

Så jävla sexig vacker man


Det där låter ju väldans mycket som en av de killar som jag bildlänkade i ett av mina första inlägg, utom att håret inte var svart utan mer brunt samt minus de röda läpparna.
Tur att jag såg honom först - i min fantasi iallafall.
Citera
2020-05-12, 22:56
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinecones
Min upplevelse (tankar och känslor) ur ett förstahandsperspektiv berättas här i samband med att jag tittar på ett kvinnoansikte som attraherar mig.

Ni märker ganska snart att det förmodligen inte är så lätt som att bara vända på steken och återanvända min beskrivning i tjejers upplevelse. Jag har alltid undrat hur det från ett förstahandsperspektiv är som kvinna att attraheras av en man/killes ansikte.

Hur ser din upplevelse ut, du som är hetrotjej? Titta gärna på ett ansikte som attraherar dig så att du bättre kan återberätta i realtid vad som händer. Homogay killar och tjejer vore också intressat, så kan man jämföra om det är någon subjektiv skillnad mellan tjejer och gaykillar samt gaytjejer och killar.

Den som orkar får jättegärna också dela med sig av vad de istället ser i det samma könet.

Här kommer min detaljerade interna hjärnstorm av https://www.hottesthaircuts.com/wp-c...Haircuts-1.jpg

Att bilden är upplyst är lite fusk, en solig bordsyta har en viss attraktion det med. En del annat fusk delaktig i verket också. Men det åsido:

1. Jag ser mjuka hela fina läppar. Det skulle vara mysigt att vidröra dem med mina egna läppar. Läpparna är kvinnliga: de är mjuka och lagom fylliga.

2. De något röda kinderna gör att hon ser fertil ut. Det är mjuka kinder värda att klappa med baksidan av handen. Kinderna ser lena ut, hela hennes ansikte ser lent och mjukt ut. Väldigt kvinnligt.

3. Ögonbrynen är väldigt mjuka och små. Ingen dominans och buskighet utan jag ser mjuket.

4. Ögonfransarna sre väldigt kvinnliga ut. Det här är svårt att förklara. Ögonen har en moderlig och mjuk fin blick. De ser på något vis fertila, livliga och friska ut.

5. Liten näsa som bara finns där och är söt. Den tar inte plats utan kompletterat ansiktet. Den har en fin och vacker ljus färg som resten av ansitket. Den smälter in och sticker inte ut.

Jag ser fertilitet, skönhet, värme och kvinnliga drag. Det är len hy, renlighet och mjuka delar. Mjuka snälla moderliga ansiktsdrag. Halsen ser lättviktig ut, det är inget tungt maskineri jag ser.

I kontrast är det det här jag ser hos män, som jag då inte finner attraktivt:
https://jooinn.com/images/man39s-face-11.jpg

1. Buskiga grova ögonbryn. Ger mig samma pirr i magen som ett buskage i trädgården ungefär, dvs inte alls.
2. Strävt ansikte.
3. Hår med en massa äckligt hårfett i.
4. En mun som stinker? Hårda tunna läppar med skåror i. Finner ingenting fertilt med dessa.
5. Lite jaktinstikt i ögonen istället.
6. Näsan blåser ut luft.. det gör korsdrag också.
7. Ser ut som att han tänker nocka en med pannbenet när som helst.

På sin höjd kanske jag hade gillat ett ansikte: https://ksassets.timeincuk.net/wp/up...le-model-2.jpg
Ser skärpt och sportig ut, en bra jägarkompanjon att räkna med. (I verkligheten är han nog bara gay och modell, men skitsamma). Där kommer dessa "grovheter" till nytta, jag hade inte velat gå på jakt med någon flamsig renrakad hbtq-certifierad överviktig spicegirls-pojk med rouge på kinderna. Men jag finner ingen riktig attraktion med manlighet, förutom möljigen hos mig själv. Tankarna på något intimt äcklar (och jag har läst inlägg att det är vanligt hos kvinnor också att finna intima föreställningar med tjejer äckligt).

Till er bästa förmåga tjejer, hur skulle du beskriva din attraktion till en mans ansikte så att en annan kille skulle kunna föreställa sig det?
En man måste ha fina snälla ögon, om inte kasta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback