Citat:
Ursprungligen postat av
avsmaken
Jag har haft PTSD själv.
Du är bara en missanpassad snorvalp som borde veta hut.. jag hade tillrättavisat dig handgripligen om vi hade setts öga mot öga och du hade börjat gagga om "PTSD" över den där skiten.
Vad var det som hände med dig som gav dig din ptsd? Lider själv av samma problem, och det kommer från min uppväxt, utsatt för sjukligt våld, fysiskt/psykiskt under hela min uppväxt av min farsa.. Det är det som gav mig min ptsd, inte att jag var med om en grov bilolycka, blivit skinnflådd på händer och fötter efter att ha försökt greppa klippväggen som jag blev puttad ut för(fastnade på en liten avsatts 4 meter ner, annars hade jag fortsatt rakt ner och stendött) blivit knivhuggen 2 ggr, attackerad utanför min lägenhet, attackerad i mitt eget hem, pistolhotad och i princip skenavrättad, gjort liknande saker mot andra dessutom, blivit rånad, rånat andra..Varit nära döden ohyggligt många gånger pga överdoser..Men de här exemplen skulle jag säga var en del av livet..
Det var just det repetitiva mönstret med rädsla och skräck i barndomen som skapade grova problem och jag lider av det än idag.. Symptomen är självmordstankar, depressiva episoder, överkänslighet mot stress, extrema humörsvängningar, paranoia, ångest, kraftiga kroppsliga reaktioner med påslag som gör att jag i princip däckar av till slut. Det går i cykler, är en form av PTSD som är kronisk och det finns inga triggers att kunna relatera till just på grund av att det var i princip konstant trauma under 10+år. Jag är inte autistisk, har inte Adhd eller lider av bipolaritet ska jag tillägga.
Men enligt dig så är jag då bara en blödig fjant med lite ångest som vattnar ur begreppet ptsd som du påstår att TS här gör?
Diggar inte att vara nedlåtande mot människor men när du skriver så mycket skit så anser jag att du är en riktig fitta så länge du inte typ blivit skjuten på med en jävla bazooka eller varit den enda överlevande i en flygkrasch och efter det fick PTSD symptom. Du verkar ha ett mycket stort behov av att hävda dig min vän, men kom ihåg att det finns alltid nån som har det värre, är hårdare och starkare och dessutom smartare än du. Även om du själv tycker att du minsann har "rätt att lida av ptsd" så borde du fatta att du inte på något sätt är speciell och extra hård. Önskar dig lycka till med livet och hoppas att du hittar något bättre att göra än att vara otrevlig och köpa benzo på darknet. Du borde börja träna kampsport och meditera istället, lära dig om respekt och tålamod.