• 1
  • 2
2006-03-31, 04:07
Medlem
Har funderat lite på att börja köpa Hall of Fame-böckerna som Egmont ger ut. Det känns dock lite som att ge sig ut på en simtur över Atlanten då Egmont har en tendens att dra ut på utgivningarna lite väl mycket. Tänker på evighetsserier som Kalles årgångsböcker mm.

Vet någon hur lång albumserien är tänkt att bli? Att Don Rosa får var femte bok borde ju sas. utgöra en naturlig gräns för serien. Har dock ingen koll på hans utgivning.
Citera
2006-03-31, 14:57
Medlem
dIRe_s avatar
Don Rosa har skrivit hela 85 serier om ankorna varav 67 för Egmont.
Citera
2006-03-31, 18:56
Medlem
Bobfishs avatar
Jag hoppas verkligen att Floyd Gottfredson får åtminstone en volym i "Hall of Fame" serien. Något annat vore enligt min ringa åsikt fel.
Citera
2006-04-18, 14:29
Medlem
Timmys avatar
Nej, för min del räcker det med årgångsböckerna.
Fast ska nog ta och ringa min lokale serietidningsförsäljare och se om man kan köpa Don Rosa-albumet i alla fall. Har ju vart på honom flera år om att jag gärna hade sett det, och frågat om det funnits nåt från USA att importera eller så.
Så finns det ju här och nu.
Citera
2006-04-26, 13:07
Medlem
Ok, nu har jag själv räknat lite grovt på det här. Don Rosas serier borde räcka till åtminstone 10 album. Dessutom är han ju fortfarande produktiv. Enligt reklamen jag fick förra veckan har HoF:s utgivningstakt till råga på allt ökat från 5 böcker om året till 6 böcker. Så om den säljer bra kan serien bli bortåt 60 böcker lång (inkl. 10 böcker med Barks respektive Rosa). Detta skulle kräva att utgivningen håller på till år 2014!
Citera
2006-11-09, 17:15
Bannlyst
Don Rosa Böker.

nån som vet vart man kan få tag på "farbror joakims liv" gjord av don rosa?
nämn inte tradera eller blocket, för då kan man vara beredd att få punga ut en jävla massa pengar, skulle villa ha ett fast pris.

och, är det nån som vet om det kommer att släppas nå fler delar av "Hall of fame"?

och är det nån som förövrigt vet nått ställe där man kan köpa en Don Rosa Bok med kalle anka tema?
Citera
2006-11-09, 17:42
Medlem
George Wittigs avatar
Adlibris.

www.adlibris.se

Sök på "don rosa".
Citera
2006-11-10, 04:25
Medlem
Troligen ser det ut så här framöver:

15. Tony Strobl
16. Don Rosa – bok 4
17. Floyd Gottfredson
18. Carl Barks – bok 4
19. Paul Murry – bok 2
20. Don Rosa – bok 5

Vad jag vet så kommer "Joakims liv" i nr. 16, och jag tror också att de kommer frångå den kronologiska ordningen då en aning för att kunna publicera avsnitten i en följd.
Citera
2006-11-10, 05:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyDuck
Troligen ser det ut så här framöver:

15. Tony Strobl
16. Don Rosa – bok 4
17. Floyd Gottfredson
18. Carl Barks – bok 4
19. Paul Murry – bok 2
20. Don Rosa – bok 5

Vad jag vet så kommer "Joakims liv" i nr. 16, och jag tror också att de kommer frångå den kronologiska ordningen då en aning för att kunna publicera avsnitten i en följd.

har avsnitten hall of fame 11 - 14 redan släppts? vet du när relesdatumen är på dom där böckerna?
Citera
2006-11-10, 12:53
Medlem
Nja, bara de danska:

http://coa.inducks.org/publication.php/x/dk/HOF
Citera
2006-11-10, 13:56
Medlem
offe_mans avatar
Längtar efter lite nya böcker med Don Rosa.
Haft JvA's liv länge o de tre Hall of Fame böckerna
Citera
2006-11-10, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Längtar efter lite nya böcker med Don Rosa.
Haft JvA's liv länge o de tre Hall of Fame böckerna
har länge velat ha joakim von ankas liv, men då kan den vara svår att få tag på och vara jävligt dyr när man väl hittat dom. så du kan vara lycklig du.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in