Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Sen att herrtennisen blivit tråkig som fan där pengagiriga, bortskämda stenansikten som inte visar några känslor gör upp, är en annan femma. Fö är det mer underhållande att kolla på en dam match. Mycket mera profiler inom damtennisen. Vart är dagens John Mcenroe som kastar racken och skäller ut domarna?
Det är synd att nätspelarna håller på att försvinna. Det blir intressanta matcher mellan en nätspelare och en baslinjespelare. Britten Tim Henman torde vara en av de få aktiva på touren. Men sist jag bevittnade honom gick han inte fram på alla bollar och spelade passivt. Nä, de flesta spelare utövar ett offensivt baslinjespel. Jag tror många spelare skulle utvecklas betydligt mer om de utövade serve o volley.
I tennis är tredje slaget A och O. Gör du inget av det tredje slaget riskerar du att tappa övertaget i bollduellen (som servare). Nätspelarna lägger sin volley av det tredje slaget. Servekanoner som Andy Roddick skulle vinna mycket på att komma fram till nät.
Showen har försvunnit. Förut på 80-talet då jag inte direkt hade nåt brinnande tennisintresse kunde jag kolla på en match med John Mcenroe. Bara för att se honom bråka med domare och ställa till med skandaler.