• 1
  • 2
2020-05-01, 22:47
Medlem
Jag är en 22 år gammal man och har varit mobbad hela livet. Ungefär från årskurs 2 (grundskolan) till år 3 på gymnasiet, så det var rätt många år. Jag var mobbad i skolan (fysiskt och psykiskt) men även hemma av mina syskon och föräldrar genom att jag i princip varje dag blev terroriserad med våld.

Jag får aldrig flashbacks över det som har skett. Däremot brukar mina känslor spontant "triggas" så fort jag upplever att folk står emot mig.

Idag blev jag mobbad i ett datorspel och jag brast i ilska och tårar. Helt spontant. Generellt sätt klarar jag av det som är känslomässigt påfrestande men just idag fick jag en ilska jag inte känt på länge.

Låter det som C-PTSD? Som sagt, när folk är elaka mot mig blir jag extremt upprörd och aggressiv.

Brukar i allmänhet inte lita på folk, har svårt att känna känslor, dissociativa episoder, depression...
Senast redigerad av Mitochondria 2020-05-01 kl. 22:54.
Citera
2020-05-01, 22:52
Medlem
avsmakens avatar
Nej.
Citera
2020-05-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Nej.

Hur så?

Vad annars?
Citera
2020-05-01, 22:56
Ja röstar på ja. Kanske vore bra att söka terapi, och prata ut om mobbingen. Det sätter sina spår att vara mobbad under så lång tid, oavsett vad det nu skulle handla om för diagnos. Gratulerar till en relativt tidig insikt om detta. Många förstår detta först mycket senare.
Citera
2020-05-01, 23:10
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Hur så?

Vad annars?
PTSD förutsätter en GROVT traumatiserande händelse som omskakar hela ens värld efteråt. Att morsan har varit dum mot dig kvalar inte in som det...
Citera
2020-05-01, 23:13
Medlem
Citat:
PTSD förutsätter en GROVT traumatiserande händelse som omskakar hela ens värld efteråt. Att morsan har varit dum mot dig kvalar inte in som det...

Är du en expert i mitt liv?

Jag sa att jag var varit mobbad under hela min skolgång vilket orsakar mig onödigt mycket stress stora delar av livet. Hemma blev jag nästan varje dag slagen och misshandlad psykiskt över små saker. För mig var det grovt traumatiserande. Har aldrig haft vänner eller något, bara stress, stress och stress.
Citera
2020-05-01, 23:20
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Är du en expert i mitt liv?

Jag sa att jag var varit mobbad under hela min skolgång vilket orsakar mig onödigt mycket stress stora delar av livet. Hemma blev jag nästan varje dag slagen och misshandlad psykiskt över små saker. För mig var det grovt traumatiserande. Har aldrig haft vänner eller något, bara stress, stress och stress.
Jag har haft PTSD själv.

Du är bara en missanpassad snorvalp som borde veta hut.. jag hade tillrättavisat dig handgripligen om vi hade setts öga mot öga och du hade börjat gagga om "PTSD" över den där skiten.
Citera
2020-05-01, 23:41
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Missanpassad snorvalp? Sedan när är det en tävling om att vara som mest traumatiserad? Som sagt, du vet inte hur jag haft det.
Det krävs inte mycket mer information för att avfärda din egendiagnostiserade PTSD som trams. Hör av dig när du har varit med om en näradödenupplevelse och känner sorg för att du inte dog.
Citera
2020-05-01, 23:42
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Jag är en 22 år gammal man och har varit mobbad hela livet. Ungefär från årskurs 2 (grundskolan) till år 3 på gymnasiet, så det var rätt många år. Jag var mobbad i skolan (fysiskt och psykiskt) men även hemma av mina syskon och föräldrar genom att jag i princip varje dag blev terroriserad med våld.

Jag får aldrig flashbacks över det som har skett. Däremot brukar mina känslor spontant "triggas" så fort jag upplever att folk står emot mig.

Idag blev jag mobbad i ett datorspel och jag brast i ilska och tårar. Helt spontant. Generellt sätt klarar jag av det som är känslomässigt påfrestande men just idag fick jag en ilska jag inte känt på länge.

Låter det som C-PTSD? Som sagt, när folk är elaka mot mig blir jag extremt upprörd och aggressiv.

Brukar i allmänhet inte lita på folk, har svårt att känna känslor, dissociativa episoder, depression...

Jag tror att du skulle vara hjälpt av samma terapimetoder som vid PTSD.
Citera
2020-05-01, 23:46
Medlem
Citat:
Det krävs inte mycket mer information för att avfärda din egendiagnostiserade PTSD som trams. Hör av dig när du har varit med om en näradödenupplevelse och känner sorg för att du inte dog.

Hör av dig när du inte kan etablera relationer till andra. När andra tycker att du är galen som beter sig irrationellt. När du ständigt är orolig och vill dö istället för att stå ut med allt. När du har ständiga kroniska problem som kroppssmärta och depressioner, som aldrig verkar vilja försvinna. När du ständigt upplever "triggers" och undviker dem, och blir utmattad av att göra det. När du inser att framtiden är mörk.

Jag hade varit glad över att ha en nära döden upplevelse. Slippa leva låter som en bra lösning i denna röra, enligt mig då.
Citera
2020-05-02, 00:03
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Hör av dig när du inte kan etablera relationer till andra. När andra tycker att du är galen som beter sig irrationellt. När du ständigt är orolig och vill dö istället för att stå ut med allt. När du har ständiga kroniska problem som kroppssmärta och depressioner, som aldrig verkar vilja försvinna. När du ständigt upplever "triggers" och undviker dem, och blir utmattad av att göra det. När du inser att framtiden är mörk.

Jag hade varit glad över att ha en nära döden upplevelse. Slippa leva låter som en bra lösning i denna röra, enligt mig då.
Autismdiagnos har aldrig slagit dig någon gång? Du låter som ett solklart fall.

Det räcker med att svälja några diskmaskinstabletter så är du förgiftad inom en timme, om nu dödan verkligen lockar dig.. vilket jag betvivlar, din självömkande fjant.
Citera
2020-05-02, 05:56
Medlem
Citat:

Så du får respons av Avsmaken, d gillar inte hans/hennes respons som påstår sig har/haft PTSD och menar att du inte har det. Du blir inte nöjd med svaret och försöker växla in hans ord i denna inlägg.

Liksom att han snackade om en ''Nära döden upplevelse och sorgen över att man inte dog istället''. Då är du snabb med ditt inlägg där du skulle vilja dö/uppleva nära döden för att slippa röran?

Du verkar istället vilja göra något åt ditt inlägg för att få responsen av att du har PTSD. Varför det? Kan du inte vara nöjd att du inte har det. Vilken lättnad det är att inte ha en jobbig diagnos.

Däremot utesluter ingenting att du behöver bearbeta dina upplevelser i alla fall. Du har blivit känsligare när någon eller några säger någonting elakt emot dig. Du är känslig för att du blivit mobbad. Då vill du ha taggarna utåt och inte vill ta mer skit. Det är något du kan bearbeta så du slipper känna extra känslig för sorg och ilska mot dessa människor.

Du har varit mobbad och dessutom i lång tid. Det är inget konstigt att du har utvecklad aggressivitet mot människor som säger eller skriver något elak emot dig.

Citat:
Ursprungligen postat av nigellas
Hörru. Om du nu vill dö, och du beter dig så illa mot andra att dom också önskar se dig död, varför inte göra slag i saken och göra alla glada?
Men du sluta!!

Vad är det för jävla skitsnack du skriver?! är du vuxen & mogen människa. Skriv inget sådant. Du vet inte hur illa det kan påverka andra, ditt stolpskott!!

Jävla idiot!
Senast redigerad av Dukater 2020-05-02 kl. 05:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in